מיקרוסופט לא תוכל לחייב אתכם להתקין את לינקדאין

ענקית התוכנה שקיבלה בשבוע שעבר את אישורה של רשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי לעסקת לינקדאין, תשלם עבור הרשת החברתית-עסקית, סך של 26.2 מיליארד דולר ותטמיע אותה במוצריה השונים

לינקדאין ומיקרוסופט. אילוסטרציה: rvlsoft | שאטרסטוק

'מיקרוסופט' תשלם עבור הרשת החברתית העסקית – 'לינקדאין' 26.2 מיליארד דולר לאחר שגם רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי אישרה את העסקה בין השתיים. כבר לפני קרוב לחצי שנה הודיעה מיקרוסופט כי בכוונתה לרכוש את הרשת החברתית המצליחה, אלא שהעסקה הייתה זקוקה לאישורן של הרשויות במדינות השונות.

לאחר אישורן של הרשויות בקנדה, ארצות הברית, ברזיל ודרום אפריקה, הגיע תורן של הרשויות באיחוד האירופי. לאחר שמיקרוסופט הסכימה לבצע מספר שינויים "קטנים" בהתנהלותה, היא זכתה גם להסכמת רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד ובכך נסללה הדרך לעסקה הגדולה ביותר שביצעה ענקית התוכנה למן היווסדה ועד היום הזה.

הדרישות "המינוריות" שנדרשו ממיקרוסופט היו בין היתר: התחייבות לאפשר למתחרות של לינקדאין לפעול על מוצריה, ומתן אפשרות ללקוחות ולספקי מחשבים, שלא להתקין את לינקדאין עם מערכת ההפעלה, או להסיר אותה ממנה.

לינקדאין היא נכון להיום הרשת החברתית העסקית הגדולה ביותר בעולם. לינקדאין אינה מיועדת להצגת תמונות מהטיול האחרון לאיטליה, אלא לשיתוף פעולה עסקי. ככזו היא מתמקדת יותר בקורות חיים ומידע עסקי ופחות בתרבות הפנאי.

הרשת מונה קרוב ל-300 מיליון משתמשים ובשנת 2015 נחשבה לאתר ה-13 ברשימת האתרים הנצפים ביותר בעולם. היא מהווה מקור בינלאומי לגיוס עובדים ומציאת עבודה, בעיקר בתחומי הצווארון הלבן. הרשת מעודדת שיתופי פעולה עסקיים בין חבריה באמצעות יישומים שונים שנועדו לאפשר להם להציג את יכולותיהם העסקיות.

כתיבת תגובה