מיצובישי ספורטבק: המשפחתית ששכחנו ■ ריזל בדרכים

מדובר במכונית יפה ומאובזרת עם מנוע חזק. מה מונע ממיצובישי 'ספורטבק' להגיע למקום בו הייתה אמורה לכאורה להיות? מנדי ריזל לקח אותה למבחן על מנת לתהות על קנקנה. גם משפחתית וגם ספורטיבית?

משפחתית וספורטיבית. הספורטבק. צילומים: מנדי ריזל

יונדאי אלנטרה, פולקסוואגן ג'טה, טויוטה קורולה, סקודה אוקטביה, פורד פוקוס. היי, עצרו רגע: אם כבר מכוניות משפחתיות – איך זה שפספסתם את מיצובישי לנסר ספורטבק?

"מיצובישי מה?" אתם בטח תוהים. כן, מתברר שיש רכב כזה, הוא אמנם נדיר למדי ברחוב החרדי – וגם בקרב הציבור הכללי, אם נודה על האמת – והוא אפילו תחרותי ודי מאיים על המתחרות בקטגוריה. אז החלטנו לקחת את ספורטבק – הדגם הכי פחות נמכר של מיצובישי, כנראה – לסיבוב היכרות ותהיה.

חיצונית, הוא נראה שונה, ספורטיבי אפילו. חישוקי מגנזיום יפהפיים, גג נפתח, מראה האצ'בקי שמזכיר בחציו האחרון מכוניות יוקרה. אם לא הייתי יודע שזה מיצובישי יכולתי לחשוב שמדובר בדגם איטלקי או גרמני כלשהו – גם אחרים סברו כך. יש לו מראה נמוך, עם ספוילר אחורי ואגזוז גדול מימדים ומוחצן להשלמת המעטפת הספורטיבית או ה"כאילו ספורטיבית". הפרונט צנוע למדי – עם כונסי אוויר בצורת כוורת, עיינו ערך אאוטלנדר של לפני שני דורות.

"כאילו ספורטיבית או ספורטיבית", כתבתי. ובכן, כביכול? זו בדיוק שאלת מיליון הדולר: האם תוכה כברה? האם התנהגות הכביש והמנוע יעניקו תחושה סטייל אלפא-רומיאו?

1 2 3

מנוע חזק וקולני

לפני שניגע בפן הטכני, כמה מילים על העיצוב: עם פתיחת הדלת מבחינים במושבים עטויי הבד, בהתאם לנהוג בקטגוריה. האבזור מרשים יחסי והעיצוב מינימליסטי ונקי – בלי הרבה כפתורים – אבל מהמכובדים שראיתי בקטגוריה.

למעשה, הקונסולה המרכזית מורכבת ממערכת מולטימדיה גדולה (שבעה אינטש), ומתחתיה רק שלושה גלגלים קטנים לתפעול המזגן. שאינו מפוצל, ומאחור אין יציאה למיזוג הנוסעים במושב האחורי. במורד הקונסולה יש תא אכסון, וזהו. עיצוב קליל. עכשווי. ברור. במקום שלל הכפתורים אצל אחרים.

את תפעול הרדיו והדיסק, בלוטות' ועוד תוכלו לתפעל במערכת המולטימדיה, בה יש גם WAZE. ברכב מותקנת גם מצלמת רוורס ו'מוביל-איי'. ההגה ותיבת ההילוכים מצופים בעור, אותו תוכלו לפגוש גם בצד הפנימי של הדלתות.

טוב, אז לייק על העיצוב והאבזור שמגיע ללא תוספת תשלום, אבל דיס-לייק על האיכות. מתברר שיופי לחוד ואיכות לחוד. הדשבורד ואזור הקונסולה המרכזית פלסטיקאים באופן צורם ומרגישים ונראים לא איכותי.

הנעת המכונית מתאפשרת באמצעות לחצן Start. המנוע חזק יחסית לקטגוריה: 1,800 סמ"ק המייצרים 140 כוחות סוס. ששה הילוכים אותם ניתן לתפעל ידנית גם באמצעות תיבת ההילוכים וגם על-ידי מדפים הנמצאים מאחורי ההגה! על ההגה נמצאת גם בקרת השיוט (קרוז קונטרול) וכן כפתורי שליטה על מערכת השמע.

המנוע מתפקד טוב, אבל משהו בהעברת ההילוכים לא היה חלק. ואם כבר מנוע, הוא צועק, כי הוא גדול וחזק ורוצה להוכיח שהוא קיים. בלי קשר למנוע, בידוד הרעשים לוקה בחסר. ההגה מתפקד היטב, והמתלים קשוחים, בהתאם למכונית בעלת אופי ספורטיבי.

על-פי היצרנית: "מתלי הספורטבק פותחו על מסלולי מרוצי הראלי ומציעים לנהג ולנוסעים חוויית נסיעה מעולם אחר, עם נוחות, אחיזת כביש ויציבות ברמה הגבוהה ביותר". אחיזת כביש ויציבות צודקים – נוחות קצת פחות, בעיקר בתוך העיר; תרגישו בה כמעט בכל מהמורה.

4 6 7 5

אין אביר מושלם

מאחור, יתקשו חמשה מבוגרים שגובהם עולה על מטר ושמונים סנטימטרים, לשבת. זאת, כיוון שהקורות מאחור, הקצרות בגלל גבוהה הנמוך של המכוניות, נכנסות לתוך תא הנוסעים. לגובה ממוצע זה בסדר, מעבר לכך זה עלול להיות לא נעים.

תא המטען גדול, ואם תרצו להרחיב אותו – לחיצה על אחד משני כפתורים הנמצאים בשני צידיו, תביא לקיפול של המושב האחורי – 60:40. לחיצה על שניהם תשטיח לחלוטין את המושב ותאפשר נפח הטענה נרחב.

אז מה אם כן, תשאלו, בשורה התחתונה?

טוב, זה די ברור: אם אתם פריקים של שילוב מנוע-נסיעה ספורטיבית, אוהבים רכב עם פוזה, מאובזר ורוצים לשלם פחות מאשר על המתחרות הממוצעות – כנראה שזה הרכב עבורכם. ולגבי המגרעות, כנראה שאביר מושלם על סוס לבן לא קיים, גם לא בעולם הרכב.

 

מבט מעזרת הנשים: ללא ספק מכונית יוצאת דופן בעיצובה, כמובן בהתחשב במתחרות, גם נשים יתעניינו בה. אהבתי גם את העיצוב הפנימי ומערכת המולטימדיה הקלה לשימוש, שבה כמה אפליקציות נוחות. לילדים לא הייתה בעיית מרווח מאחור, אך מבוגרים מעט גבוהים שישבו שם קצת התאכזבו. המחיר לדעתי פנטסטי.

10 8 9

נתונים:

מחיר: 119,900 שקל | מנוע: 1,800 בנזין 140 כ"ס | מומנט: 17.9 קג"מ ב-4200 סל"ד | האצה מ-0 ל-100: 11.9 שניות | צריכת דלק: 1 ל-10 | תא מטען: 344 ליטר | בסיס גלגלים: 2,635 מ"מ | דרגת זיהום אוויר: 9 | 7 כריות אויר

למה כן? עיצוב, שפע אבזור, מנוע, מחיר | למה לא? צריכת דלק, נוחות נסיעה, מרווח לנוסעים מאחור

12

כתיבת תגובה