מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין עולה שלב

עלה מ-34 ל-50 מיליארד דולר סכום המכסים ההדדיים שמטילות סין וארה"ב זו על זו ● שתי המדינות תולות את יהבן בארגון הסחר העולמי ● ביומיים האחרונים מתקיימות שיחות גישור בין הצדדים בוושינגטון ● בינתיים, ללא התקדמות משמעותית

מלחמת הסחר. דגלי סין וארה"ב | צילום: shutterstock

הסלמה ביחסי הסחר בין ארה"ב לסין ולהיפך. ארה"ב וסין הרחיבו באופן זהה את היקף המכסים על סחורות שיועברו בין הארצות, כאשר שווי הסחורות שעליהן הוטל המכס בסך 25% עומד מעתה על 50 מיליארד דולרים.

סין הצהירה כי תפנה לארגון הסחר עולמי – לאחר שארה"ב פנתה והתלוננה על הגירעון המסחרי של 375 מיליארד הדולרים שיצרו קשרי המסחר עם סין – כבר לפני שבועיים.

במקביל, הצדדים ממשיכים בהידברות במטרה לסיים את המכסים ההדדיים, בשיחות המתנהלות בוושינגטון – אך כרגע ללא התקדמות מרובה.

ממשל טראמפ הוסיף עתה 16 מיליארד דולרים לסך המכסים בשווי 34 מיליארד דולר שהוטלו על סחורות מיובאות מסין בחודש שעבר. כזכור, סין הגיבה בצעד דומה וגם הפעם השיבה במכס הדדי.

מזה יומיים מתקיימות שיחות הידברות בין הצדדים בוושינגטון, ואם יחול פיצוץ במגעים, המכסים יטפסו עד לתרה של שווי סחורות בסך 200 מיליארד דולרים, כבר בחודש הבא.

במסגרת המכסים החדשים שהטילה ארה"ב על ייבוא סחורות מסין כלולים כלי חיתוך, משאבות, מכשור תעשייתי, כלי רכב, רכיבים אלקטרוניים ואופטיים.

בראיון לרשת CNBC אמר הנשיא טראמפ כי 200 מיליארד דולרים הם לא סכום שמפחיד אותו כמכס אפשרי על סין, והתבטא: "אני מוכן לעלות ל-500".

 

כתיבת תגובה