מכרז ראשון מאז תחילת הלחימה: כ-200 יח"ד להשכרה

היזמים חוזרים לשוק השכירות לטווח ארוך? הצלחה למכרז שני לדיור להשכרה ארוכת טווח בגני אז"ר – רמת גן | עלייה של כמעט 25% במחיר לקרקע ביחס למכרז הקודם ומשקפים כ-430 אלף שקלים עבור קרקע ליחידת דיור | מבין 8 החברות שניגשו, זכתה פרשקובסקי שתקים 195 דירות בתמורה ל-כ-84 מיליון שקלים

פרויקט לשכירות ארוכת טווח גני אזר | הדמיה: איוולב מדיה

"דירה להשכיר" – החברה הממשלתית לדיור להשכרה ארוכת טווח, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, מדווחים היום על תוצאות מכרז בגני אז"ר, רמת גן, במסגרתו ייבנו 195 יח"ד להשכרה ארוכת טווח למשך 20 שנה. זהו המכרז הראשון של דירה להשכיר ורמ"י שנסגר מאז החלה הלחימה ב 7 לאוקטובר ומכרז שני להשכרה ארוכת טווח של "דירה להשכיר" בגני אז"ר.

עם סגירת המכרז נודע כי לא פחות מ-8 חברות הגישו את הצעותיהן לבניית פרויקט להשכרה ארוכת טווח, כאשר החברה הזוכה פרשקובסקי הציעה סכום של כ-84 מיליון שקלים כולל הוצאות פיתוח ומע"מ, המהווים כ-430 אלף שקלים עבור קרקע ליחידת דיור. התמורה שתשולם, מבטאת עליה של כמעט 25% במחיר הקרקע ביחס למכרז הקודם בגני אז"ר שנסגר בספטמבר 23, בו זכו החברות שבירו ורייסדור בשני מתחמים סמוכים. אז, עמד מחיר קרקע ליחידת דיור על 348 אלף שקלים.

תוצאות המכרז יחד עם מספר המציעים הרב, מצביעות על החזרה של היזמים לשוק השכירות ארוכת הטווח והאטרקטיביות שלו בעיניהן. לפרשקובסקי, זהו הפרויקט הרביעי המוקם על ידה במסגרת תוכנית דירה להשכיר, בנוסף לפרויקטים בערים רמלה (פרויקט מאוכלס), באר יעקב ולוד.

המכרז המדובר יכלול כאמור 195 יח"ד במגרש אחד בשטח כולל של כ-4.9 דונם עליו יוקמו שני בניינים בני 31 ו-9 קומות בתמהיל דירות מגוון.

על פי המכרז, מחצית מהדירות מיועדות לדיור בשכר דירה מופחת לזכאים ומחצית מהדירות יושכרו בשוק החופשי במחירי שוק. בנוסף לדירות המגורים, כולל הפרויקט 770 מ"ר של שטחי מסחר.

תוכנית "גני אז"ר תמ"ל/1038" נמצאת במיקום מרכזי ברמת גן, בסמוך לכביש 461, לאוניברסיטת בר אילן ובית החולים שיבא, בין כביש 4 לכפר אז"ר. השכונה החדשה ממוקמת צפונית לציר הקו הסגול של הרכבת הקלה המתוכנן והיא תכלול כ-1920 יח"ד, מתוכן 393 יחידות דיור קטנות, ועוד 250 יחידות דיור מוגן. 30 אלף מ"ר יוקצו למבני ציבור, 120 מ"ר ישמשו לתעסוקה ו-10,000 מ"ר נוספים מיועדים למסחר.

לחברת "דירה להשכיר" צבר יח"ד להשכרה ארוכת טווח המסתכם בלמעלה מ-22,500 יח"ד בשלבי הקמה, שיווק ואכלוס מנהריה ועד אילת. כ-18.5 אלף יח"ד המיועדות לאכלוס בשנים הבאות נמצאות כעת בשלבי הקמה ושיווק, מתוכן כ-3,500 יח"ד כבר שווקו ומיועדות לאכלוס בשנתיים הקרובות. אלו מצטרפות ל- 4,000 יח"ד אשר אוכלסו בשנים האחרונות בהצלחה.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "אנחנו משקיעים ביצירה של מגוון רחב של פתרונות דיור לאזרחי ישראל, כך שכל משק בית יוכל למצוא את אופן המגורים המתאים לו באופן זמין ואיכותי. שמתי דגש מיוחד בקידום של שוק השכירות המוסדי, כדרך שמאפשרת את הגדלת מלאי הדיור ובו זמנית מנחילה נורמות ראויות לשוק השכירות בכללותו. אני מברך על המשך הפעילות גם בשגרת חירום בה אנו נמצאים, לא ניתן להרפות מעשייתנו החשובה גם בימים אלו, כיוון שמשמעותה הוא מתן מענה לצורך בסיסי לקורת גג."

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: ״המכרז הוא בשורה חיובית לשוק השכירות המלמד כי ישנה היתכנות לפרויקטים מסוג זה. רמי תמשיך לשווק קרקעות לדיור להשכרה ותבחן צעדים נוספים אשר ישפרו את הכדאיות גם במכרזים נוספים בכל רחבי הארץ."

ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר: "אנו מברכים את החברה הזוכה, את עיריית רמת גן וכמובן את קהל השוכרים העתידי אשר ייהנה ממגורים באיכות גבוהה ובמיקום מבוקש וחשוב מכך, בוודאות ויציבות שיאפשרו לו לתכנן טוב את עתידו. נמשיך להגדיל את היצע יח"ד להשכרה ארוכת טווח על מנת להציע לציבור השוכרים בישראל אלטרנטיבת מגורים אטרקטיבית בהישג יד".

תגובה אחת ל: "מכרז ראשון מאז תחילת הלחימה: כ-200 יח"ד להשכרה"

  1. הונאה קלאסית של שוכרים.

    כולאים אותם "בהטבה" דופקים אותם בתנאים הקטנים בחוזה ומחכים לרגע השוכר יתפס מפר סעיף קטן ד 1

כתיבת תגובה