מנכ"ל "תנובה" לשעבר מקים חברה שתתחרה בה

אריק שור ששימש כנמכ"ל תנובה עד לפני כשנה וחצי חבר לאיל ארד סמנכ"ל המכירות לשעבר של החברה וביחד הקימו חברה שתרכוש ותפיץ חברות קטנות בתחום המזון.

אריק שור - פלאש 90

תאגיד המזון עליו הכריזו אריק שור מנכ"ל תנובה לשעבר שכיהן כמנכ"ל תנובה מאז 2009 עד לסוף 2015 ושותפו החדש איל ארד סמנכ"ל מכירות בתנובה הוקם במטרה להשקיע לרכוש ולהפיץ חברות ויצרני מזון בעיקר מצונן וקפוא קטנים ובינוניים, כשבשלב הראשון החברה תכנס כשותפה במפעל "מעדני מיקי" ותפעל גם כחברת ההפצה שלה.

החברה תתחיל בשבועות הקרובים להפיץ את מוצרי מעדני מיקי יחד עם מוצרי מחלבת כפר תבור ומחלבת רמת הגולן. כשבהתחלה תחזיק החברה החדשה במניות מועטות של מעדני מיקי ובהמשך תהפוך לבעלת השליטה בהם.

מטרתם המרכזית היא להתחרות בתאגידים הגדולים ע"י ניהול ההפצה של חברות קטנות ובינוניות ובהמשך רכישתם. בכוונתם לייעל ע"י גוף אחד גדול את התנהלותם של אותם חברות קטנות וכך בהתקבצות של אוסף חברות קטנות להפוך למתחרה משמעותי לגופים הגדולים.

התאגיד החדש ישווק מגוון מוצרים רחב שיכלול בין היתר יוגורטים ומעדנים, סלטים ומעדני דגים למיניהם, נקניקים, פסטרמות, מוצרי חלב, שמנת מתוקה, מגוון גבינות רכות, קשות ומלוחות, ופסטה. תוך שהוא יתבסס על התשתיות הלוגיסטיות של מעדני מיקי, הכוללות מחסני קירור ומרכזי הפצה, שדרכם יופצו המוצרים אל הלקוחות, כך לפחות בשלב הראשון.

שוק המזון בישראל  הוא שוק ריכוזי מאוד. חמשת קבוצות המזון הגדולות מחזיקות בלמעלה מ40% משוק מוצרי הצריכה,  כשחלק ניכר מהגידול והחוסן של חברות אלו  בא מכוח רכישות של חברות קטנות שהם מבצעות. אולם בגלל גודלם המכריע, יש להם מגבלה של הממונה על ההגבלים העסקיים ברכישת חברות נוספות, וכאן רוצה שור עם שותפיו להכנס. אם החברות הגדולות גדולות מידי זוהי ההזדמנות לתת מענה עם חברה בינונית, שתקדם את האינטרסים של החברות האלו וגם תשמור על איתנות של אלפי מקומות עבודה אמר שור.

כתיבת תגובה