מיליונר הביטקוין הצעיר בעולם מצהיר: "המטבע מת"

המיליונר בן ה-19, שהתעשר בזכות הביטקוין אומר בראיון תקשורתי: "הביטקוין מת, הוא שבור ליותר מדי רסיסים, אני פשוט לא חושב שהוא ישרוד" • פינמן רכש ביטקוין כבר בגיל 12: "הלייטקוין כבר מת מזמן"

יעבור מן העולם? ביטקוין | צילום: shutterstock

קצת קשה לקבל הערכות פיננסיות מנערים מתבגרים מאוד. כאלה שלא חצו את שנתם העשרים – אבל לפעמים צריך להקשיב למה שאומרים מי שכבר בגיל 12 הוכיחו יכולות חיזוי שהביאו אותם להתעשרות.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

כשהיה בן 12, קיבל אריק פינמן 1,000 דולר מסבתו, שאותם מיהר להשקיע במטבע בלתי מוכר בעולם: ביטקוין. כיום, הסכום הזה בלבד, שווה כשלוש מאות וחמישים אלף דולר (שהולכים ומאבדים מערכם מדי יום) ומאז הוא הוסיף להונו כהנה וכהנה מהשקעות נוספות ומטבעות אחרים.

לפני שנה הוכתר פינמן, בתואר 'מיליונר הביטקוין הצעיר ביותר בעולם', כשערך המטבע שברשותו זינק לגבהים של 20,000 דולר ליחידה והביא אותו לשווי שוק של מיליונר מן השורה (כשהונו נאמד בארבעה מיליון דולרים), אך עתה הוא מעריך שהמטבע הדיגיטלי שממנו עשה את הונו, נמצא בשלהי דרכו בעולם הפיננסים ומטבעות הדיגיטל.

בראיון לאתר החדשות מרקטווץ', מצוטט פינמן כמי שהצהיר, כי "הביטקוין מת, הוא שבור ליותר מדי רסיסים, ויש המון מריבות פנימיות, אני פשוט לא חושב שהוא ישרוד. יכול להיות שעוד נותרו לו 'שוק פרי' אחד או שניים, אבל בטווח הארוך – הוא מת".

לדבריו, גם מטבע הלייטקוין, שכעת שווה פחות מ-95% מערכו בשיאו "מת כבר זמן מה. זה כמו השלב שהשמש שוקעת בו ויש עוד שמונה דקות עד שיחשיך. לייטקוין נמצא בדקה השביעית".

כשנשאל אלו מטבעות קריפטו בכל זאת ישרדו, אמר כי דווקא 'אתריום', 'ZCash' ו'ביטקוין קאש' יש סיכוי בגלל היותם מבוססי פרויקטים.

פינמן הוא גאון של ממש, שמכר ביטקוין בשווי 100 אלף דולר כדי להקים אתר שמחבר בין מורים לתלמידים באמצעות צ'אט בוידאו.

הוא האמין בביטקוין מאוד, וכשמכר את האתר בשנת 2015 וערך הביטקוין צנח ל-200 דולר ליחידה (מ-1,100 כשהיה אריק פינמן רק בן 15), ביקש הנער הצעיר בן ה-16 לקבל את התשלום בביטקוין שוב, וכמובן שכיום הערך של כספו שווה – למרות הירידות החדות – הרבה יותר.

פינמן מושקע גם במטבעות קריפטו נוספים, ומשמש ביומיום כמפתח דיגיטלי עתיר המצאות ישימות. הוא עתיד לשגר בשת"פ עם נאס"א לוויין עם קפסולת זמן דיגיטלית, ולאחרונה השיק חליפת רובוט שיש לה ארבע זרועות, עבור ילד בן 10, בנו של אחד המנטורים המלווים את דרכו העסקית.

כתיבת תגובה