ממשיכה להסתבך. 'יוניליוור' לא מוכנה למסור מידע לציבור

העיתון הכלכלי 'דה מרקר' פנה ליוניליוור מספר פעמים וביקש את תאריכי הייצור של המוצרים שנחשדו בזיהום, החברה סירבה בטענה כי המוצרים כלל לא יצאו לשיווק וכי אין שום סכנה ללקוחות. בינתיים: ירידה במכירות דגני הבוקר של יוניליוור

קורנפלקס. צילום : Kobi Gideon / פלאש 90

לאחר שבשבוע שעבר נחשף כי משמעותו של הזיהום בקו הייצור של דגני הבוקר של מפעל 'יונילוור' המייצר 'קורנפלקס' ו'דליפקאן' הוא למעשה הימצאותם של חיידקי סלמונלה מעבר למה שמותר במסגרת בקרת האיכות של החברה, מתברר כי החברה מסרבת למסור את תאריכי הייצור של המוצרים שנחשדו כנגועים בזיהום.

קודם לכן הכחישה החברה כי המחסור במוצרים אלה במדפי רשתות השיווק נובע מתקלה באחד מקווי הייצור שלה, ובעקבות לחץ של משרד הבריאות, נאלצה לפרסם הודעה בדבר חשש לזיהום. הפעם, ממשיכה החברה להסתבך ולהתנהל בצורה שגויה תקשורתי. כפי שמדווח 'דה מרקר' הבוקר (ב).

בדה מרקר טוענים כי ביקשו מהחברה מספר פעמים את תאריכי הייצור של המוצרים ששיווקם נעצר בשבוע שעבר לאחר שנמצא בהם זיהום, אך סורבו. "ביוניליוור לא הסכימו למסור את המידע גם לאחר שהובהר לחברה כי תאריכי הייצור המבוקשים ישמשו לבדיקת תקינות המוצרים ולא יפורסמו", נכתב שם.

יוניליוור מצידה טוענת כי המוצרים כלל לא יצאו מהמפעל כך שאין שום סכנה ללקוחות ואין לה סיבה למסור את תאריכי הייצור. אך כל טענותיה (גם אם הן צודקות לחלוטין), אינן משנות את התוצאה – אבדן אמון בחברה.

יוניליוור ביקשו להדגיש כי "אף מוצר שאינו תקין לא יצא לשוק. חשוב לנו להדגיש פעם נוספת כי כל מוצרי הדגנים של תלמה שנמצאים על המדפים ובבתים בטוחים לשימוש". אבל הציבור לא קונה את ההבהרה הזאת לנוכח ההתנהלות התקשורתית הלקויה של הנהלת החברה.

המספרים מדברים בעד עצמם. מתברר, כך לפי הדיווח ב'דה מרקר', כי ברשתות השיווק דיווחו על ירידה של כ-30%-50% במכירות של דגני בוקר מסוג קורנפלקס ודליפקאן. אבל כאילו לא די בכך, גם דגני בוקר אחרים מתוצרת החברה סופגים ירידה של כ-15% בממוצע במכירות.

לא היה נכון יותר לצאת לציבור בצורה גלויה וכנה עוד טרם התפוצצה הפרשה או מיד לאחר מכן? מי קיבל ועדיין מקבל את ההחלטות השגויות בניהול המשבר ביוניליוור?

■ רוצים להישאר מעודכנים? לחצו כאן והתחילו לעקוב אחר דף הפייסבוק של 'ביזנעס'

כתיבת תגובה