מכרז ראשון ב'מחיר מטרה', הותמ"ל הכריז על מתחמי דיור

שתי בשורות בתחום הדיור | 17 מתחמים יוכרזו לתכנון מהיר על ידי הותמ"ל – ביניהם מתחם בהר יונה שיוצא לרה-תכנון וייועד ל-3,200 יח"ד | במקביל, במכרז בנוף הגליל ישווקו 693 יח"ד במסלול  מחיר מטרה ו- 463 יח"ד במסלול השוק החופשי

הר יונה בנוף הגליל | צילום: ביזנעס

שתי בשורות יצאו היום לציבור מבית משרד השיכון ומשרד הפנים. הראשונה כוללת גם את הציבור החרדי – אם כי במינונים קטנים ביותר.

שרת הפנים, איילת שקד אישרה היום (שני) בוועדת שרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי הכרזה של 17 מתחמים חדשים שיביאו לתוספת של כ-50,000 יחידות דיור חדשות לשוק הדיור בישראל, ביניהם גם מתחם דרום גלילות באחד מאזורי הביקוש המשמעותיים בישראל.

המתחמים שאושרו להכרזה ושישולבו בעבודת הותמ"ל:

רשות מקרקעי ישראל – במסלול מקרקעי ישראל. אזור-שכונת הפארק (1500 יח"ד), צפון מערב בנימינה (1500 יח"ד), תעש טירת כרמל (4,550 יח"ד), גן יבנה (1550 יח"ד), באר יעקב מתחם מזרחי (מתחם 6 – 1500 יח"ד).

רשות מקרקעי ישראל – במסלול התחדשות עירונית: קרית ים-יוספטל (1850 יח"ד מתכננות במקום 454 יח"ד קיימות), כפר סבא- יוספטל (4500 יח"ד חדשות במקום 932 יח"ד קיימות).

רשות מקרקעי ישראל – במסלול קרקע מרובת בעלים: דרום גלילות (16,800 יח"ד, במסלול שעובר מהוועדה המחוזית שביטלה את הבנייה במקום לותמ"ל שתקדם אותה), באר יעקב מערב- מתחם 5 (2000 יח"ד.)

משרד הבינוי והשיכון – במסלול התחדשות עירונית: כפר יונה (שכונת מהדרין. 1800 יח"ד), הר יונה בנוף הגליל (3200 יח"ד – תכנון מחודש לצורך ציפוף). נציין כי רה-התכנון המדובר יותאם למגורי הציבור החרדי.

בין המתחמים הנוספים שיקודמו, גם מתחם עולי הגרדום באשקלון ועוד.

לדברי שרת הפנים, איילת שקד: "ההכרזות מסמיכות את הותמ"ל, שלפני כמה חודשים אושרה הוראת השעה שאפשרה לה לחזור ולעבוד שוב במלוא המרץ, כדי להקל את אישור יחידות דיור נוספות ולהגדיל את היצע הדיור, מהלך המשתלב עם תוכנית הדיור החדשה בהובלתי יחד עם שר האוצר ושר הבינוי והשיכון".

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "חשוב להזכיר כי הפעם האחרונה שהכריזו על מתחמים בותמ"ל הייתה בינואר 2020. לאור זאת, אין ספק שההכרזות שאישרה היום וועדת השרים בהמלצת הועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים, שבראשותי, הן בשורה של ממש לציבור והן עוד צעד חשוב במאמץ שמרכז מטה התכנון הלאומי בהתמודדות עם משבר הדיור, בין היתר, על ידי הגדלת היצע הדיור".

נציין, כי בעבר הבטיח מנכ"ל משרד השיכון אביעד פרידמן (בראיון לאבי מימרן בקול חי) כי מתוך 18 מתחמים (כך במקור) שהותמ"ל תוציא לתכנון מהיר, ארבעה ייועדו לציבור החרדי. ההבטחה לא מומשה לעת עתה.

עם החלטת קבינט הדיור על בניית 3,200 יחידות דיור לציבור החרדי – ראש עיריית נוף הגליל שוחח כעת עם ח"כ אורי מקלב, ואמר לו כי הוא רואה את הציבור החרדי כציבור רצוי בנוף הגליל. עוד התחייב כי הוא יעשה הכל לפיתוח המקום בחינוך ובתעסוקה.

ח"כ אורי מקלב איחל שימשיך להיות שליח טוב לציבור בקשר חם ואוהד כפי שהיה עד כה, פעלנו במשך תקופה ארוכה לפיתוח המקום, במטרה להפוך את המקום למקום תורה וחינוך לציבור הסובל שנים רבות ממצוקת הדיור.

עוד בשורה בנוף הגליל

הבשורה השנייה היום אף היא בנוף הגליל – בה מחיר מטרה יוצא לדרך: רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז במסלול "מחיר מטרה" לבניית 1,156 יח"ד בשכונת מול התבור בנוף הגליל. נציין כי דירות אלו לא בהכרח ייועדו לציבור החרדי.

המכרז הראשון במסגרת התכנית, פורסם בנוף הגליל, בו משווקים 5 מתחמים לבניית 1,156 יח"ד, והוא חלק מתכנית 212-0478495, שמטרתה הקמת שכונת מגורים חדשה מדרום לשדרות מעלה יצחק, וממזרח לשכונת זאב על שטח של כ-312 דונם. השכונה החדשה תכלול כ־1,500 יחידות דיור, מתוכן 300 דירות קטנות בנות שלושה חדרים. לצד מבני המגורים הוקצו שטחים רבים עבור מסחר ומבני ציבור, 47 דונם יוקצו עבור שטחים פתוחים וכ־13 דונם יוקצו עבור שטחי ספורט ונופש. במכרז זה ישווקו 693 יח"ד במסלול  מחיר מטרה ו- 463 יח"ד במסלול השוק החופשי.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "משרד הבינוי והשיכון בהובלתי מפרסם לראשונה מכרז במסלול "מחיר מטרה" לבניית כ-1100 יח"ד בנוף הגליל. תפקידנו במשרד הוא לספק פתרונות דיור ברי השגה לאזרחי ישראל ובכך אנו משקיעים את מרצנו. במהירות חסרת תקדים הבאנו לאישור תכנית מצוינת לבלימת מחירי הדיור והגדלת ההיצע, כל זאת תוך פעילות של גורמי המשרד להסרת חסמים רגולטורים בשיווק הקרקעות והפקת לקחים מניסיון העבר. נמשיך לפעול כל העת בעבודה מאומצת למען הזוגות הצעירים בישראל וכלל אזרחי המדינה."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "אני מברך על יציאתו לדרך של מכרז ראשון  בתכנית החדשה "מחיר מטרה" מכרז זה מהווה  צעד ראשון וקריטי ביצירת פתרונות לדיור בר השגה למען הזוגות הצעירים בישראל בשיטה ממוקדת, משוכללת וטובה יותר. אנו שמים דגש על התמודדות במכרזי התכנית ללא מחיר מינימום, בכך אנו משיגים את מטרתנו: איזון מחירי הדיור גם במחיר צמצום הכנסות המדינה מהקרקע. כל זה בנוסף לצעדים נוספים רבים אותם מקדם המשרד כגון התחדשות עירונית במרכז ובפריפריה, קידום דיור להשכרה ועוד רבים."

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "אני מברך על פרסום  המכרז הראשון במסלול מחיר מטרה. רשות מקרקעי  ישראל מופקדת על מתן פתרונות דיור לאזרחי ישראל והיום אנו עושים עוד צעד משמעותי בתחום זה. תכנית מחיר מטרה מופנית בעיקר לאוכלוסיות להן ההטבה היא משמעותית ביותר ברכישת דירה ראשונה. אני מודה לעובדי רמ"י ולשותפים במשרד הבינוי והשיכון ובמשרד האוצר על תרומתם למימוש החלטת המועצה תוך פרק זמן כה קצר".

5 תגובות ל: "מכרז ראשון ב'מחיר מטרה', הותמ"ל הכריז על מתחמי דיור"

  1. איך נרשמים למחיר מטרה?

  2. האם זכאי מחיר למשתכן עוברים אוטומטית לזכאות למחיר מטרה?

  3. שלום אני מעוניין לקבל פרטים נוספים על הכל ולהתרשם

  4. איפה נרשמים ומה הקריטריונים לזכאות?

  5. יש להוציא זכאות במרכז אלונים, כיכר מד"א, רחוב חב"ד 14, נוף הגליל 8583*

כתיבת תגובה