מנכ"ל חדש לרכבת ישראל: ניצב בדימוס שחר איילון

אחרי שבררו מבין 55 מועמדים, החליטה דריקטוריון רכבת ישראל להציב מנכ"ל חדש בראש החברה. במקביל, נתונים שפרסמה הרכבת מצביעים על עליה של 15 מיליון שקלים לעומת התקופה המקבילה

המנכ"ל החדש של הרכבת, שחר איילון. צילום: אביר סולטן | פלאש 90

מנכ"ל חדש – ורווחים נאים: דירקטוריון רכבת ישראל, בחר אמש בשחר איילון למנכ"ל חברת רכבת ישראל. המינוי טעון אישור שר התחבורה ושר האוצר, לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור.

איילון, 61, גבר על 54 מועמדים אחרים לתפקיד – ובתקופה האחרונה התלבטו בדירקטוריון בינו ובין גיל שרון, מנכ"ל פלאפון לשעבר, שהיה צמוד אליו במרוץ לתפקיד.

לאיילון רקורד עשיר של עשייה ופיקוד. בין היתר הוא כיהן נציב כבאות והצלה, ניצב בדימוס במשטרת ישראל שכיהן בין היתר כסגן המפקח הכללי, מפקד מחוז תל-אביב, מפקד מחוז שומרון ויהודה, ובעל עיטור המופת של המשטרה.

הוא מתגורר בת"א, בעל תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, ובעל תואר שני במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה.

המנכ"ל הנבחר יחליף בתפקידו את המנכ"ל היוצא בועז צפריר, ששימש בתפקיד ב-5 השנים האחרונות והיה נתון לפני כחודשיים למוקד התקפות הציבור הדתי והחרדי סביב עבודות הרכבת בשבת.

ובתוך כך, מדו"חות שפרסמה היום רכבת ישראל עולה כי היא רשמה – בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה האזרחית 2016 – רווח של 86 מיליון שקלים. ברבעון השלישי נרשם רווח נקי של 22 מיליון שקל – ומדובר בעליה של 15 מיליון שקלים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה עמד הרווח הנקי על 7 מיליון שקלים.

כתיבת תגובה