מיוחד לביזנעסופ"ש: פורד אדג' – להתפנק, להתפנק, להתפנק

בשנים האחרונות ג'יפונים הפכו לפריט חובה של כל יצרנית רכב ● אבל אדג' שונה מהם, מביאה מרחב פנים חלומי בקטגוריה ותא מטען ענק ● קבלו את אחד מרכבי הפנאי-שטח בני 5 מקומות ישיבה, מהגדולים והמרווחים בישראל | מבחן רכב

פורד אדג' | צילום: יצרן, באדיבות 'דלק מוטורס'

אם אתם מחפשים את המחליפה לסובארו אברכים, או מעדיפים להוציא פחות ולסבול יותר בכל הקשור לרכישת מכונית, דלגו. דלגו, כי פורד אדג' לא ברמה שלכם בכלל.

אבל אם אתם אוהבים מכונית בניחוח אמריקני, וולקאם.

ותיקי העוקבים אחר כתבות הרכב המתפרסמות פה (כמעט) מדי סוף שבוע, בטח זוכרים את האהבה שהרעפתי על פורד אקספלורר, ב-2 הגרסאות שנבחנו כאן.

פורד אדג' (Edge) הוא אחיו הקטן. אבל הוא יפה לא פחות – אולי יותר – חזק ונוח. יש לו עוד לאן לגדול ולהיכן לשאוף מבחינת אבזור, אבל אם אתם בכיוון של רכבי פנאי-שטח / רכבי מנהלים, תפזלו לכיוונו.

פורד אדג', בגרסתו הנוכחית, מגיע ב-2 סוגי מנועים. אנחנו קיבלנו את רמת גימור Sel, עם מנוע בנפח 2000 סמ"ק ו-245 כוח סוס שתיכף ניגע בו.

פורד אדג'. לוח המחוונים | צילום אתר היצרן

בשנים האחרונות ג'יפונים הם הדבר הבא. בשנתיים האחרונות, פלוס מינוס, ג'יפונים קטנים הפכו לפריט חובה של כל יצרנית רכב. ע"ע שברולט טראקס או רנו קפצ'ור. אדג' שונה מהם, היא שמה דגש על מרחב פנים חלומי בקטגוריה ועל תא מטען ענק – וללא ספק מדובר באחד מרכבי הפנאי-שטח הסטנדרטיים בני 5 מקומות ישיבה, כלומר לא בסגמנט של ג'יפוני הפרימיום, מהגדולים והמרווחים בישראל. אולי הגדול בהם.

המכונית, כאמור, נאה חיצונית. היא מסתייעת בכך בפרונט מוחצן, פנסי לד לכל האורך מאחור, חלון אחורי חתוך בצורה מוחצנת ו-2 אגזוזים מאחור.

האחות הקטנה של האקספלורר. פורד אדג' | צילום: אתר היצרן

המכונית נוחה מאוד לנסיעה, עם מושבי עור רכים (שיש בהם חימום, מתגי הזזה חשמליים וזכרונות) ומקום רב לכל חמשת הנוסעים – כולל בספסל האחרון. מהבחינה הזו, קשה למצוא לה מתחרות בתג המחיר הזה. גם במהירות גבוהה, השקט בתא הנוסעים נשמר, משום שהוא מבודד.

במכונית שקיבלנו, כאמור, מנוע בן 2000 סמ"ק ו-245 כ"ס. בגרסה הבכירה יותר תקבלו הנעה כפולה, מנוע V6 בנפח3500  סמ"ק. שני המנועים משודכים לתיבת אוטומטית בת 6 הילוכים.

במכונית מרווח גחון מרשים של 20 ס"מ – יותר מהממוצע של רכבי הפנאי שטח. זה מאפשר לכם לקחת את האדג' לטיול בשבילי ארץ ישראל, כמובן לא בשטחים סלעיים ולא בחול ים, כי חבל"ז על המכונית. בגרסה הבכירה יותר תמצאו הנעה כפולה, אבל גם איתה לא כדאי לקחת סיכון.

מבחינת אבזור, יש כאן מערכת מולטימדיה טובה, מצלמת רוורס, מערכת שמע מעולה, מחשב דרך צבעוני, קרוז קונטרול, טיפטרוניק, מפתח חכם, האנדברקס חשמלי, גג נפתח ועוד. תמיד נשמח לקבל אבזור נוסף (יש אותו, אבל ברמת האבזור הגבוהה והיקרה יותר). יש כאן גם הוראו קוליות, מזגן מפוצל מקדימה. מאחור, פתחי אוורור, אך ללא שליטה על הקירור והחימום, הנתונים לחסדי הנהג. באדג' תמצאו את 'מובילאיי' החדש.

כאמור, מדובר בסלון נייד לחמשה נוסעים, ברמה אמריקנית. מנוע טוב, נוחות, מרווח. ואפילו תא מטען ענקי.

פורד אדג', תא מטען ענק, וגם חלל מרווח שאפשר לשטח | צילום: אתר היצרן

צריכת הדלק עמדה על 7 קילומטר לליטר של נהיגה כיאה וכיאות למבחן רכב, כי אם אתם לא בעניין הזה, אז באמת – חפשו סובארו אברכים . צריכת הדלק היא כנראה נקודת התורפה, אבל הרי אין רכב מושלם.

פורד אדג', נתונים: (לגרסה הנבחנת)

מחיר: החל מ-265 אלף ש"ח

מנוע: 2000 סמ”ק טורבו, 245 כוחות סוס

מומנט: 37.3 קג"מ ב-3000 סל"ד

בסיס גלגלים:  2849 מ"מ

 נפח תא מטען: 1110 ליטר.

צריכת דלק: 1 ל-7

דרגת זיהום אוויר: 15

8 כריות אוויר

2 תגובות ל: "מיוחד לביזנעסופ"ש: פורד אדג' – להתפנק, להתפנק, להתפנק"

  1. כתבה רדודה ושטחית.
    ככה לא בוחנים רכב

  2. לא אהבתי. את ניחוח הזיזלזול באברכים,

כתיבת תגובה