מיישרים את הדרך לג'וניורים החרדים || כרטיס כניסה לענף ההייטק

במטרה לקדם את התעסוקה האיכותית במשק: משרד העבודה יתמרץ חברות היי-טק להעסיק ג׳וניורים חרדים | ענף ההייטק הינו ענף צומח בעל פריון גבוה אך שיעור החרדים המועסקים בהייטק עומד על כ-3.2%, לעומת 8% מכלל המועסקים במשק | היעד: לתווך בין הג'וניורים למעסיקים, עד השמתם בעבודה בפועל ולהכפיל את מספר הלומדים החרדים בהייטק בשנה הקרובה

שר העבודה יואב בן צור בכנס הג'וניורים הראשון לחרדים | צילום: דוברות

היום התקיים כנס הג׳וניורים החרדי הראשון, להגברת שילוב חרדים בהיי-טק. הכנס הינו חלק מפעילות המיזם הלאומי לשילוב חרדים בהייטק, מיזם משותף של משרד העבודה, הג׳וינט והקואליציה לתעסוקת חרדים, שנועד להגדלת שיעור החרדים המועסקים בעולמות ההייטק. בכנס השתתפו מנכ״ל משרד העבודה, ישראל אוזן, רני דודאי, מנכ״ל ג׳וינט תבת, נציגי קרנות פילנתרפיות ומאות חרדים הנמצאים בשלב סיום לימודי ההיי-טק לפני הכניסה לשוק העבודה (ג׳וניורים).

מטרת הכנס היא חשיפה לתכניות וכלים של משרד העבודה וגופים נוספים, המיועדים לחרדים, למציאת התמחות ועבודה בתחום ההייטק. במהלך הכנס, נחשפו המשתתפים לידע, כלים ופרקטיקה, לטובת העלאת הסיכוי לקבלה לעבודה ראשונה, כולל מפגש עם מנהלים ומגייסים מהתעשייה שיתרמו מניסיונם.

ענף ההייטק הינו ענף צומח בעל פריון גבוה ויש חשיבות גדולה בשילוב האוכלוסייה החרדית גם בו. אולם, שיעור החרדים המועסקים בתחומי ההייטק עומד על כ-3.2%, לעומת 8% מכלל המועסקים במשק.

תחום החרדים במינהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה, פועל במגוון רב של ערוצים לטובת עמידה ביעדי התעסוקה הממשלתיים. בין השאר, לשילובם של החרדים בתעסוקה איכותית בכלל ובענף היי-טק בפרט. לשם כך, פותחו בשנים האחרונות מספר תכניות ייעודיות, הן עבור הפרט והן למעסיקים, לצד פעילותם של מרכזי ההכוון התעסוקתי, הפרוסים ברחבי הארץ. התכניות מציעות עידוד והכוונה של חרדים ללימודים אקדמיים/הכשרות מקצועיות במקצועות הרלוונטיים לתעשייה עתירת הידע, ליווי המשתתפים בתכניות ושילובם במשרות איכות בתעשייה, תוך מתן כלים מקצועיים וכישורים רכים.

שר העבודה, יואב בן צור: "למרות האתגרים הביטחוניים והכלכליים שנכפו עלינו בשנה זו, תעשיית ההייטק צלחה את האתגרים בצורה יוצאת דופן. ב־2023, ההייטק בישראל היה חתום על ־20%  מהתל"ג ו־50% מהיצוא ונוספו עוד 10,000 עובדים חדשים לענף, זהו הסקטור היחידי במשק שצמח כך בשנה הזו. לפני כעשור התחלנו את התהליך לשילוב בני החברה החרדית בתעשיית ההייטק, רבים מגורמי המקצוע במשרדי הממשלה הרימו גבה – 'חרדים והייטק'. היום אחרי עבודה ללא לאות של משרד העבודה, השילוב הוכיח את עצמו והחרדים בהייטק קוצרים הישגים כבירים.

"החברה החרדית מונה כיום כ-8% מהעובדים בישראל, לעומת זאת שיעור החרדים מקרב המועסקים בהיי-טק עומד כיום רק על כ-3.2%. החזון שלנו במשרד העבודה הוא לתווך בין הג'וניורים למעסיקים, עד השמתם בעבודה בפועל וכן להכפיל את מספר הלומדים החרדים בהייטק בשנה הקרובה ולממש את הפוטנציאל האדיר הטמון בחברה החרדית, דרך תכנית הנדסאיות פרמיום לנשים חרדיות, המעשירה את לימודי המקצועות הטכנולוגיים הנלמדים במסגרת מה״ט בסמינרים וכן בקרב הגברים החרדים, יזמנו שתי תכניות דגל: תכנית 'קודקוד', המיועדת להכשיר גברים חרדים כמפתחי תוכנה ביחידות העילית הטכנולוגיות של צה״ל, בתנאים מותאמים לחרדים, המאפשרים להם עבודה מעשית ושילוב בהמשך בעבודה בתחום ההיי-טק באזרחות ותכנית 'מיגו', תכנית עם השקעה של 120 מיליון ש״ח שקלים, המכשירה בצורה אינטנסיבית באמצעות מכללות מה״ט".

ישראל אוזן, מנכ״ל משרד העבודה: "משרד העבודה יפנה לחברות היי-טק לשיתוף פעולה בתחום שילוב ג׳וניורים בהיי-טק, נקים מערכת תמריצים וליווי כדי להביא לשילוב מיטבי. ענף ההיי-טק נמצא בצמיחה והמאמצים של המשרד בשילוב אוכלוסיות נושאים פרי. בקרב הנשים, אנו רואים מגמת גידול משמעותית ושיעורן בקרב המועסקים בתחומי ההיי-טק כמעט הוכפל, הודות להשקעה של המשרד בלימודים טכנולוגיים בקרב הלומדות, כעת אנו משקיעים את מלוא המשאבים לטובת הגברת שילוב חרדים בתעסוקה איכותית".

רני דודאי, מנכ"ל ג'וינט-תבת: "בימים אלה, חשוב שנפנה מאמצים לחיזוק הכלכלה ולמציאת הזדמנויות תעסוקה לכל אזרח. הג׳וינט פועל שנים רבות בנושא תעסוקת חרדים, לאור השותפות ההיסטורית ארוכת השנים עם החברה החרדית, האמון ההדדי המשותף וכן הישגים משמעותיים משותפים. כיום אנו פועלים להגברת הפריון במשק, מתוך הבנה כי שילוב בתעסוקה לבדו איננו מספיק – אלא גם פיתוח אפשרויות תעסוקה איכותיות בעולם תחרותי. הכנס הוא חלק מהעשייה שלנו כיום לשלב את החברה החרדית במאמץ זה לתעסוקה איכותית. שילוב אוכלוסיות שונות בתעסוקה איכותית באמצעות קידום הפוטנציאל הגלום בכל אחד ואחת מאיתנו, הוא צעד חיוני לחיזוק הכלכלה הישראלית והפריון במשק".

תגובה אחת ל: "מיישרים את הדרך לג'וניורים החרדים || כרטיס כניסה לענף ההייטק"

  1. לא נותנים לילדים ללמוד השכלה בסיסית ואז כשצריך פרנסה לומדים בלחץ עצום חומרי לימוד קשים ואז לא מתקבלים לעבודה כי יש שם רע לעובד החרדי ואז צריך לתמרץ בעלי עסקים לקבל אותם . מדינת חלם פוליטיקאים רשעים ומושחתים

כתיבת תגובה