מיטלטל: העולם נלחם, והביטקוין מתייצב על רמתו ה'טבעית'

ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר ואלון מאסק מ'טסלה' צפויים להיפגש בכנס בו ידונו בעתיד הביטקוין • תמצית עלילות הביטקוין בשבוע החולף • וגם: אל סלבדור תעניק לכל אזרח ביטקוין בשווי 30 דולר בארנק דיגיטלי ממשלתי – ויש מי שטוענים כי המדינה תהפוך למקור להלבנת הון וסיוע לטרור

ביטקוין | צילום: שאטרסטוק

השבועות האחרונים קשים לביטקוין. סין סגרה את אפשרויות הכרייה של המטבע בטענות של הגנת הסביבה, וערכו של המטבע איבד גובה, כשחברו לכך עוד מספר סיבות עיקריות: הציוצים של אלון מאסק, מנכ"ל טסלה, ירידת המתח שמאז השקת בורסת הקוינבייס ויש גם עוד קצת מסין – הבנק המרכזי הודיע כי גם עסקאות שמעבר לדלפק, אינן חוקיות עוד. כל אלה הובילו את הביטקוין שכבר שיחק בגזרת שמעל ה-60, להיחתך במחצית עד לגזרת ה-30 אלף דולר ליחידת מטבע (ומעט פחות, במהלך השבוע), שאולי היא הטבעית שלו.

בתקשורת העולמית דווח כי למרות הירידות, יש אשפי השקעות שדווקא מיהור לנצל את ירידות השערים, אחת מהן קאת'י ווד, מייסדת ומנהלת חברת 'ארק השקעות' ומוכתרת כאחת ממנהלות ההשקעות המצליחות בעולם, שאף מושקעת בטסלה ובכרבע מיליארד בבורסת קונבייס, שבה ורכשה השבוע מןהמטבע דווקא כשהביטקוין חצה את רצפת ה-30 אלף דולר כלפי מטה.

במקביל הביטקוין ממשיך בהתמסדותו האיטית. לאחר שהבנק העולמי דחה את בקשת ממשלת אל סלבדור לסייע ביישום החדרת הביטקוין לשוק, נשיא אל סלבדור נאיב בוקלה הכריז, כי ממשלתו – שכבר קיבלה את הביטקוין כמטבע רשמי ורשמה היסטוריה בכך – תחלק ביטקוין בשווי 30 דולר לאזרחים שיירשמו לארנק הממשלתי Chivo – באפליקציה שבה יזינו מספר טלפון ומספר תעודת זהות.

התוכנית של הנשיא בוקלה בן ה-39, מיועדת למשוך לאל סלבדור השקעות, להגביר את הצריכה ולהוזיל עלויות העברת כספים למיליוני אזרחים העובדים מחוץ למדינה ולמשיכת תיירים בעלי ביטקוין לאל סלבדור.

לפי התכנית שפורסמה, הלקוחות ירכשו בעסקים באל סלבדור עם ביטקוין למרות שהמחיר הנקוב יהיה דולרי. ההמרה תתבצע באופן מידי: "זה יהיה אופציונלי לחלוטין", הבטיח הנשיא ואמר, כי "הדולר ימשיך להיות מטבע חוקי".

בעולם, כמובן יש מתנגדים רבים יותר למהלך. קרן המטבע הבינלאומית מתחה ביקורת על המהלך ואילו חברת הדירוג הבינלאומית פיץ' פרסמה דו"ח שקבע כי קבלת הביטקוין כמטבע רשמי תגדיל את הסיכונים הרגולטוריים עבור מוסדות פיננסיים, ותאפשר להפר את התקנים הבינלאומיים נגד הלבנת הון ומימון טרור.

נציין לסיום כי המיליארדר אלון מאסק, מנכ"ל טסלה הבלתי נלאה שסוחב את הביטקוין בציוציו מצד אל צד, עציד להיפגש עם ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר בכנס שיתקיים ב-21 ביולי, והם קבעו לשוחח אודות הביטקוין.

דורסי יזם את כנס "The B Word" שמטרתו עידוד משקיעים פרטיים וחברות לעשות שימוש בביטקוין. לאחר שמאסק הביע בתגובתו סקרנות לגבי תכני הכנס, כתב לו דורסי: "בוא נקיים שיחה בכנס, תוכל לשתף בו את כל הסקרנות שלך".

מאסק התלהב והסכים, והשניים קבעו להיפגש באירוע. עכשיו כל שנותר הוא לבחון האם השניים יכריעו בכוחם הרב – הלכה למעשה – את עתידו של עולם הבלוקצ'יין והמטבע הדיגיטלי.

כתיבת תגובה