מיד אחרי הבחירות המקומיות: תושלם קביעת אזורי חניה בכל עיר

עיר שלא תקבע שלשה אזורי חניה לפחות בתחומיה – כדי להבדיל בין תושבי אזור למשנהו – לא תוכל לגבות כלל דמי חניה | המועד שנקבע הוארך בשנה בשל הבחירות המקומיות שיחולו בעוד שנתיים | יו"ר ועדת הכלכלה ביטון: ביטול חניה חינם לתושבי ערים – רק ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים | מקלב: להגביל מצב שתושבי העיר משלמים פחות מתושבי עיר אחרת המבקרים בה

אבני שפה כחול לבן | צילום אילוסטרציה: באדיבות המצלם

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, המשיכה היום את הדיון בפרק התחבורה מתוך הצעת חוק ההסדרים, שעסק בסעיפים המבקשים לשנות את הסדרי החניה ברשויות המקומיות. היו"ר ביטון הזכיר כי חלוקת הרשויות לאזורי חניה ומתן חניה חינם לתושב רק באזור מגוריו מקובלת על ראשי הרשויות.

במהלך הדיון היום אמר היו"ר ביטון, כי צריך לשמור על רשויות שעבדו נכון במשך שנים, כך שהסדר חדש שתקבע שרת התחבורה יחול עליהן רק לאחר תקופה ארוכה. ח"כ איתן גינזבוג אמר כי הנוסח שהוכן לדיון הוא שונה מהעקרונות עליהן שוחח עם שרת התחבורה. הוא הציע לאפשר לרשות תקופה מסוימת לקביעת לפחות שלושה אזורי חניה, וכך יתאפשר לתת פטור מתשלום לתושב באזור מגוריו. לדבריו, רשות שתסדיר אזורים במהלך התקופה – תקנות שתתקין שרת התחבורה בתום התקופה לא יחולו עליה. "זה נותן תמריץ לרשות המקומית לקבוע הסדרים לפי שיקול דעתה", הסביר.

ח"כ אורי מקלב התייחס להסרת ההגבלה על מחיר החניה, והזהיר ממצב שבו רשות תקבע מחיר אחד לתושבי העיר ומחיר אחר, גבוה יותר, לתושבי חוץ. הוא ביקש להגביל את האפשרות הזו.

היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תקבע עקרונות שיובאו להצבעה בשבוע הבא. הוא הציע לתת לראשי הערים, שמספר התושבים בהן גדול מ-40 אלף, שנתיים לקביעת הסדרי חניה. ח"כ גינזבורג הזכיר כי בעוד שנתיים מתקיימות בחירות ברשויות המקומיות. לכן הציעו השניים לאפשר לרשויות תקופה של 3 שנים להסדיר אזורי חניה, ומי שלא יעשה זאת – לא יוכל בתום התקופה לגבות כסף עבור חניה.

עוד אמר היו"ר ביטון, כי הרשות תצטרך לקבוע 3 אזורים לפחות. במהלך התקופה תתקין שרת התחבורה תקנות, בהתייעצות עם שרת הפנים ובאישור ועדת הכלכלה, שיחולו רק על רשויות שלא הסדירו אזורי חניה.

היו"ר ביטון התייחס גם להערתו של מקלב וביקש לבחון אפשרות למנוע אפליה בין תושב המקום לתושב חוץ, או להגביל את ההנחה שיכולים תושבי העיר לקבל, ביחד לתעריף החניה החל על תושבי חוץ.

הוא הוסיף כי אם העקרונות מקובלים על הממשלה ניתן יהיה להביא את ההצעה להצבעה כבר בשבוע הבא, ואם לא אז ניתן יהיה להוציא את הנושא מחוק ההסדרים.

תגובה אחת ל: "מיד אחרי הבחירות המקומיות: תושלם קביעת אזורי חניה בכל עיר"

  1. הגיע הזמן שיעשו אזורי 'תו בלבד' לדיירי הרחוב – אני מתגורר ברח שמסתעף מרבי עקיבא, ובאמצע היום אני לפעמים חיכיתי (עד) חצי שעה למקום חניה!

כתיבת תגובה