מכה לכחלון: מחירי הדירות עלו השנה ב – 4.5% בממוצע

עורך מחירון הדירות לוי יצחק ציין כי יש ירידה חדה בהיצע הדירות מיד שנייה כשגם התחלות הבנייה צנחו. החשש הוא שאם יתפרצו ביקושים במרכז הארץ צפוי זינוק במחירים

דירות בבניה - מרים אלסטר פלאש 90

למרות ירידה במספר העסקאות, מחירי הדירות מיד שנייה המשיכו לעלות גם ב־ 2017 – מה שמהווה כשלון מהדהד לשר האוצר משה כחלון שמנסה כבר שנתיים וחצי להוריד את המחירים.

לדברי עורך מחירון הדירות לוי יצחק, בשנה החולפת נרשמה עליית מחירים של 4.5% בממוצע, אחרי עלייה של 7.9% בשנה שלפני כן. בסוכנות התיווך "רימקס" מסכמים את השנה עם עלייה ארצית ממוצעת של 2.6% .

לוי יצחק ציין כי יש ירידה חדה בהיצע הדירות מיד שנייה כשגם התחלות הבנייה צנחו. החשש הוא שאם יתפרצו ביקושים במרכז הארץ צפוי זינוק במחירים.

לדברי מנכ"ל רימקס ברנרד רסקין בראיון ל'ידיעות', "השנה העמיק חוסר הביטחון בשוק, דבר שגרם לירידה בהתחלות הבנייה. כן צפינו בבריחת כסף ישראלי לחו"ל, דבר שהקטין את היצע הדירות לשכירות.  ב־ 2018 אנחנו צופים עליית מחירים זהה לזו שהתרחשה השנה, ואף מעבר לכך".

לפי גורמים בענף, "מחירי דירות יד שנייה ימשיכו לעלות אם בממשלה לא יטפלו במשפרי הדיור, ודירות חדשות ימשיכו לפנות רק לאוכלוסייה חסרת הדיור, וכך דירות יד שנייה יהפכו למצרך נדיר".

כתיבת תגובה