מניות 'שופרסל' של אדוארדו אלשטיין יימכרו לבנק מקומי?

דיווחים: אדוארדו אלשטיין רוצה למכור את כל אחזקות דסק"ש בשופרסל • אלשטיין מנהל מגעים מתקדמים עם בנק השקעות מקומי גדול, בכוונה לפזר את כל מניות רשת הקמעונאות שבהן מחזיקה דסק"ש

אדוארדו אלשטיין | צילום: פלאש 90

חברת דסק"ש – דיסקונט השקעות בשליטת אדוארדו אלשטיין, נערכת למכירת כל אחזקותיה (26%) ב'שופרסל'.

'כלכליסט' דיווח כי אלשטיין מנהל מגעים מתקדמים עם בנק השקעות מקומי גדול, בכוונה לפזר את כל מניות רשת הקמעונאות שבהן מחזיקה דסק"ש. המהלך היה צפוי לאור אי ההצלחה של דסק"ש בהחלפת מניות שופרסל באגרות החוב שלה.

לפי חוק הריכוזיות, מחויבת דסק"ש להפחתת שכבה בפירמידה שלה והכספים שיכנסו ממכירת שופרסל יעזרו למחיקה של חברה בפירמידה ולצמצם את ריבוי האחזקות. 

ב'כלכליסט' פורסם כי שווי המניות של חברת שופרסל הנמצאות בידי דסק"ש עומד כיום על 1.574 מיליארד שקל, זאת לאחר שמכרה בשנה שעברה אחזקה של 23.6% במניות שופרסל תמורת 1.26 מיליארד שקל.

בחודשים האחרונים ניסה אלשטיין כמה וכמה כיווני מכירה של מניות אלה, כדי לממש את החברה אולם הוא קיבל הערכות שליליות מבנקאי השקעות זרים, שטענו כי פעילותה של 'שופרסל' כיום היא ברמה המקומית, ולכן משקיעים זרים, כולל משקיעים אסטרטגיים, כך דווח ב'כלכליסט', לא יתלהבו לרכוש את מניותיה. נזכיר כי שופרסל נסחרת בשווי שיא של 6 מיליארד שקל, דבר שהרתיע משקיעים פוטנציאליים.

אלשטיין, שלא הצליח לעניין משקיעים זרים, החליט לנסות כיוון חדש במסגרתו ביקשה דסק"ש למכור את מניות 'שופרסל' למשקיעים מוסדיים ומשקיעים כשירים כגון: גופים מוסדיים, קרנות השקעה ושחקני נוסטרו, בתמורה לתשלום באיגרות חוב שלה. את המכרז הובילה אפסילון חיתום, שבשליטת דסק"ש, ונראה היה כי הדבר יצליח.

כאמור, המימוש ב'שופרסל' ייעשה ככל הנראה במהלך דיסקאונט, וב'ביזפורטל' דווח, כי המכירה צפויה להיות בעיקר לגופים מוסדיים, אם כי, ייתכן שיצטרפו גם גופים פרטיים וחברות שירצו לקחת נתח בשופרסל שמובילה את שוק הקמעונאות המקומי.

כתיבת תגובה