מכונת חתימה לזיוף ביצים נחשפה באזור בית לחם

חגיגת ההברחות של חודש תשרי: מפקחי משרד החקלאות מנעו שני ניסיונות הברחה של דגים וביצים | במהלך ניסיון ההברחה מעזה לישראל נתפסו באיו"ש כ-6 טון דגים | כמו כן, נחשפה מכונת חתימה לזיוף ביצים באזור בית לחם | על פי החשדות, הסחורה יועדה להיות משווקת בישראל

הדגים שנתפסו, הביצים החתומות בחותמת המזויפת | צילומים: משרד החקלאות ומג"ב

חגי תשרי מהווים שם נרדף לחגיגת קניות בשווקים וברשתות השיווק, הקורצת למבריחי המזון משטחי הרשות הפלסטינאית לפעול ולעשות "רווח קל" על חשבון בריאות הצרכנים. יחידת האכיפה והחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות, פעולת בימים אלו במתכונת מוגברת על מנת למנוע הברחות אלו מלהגיע אל הצרכנים.

בנוסף נמצאו במקום 3,000 תבניות ביצים (כ-90,000 יחידות ביצים) החתומות בחותמת של משווק ישראלי עם תאריכי ייצור עדכניים. הביצים היו מיועדות לשיווק לתוך שטחי ישראל תוך סכנה בריאותית מידית לציבור. כלל הביצים הושמדו, ומכונת ההחתמה הוחרמה. במהלך הפעילות נרשמו הפרות סדר (שכללו יידוי אבנים וירי זיקוקים על הכוחות שפעלו בשטח) שטופלו על ידי שוטרי מג"ב. במחסן לא נמצאו הבעלים וכעת החקירה מתנהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף מפקחי משרד החקלאות.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מחויב לספק לציבור הישראלי מזון טרי ובריא, בהתאם לסטנדרטים שיבטיחו את בריאות הציבור, לצד הגנה על ענפי החי והצומח בישראל מפני מזיקים וגורמי מחלה שעלולים להביא לנזקים בלתי הפיכים. בהתאם לכך, על פי חוק לא ניתן לשווק בישראל מוצרים מהחי שלא ניתן לפקח על כל שרשרת הגידול והייצור שלהם.

כתיבת תגובה