ממחר: החברות הגדולות ייאלצו לפרסם את דוחות פערי השכר

ממחר ייחשפו פערי השכר בין גברים לנשים בתעסוקה | זאת, בשל כניסתו לתוקף של התיקון לחוק שכר שווה לעובד ולעובדת שאושר בכנסת באוגוסט 2020 | החוק שייכנס לתוקף מחר, ב-1.6, יגלה נתונים גם על שנת 2021 | בחוק כלולות חברות פרטיות המעסיקות מעל 518 עובדים – וכך חברות ההייטק ייאלצו לפרסם את נתוני השכר והפערים ביניהם

חברות הייטק | צילום: hxdyl, שאטרסטוק

בישראל 2022 קיימים עדיין פערי שכר מקוממים בין גברים לנשים.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – בשנת 2018, השכר החודשי הממוצע לאישה בישראל עמד על שלושים ושניים אחוזים פחות מהשכר הממוצע לגבר. הפער בין גברים לנשים בשכר עולה ככל שהשכר הממוצע במקצוע עולה.

לפי החוק שאושר ב-2020 ונכנס לתוקף מחר, ה-1 ליוני, חברות פרטיות המעסיקות מעל 518 עובדים יידרשו לפרסם דו"ח שנתי על פערי השכר בין עובדים לעובדות. הדוחות יכללו נתונים החל משנת 2021.

מטרת החוק היא מניעת אפליה באמצעות הצגת שקיפות של המעסיקים לשכר העובדים וצמצום פערי שכר בין המגדרים. בנוסף, החוק יעודד להגיש תביעות על אפליה.

יוזמת החוק ח"כ אתי עטיה: "תופעת אפליית השכר בין גברים לנשים מקוממת ומטרידה וחייבת לעבור מהעולם. אני שמחה שסוף סוף הגענו למצב שבו נוכל באמצעות חקיקה לצמצם את הפערים. עצם חובת הפרסום של הדו"ח תייצר הרתעה נגד מעסיקים ותשפר את תדמיתן של חברות שוויוניות".

כתיבת תגובה