מכה ליבואנים: הפטור ממכס על ביגוד אופנתי – יבוטל

יעמוד על 12% החל מהשנה הבאה • יחול על מוצרים שנחשבים משמעותיים לענף האופנה והביגוד בישראל • הפטור ממכס יבוטל במסגרת תכנית של משרד הכלכלה והתעשייה ש'תפר' תכנית לחיזוק תעשיית הביגוד והאופנה המקומית

הביגוד המיובא ימוסה. תווית לבגד | צילום: shutterstock

האם יבואני הבגדים – ענף כלכלי חשוב ונפוץ במגזר החרדי – עומדים לקראת חישוב מסלול מחדש? משרד הכלכלה והתעשייה גיבש בשבועות האחרונים, במשותף עם נציגי הענף, כלים לחיזוק תעשיית האופנה המקומית. צעדים אלו נועדו לשמר ולחזק את התעשייה. בין היתר יבוצעו הפעולות הבאות:

העלאה סלקטיבית של מכס בשיעור של עד 12% העלאת המכס על מוצרים המיובאים לארץ וקיים לגביהם ייצור מקומי משמעותי.

בצד העלאה זו תתבצע בחינה תקופתית של השפעת הפחתת המכס על התעשייה בהיבטי פדיון ותעסוקה, והאם הצרכנים נהנו מהפחתת עלויות זו. בחינה זו תתבצע לקראת פקיעת תוקפו של הצו הזמני להפחתת המכס לשנת 2018.

9 מלש"ח לעידוד פעילות ייצוא באמצעות מנהל סחר חוץ, במסגרת תכנית של"ב. התכנית כוללת מהלכים מרכזיים לקידום הייצוא, מבניית פורטל אינטרנטי ועד ליווי והכוונה. סך התמיכה יכול להגיע עד 200 אלף ₪,  לצד ייעוץ והכוונה על ידי מכון הייצוא.

3 מלש"ח לסיוע על ידי מערך מעוף, של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים – יועצי המעוף שיתמחו בתחום הטקסטיל יגיעו לעסקים בהתאם לביקוש, ויציעו את השירותים הבאים: ייעוץ וליווי עסקי, מסחר מקוון, ייעוץ שיווקי, ייעוץ בתחום התפעול, הדרכות ועריכת כנסים שמטרתם ליצור מפגשים בין יזמים ויצירת שיתוף פעולה. כמו כן סניף מעוף ת"א יוכרז כמתמחה בתחום הטקסטיל ברמה הלאומית.

10 מלש"ח לתחום החדשנות – מתן סיוע באמצעות תכנית מופ"ת שמטרתה לקדם הטמעת תהליכי חדשנות בקרב יצרני האופנה – המענק הינו בשיעור של 30%-50% מהוצאות המו"פ של תכניות שאושרו. מתן סיוע באמצעות תכנית מכינת המו"פ למטרת אבחון ראשוני המבוסס על התקשרות עם יועץ מקצועי לתחום החדשנות.

קידום קמפיין יעודי להגברת המודעות לתעשיית הטקסטיל המקומית במדיה הדיגיטלית – בין היתר, בהקשר של מעצבים ומתפרות בצפון.

אחד האתגרים המרכזיים הוא לצור ביקוש ליצרני האופנה עבור תכניות אלו, למצות את הפוטנציאל ולעבור לנתיב של צמיחה למרות התחרות הגואה כפי שתואר לעיל.

מכס על תעשיית האופנה נפוץ בארה"ב ובאירופה בשיעורים דומים, מתוך הבנה שיש צורך לשמור על תעשייה זו שבעלת תרומה משקית וכלכלית. אך מעבר לכך תעשיית אופנה מקומית משקפת תרבות וערכים נוספים.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "משרד הכלכלה והתעשייה נרתם לענף האופנה באתגר העומד ושיעמוד בפניו בשנים הקרובות – התחרות הגוברת מול העולם. כלי הסיוע שהועמדו, לאחר עבודה משותפת, לרשות התעשיינים בענף, יכולים לסייע בידם בתחרות המקומית ובאפשרות לפרוץ לשווקים חדשים בעולם, תוך שיפור הפריון והחדשנות".

כתיבת תגובה