מעיין 2000: בעלי הרשת משך מיליונים ללא דיווח

רשות המסים מעלה הילוך באכיפת חובת הדיווח של בעלי שליטה על משיכת כספים מחברות • בעל רשת השיווק מעיין 2000 נחקר בחשד למשיכת מיליוני שקלים מהחברה לשימושו האישי מבלי לדווח על כך • רואת החשבון של הבעלים נחקרה אף היא – והוטל צו איסור פרסום בעניינה

מעיין 2000 | צילום: ביזנעס

גרשון חיטמן, בעלים של חברת ג.מ. מעיין אלפיים (מעיין 2000), נחקר בחשד למשיכת מיליוני מהחברה שבבעלותו מבלי לדווח על סכום זה כהכנסה לפי סעיף 3(ט1) בפקודת מס הכנסה. השופטת עדי בר טל מבית משפט השלום בירושלים שחררה אותו בתנאים מגבילים.

חקירה זו מתנהלת במסגרת שורת חקירות של רשות המסים בעניין משיכות בלתי מדווחות של בעלי שליטה מחברות. במסגרת החקירה נחקרה גם רו"ח של חיטמן, ובית המשפט הטיל צו איסור פרסום בעניינה.

מועד החיוב של משיכת כספים מחברה יחול בתום שנת המס שלאחר שנת המס שנמשכו בה הכספים. לפי החקיקה, משיכה מחברה במועד החיוב תיחשב כהכנסה מדיבידנד, או לפי העניין כהכנסת עבודה של בעל המניות המהותי.

לאחרונה העלתה רשות המסים מדרגה באכיפת חובת הדיווח של בעלי השליטה, ובמסגרת זו ניהלה בתקופה האחרונה שורת חקירות סמויות שהבשילו בימים אלה לידי חקירות גלויות. במסגרת זו נחקרו מספר בעלי חברות ברחבי הארץ, וצפויים מעצרים נוספים.

  1. עוד תראו שבקרוב ממש החקירה תסגר כי לא בוצע שום דבר אסור.

כתיבת תגובה