מנהלי עמותות: 160 מיליון מחכים לכם בוועדת העזבונות

בהיקף של 160 מיליון שקלים: ועדת העזבונות באפוטרופוס הכללי מפרסמת קולות קוראים להגשת בקשות לתמיכה לשנת 2023 | בין התחומים להם ניתן להגיש בקשה לתמיכה: הלומי קרב, יתומים, שורדי שואה ורובוטים בתחום הרפואה

תמיכה ברובוטים רפואיים | צילום אילוסטרציה: Phonlamai Photo, שאטרסטוק

כבכל שנה, גם השנה פרסמה ועדת העיזבונות באפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, קול קורא לשנת 2023 בהיקף של כ- 160 מיליון שקלים. הכספים התקבלו אצל האפוטרופוס הכללי על ידי מצווים שונים.

בין התחומים בהם ניתן להגיש בקשה לתמיכה: חיילים משוחררים שהיו חיילים בצה"ל, לרבות מי שהוכר כסובל מהלם קרב בשל שירותו הצבאי (אף אם לא היה חייל קרבי) – 17 מיליון שקלים, רכישה ופיתוח רובוטים בתחום הרפואה – 14 מיליון שקלים, שורדי שואה ומרכזים לחקר השואה – 6 מיליון שקלים, נפגעי נפש, אנשים וילדים עם מוגבלות ועבור התמודדות עם הפרעות אכילה – 8 מיליון שקלים, ילדים יתומים – 17 מיליון שקלים, תכנית להקניית ערכים לבני נוער ולילדים בתנועות הנוער – 5 מיליון שקלים, שיפוץ תחנות טיפות חלב ומרכזי התפתחות הילד בפריפריה ובשכונות מצוקה – 7 מיליון שקלים, פיתוח המרחב הציבורי ושמירה על מרחבים טבעיים ופיתוח ריאות ירוקות – 5 מיליון שקלים, מכינות קדם צבאיות – 4 מיליון שקלים, ועוד.

האפוטרופוס הכללי אחראי על מימוש עזבונות לטובת המדינה ומוסדותיה. כמו כן הוא אחראי על ניהולן של כ-130 קרנות כספיות שבהן הוא משמש כנאמן.

עובדי מחלקת עזבונות לטובת המדינה פועלים מול אנשי מקצוע שונים בכל רחבי העולם על מנת להוציא לפועל את רצונו האחרון של המצווה.

כספי העזבונות מחולקים על ידי וועדה ציבורית בראשות שופטת בדימוס או ישירות למוטבים במקרים בהם המצווה ציין אותם ישירות.

במסגרת תפקידו כנאמן בקרנות כספיות אחראי האפוטרופוס הכללי על חלוקת כספי הקרן בהתאם למטרותיה ומדווח על פעולותיו לרשם ההקדשות

 

עמותות וארגונים, אשר זקוקים לסיוע יכולים להגיש בקשות עד לתאריך 21 בספטמבר, 2022. להגשת בקשות עד לתאריך  21 בספטמבר 2022, ניתן לפנות לאתר ועדת העזבונות באפוטרופוס הכללי בקישור זה.

4 תגובות ל: "מנהלי עמותות: 160 מיליון מחכים לכם בוועדת העזבונות"

  1. ידוע מה שאמר מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל למנכ"ל ישיבתו 'אורחות תורה', שלא לקחת מ'ועדת העזבונות', כיון שלכל אדם (חוץ מגר) יש יורשים, וא"כ שלוקח מזה, נמצא גוזל מהיורשים (הובא בספר 'מנחת רפאל', ועי"ש מה שהאריך בזה).

  2. לכאורה יש ייאוש ושינוי רשות לפני שבא לרשות המקבל , אם כי שיתכן שאם נאמר נאמר משום מעלה וכד' ולא מדינא.

  3. לא מדובר בכספי עזבון שמישהו השאיר ואין לו יורשים, כי כספים אלו הינם אסורים לשימוש על פי חוק. אלא בכספי תרומות שאנשים תורמים את עיזבונם שלאחר מותם יועבר לעמותות על ידי ועדה ציבורית זו

  4. אנחנו מגישים כל שנה בקשה לועדת העזבונות ומקבלים הרבה מאד כסף עבור הישיבה.
    אם זה לא יגיע לישיבה זה ילך למוסדות חילוניים.

כתיבת תגובה