מירון: תכנון מחודש לשטחי מסחר ודרכי גישה במתחם הרשב"י

כדי לייעל את פעילות כוחות ההצלה והסדרת שטחי המסחר במתחם: רשות מקרקעי ישראל מובילה תכנון מחודש של מתחם קבר הרשב"י במירון | רמ"י תתכנן מחדש את מגרש 780, בתחום תכנית מתחם קבר הרשב"י במירון, המתפרש על שטח של כ-1.9 דונם, מיועד לשימוש מעורב של מסחר ומוסדות ציבור שישרתו את הציבור

קבר הרשב"י במירון | צילום: זאב שטיין

רשות מקרקעי ישראל העבירה לתכנון מחדש (תב"ע עדכנית) את מגרש 780 בתוכנית "מתחם קבר הרשב"י במירון", שגודלו הוא 1.966 דונם. ועדת ההרשאות ברמ"י אישרה תכנון זה למטרת חלוקת השטח לכלל השימושים המיועדים לפעול בו.

לאחרונה ביקר מנהל רמ"י, ינקי קוינט במתחם ונפגש עם נציגי המועצה האזורית, משרד הדתות ורשות הטבע והגנים, כדי לעמוד מקרוב על הצורך בהסדרה תכנונית של המתחם לקראת ל"ג בעומר ובכל ימות השנה.

"זיהינו שניתן לייעל את הקצאת הקרקע הנוכחית ולבצע תכנון מחדש למגרש לטובת הציבור. הפתרון התכנוני יאפשר לנצל את השטח ולחלק את השימושים בו באופן שיקל ויאפשר נגישות טובה יותר הן לגופי ההצלה הפועלים במקום והן לשטחי המסחר המיועדים לציבור", אמר קוינט.

במסגרת התכנון מחדש, יועבר תקציב ייעודי לחברה מתכננת (גרואג הראל אדריכלים שימוש וקיימות) לטובת תכנון מחדש, במסגרתו יעבור המתחם הסדרה של פעילות כלל גופי האכיפה החיוניים הפועלים במקום – מד"א, כיבוי אש, תחנת משטרה וזק"א – כך שהם ירוכזו לקליטת קהל עבור כל השירותים בנקודה אחת.

בנוסף, תרוכז פעילות המסחר במגרש עצמאי כך שכל הסוחרים יפעלו במקום אחד, מסודר ומרוכז, לנגישות נוחה לציבור.

עידית הוברמן, מתכננת מרחב צפון ברשות מקרקעי ישראל מסבירה כי "אופן הקצאת קרקע לשימושי קרקע ציבוריים הוא שונה מאופן הקצאת הקרקע למסחר ולכן נדרשה רמ"י לפעול למתן פתרון תכנוני הולם למגרש".

תגובה אחת ל: "מירון: תכנון מחודש לשטחי מסחר ודרכי גישה במתחם הרשב"י"

  1. בשעה טובה ומוצלחת . הגיע הזמן

כתיבת תגובה