מערכת חדשה לאיתור כספים. איפה הכסף? גרסת בנק ישראל

בנק ישראל השיק הבוקר את 'הר הכסף 2', מערכת לאיתור מהיר וללא עלות של חשבונות ופיקדונות בלתי פעילים בבנקים. מנתוני הפיקוח על הבנקים עולה כי במערכת הבנקאית קיימים כ-480 אלף חשבונות ופיקדונות לא פעילים

שטרות ישראליים | צילום: elbud, שטארסטוק

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל משיק היום (ב), מערכת שתאפשר ללקוחות הבנקים לאתר – בקלות וללא עלות – חשבונות בנק ופיקדונות ללא תנועה, וכן חשבונות של נפטרים.

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, אמרה עם השקת המערכת כי "סכומי כסף של לקוחות רבים נמצאים בבנקים ללא כל תנועה ולעיתים אף ללא ידיעת הלקוחות. אני מזמינה את הציבור הרחב להיכנס לאתר האינטרנט 'הר הכסף 2' שהשקנו היום, ולבחון האם יש לו חשבונות בנק או פיקדונות ללא תנועה. האתר מנגיש מידע חשוב, בצורה ברורה וידידותית, ללא עלות, ויסייע לכם לאתר פיקדונות ולנהלם טוב יותר".

המערכת תציג את אותם בנקים בהם יש ללקוח חשבון עובר ושב או פיקדון שלגביו הבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעליו, עד חודשיים ממועד הפירעון. לגבי חשבון עובר ושב – מועד הפירעון הוא בתום עשרה חודשים מהיום שהתקבלה ההוראה האחרונה מבעל החשבון.

בבנק ישראל אומרים כי באשר לאיתור חשבונות בנק של נפטרים, הר הכסף יהווה כלי יעיל עבור יורשים לאתר חשבונות פעילים ולא פעילים, ללא עלות. עד היום, נדרשו היורשים לפנות לכל בנק ובנק על מנת לברר אם הנפטר ניהל חשבון באחד מסניפיו, דבר שהיה כרוך בטרחה ובעלויות כספיות.

מנתוני הפיקוח על הבנקים עולה כי נכון להיום קיימים במערכת הבנקאית כ–480 אלף חשבונות בנק ופיקדונות של יחידים ללא תנועה, בסך מצטבר של כ-9 מיליארד שקל. מתוכם, מספר חשבונות הבנק של נפטרים עומד על כ-64 אלף בסך מצטבר של כ-1.3 מיליארד שקל. עוד עולה מנתוני בנק ישראל כי מתוך כלל הפיקדונות האמורים, בכ–60% קיימות יתרות זכות עד לסכום של כ–1,000 שקל לפיקדון, ובכ-40% מהם קיימות יתרות זכות של כחמישים שקלים.

חשוב להדגיש, כי מטעמים של הגנה על פרטיות הלקוח והמידע, בתוצאות החיפוש תופיע באתר רשימה של בנקים בהם קיימים חשבונות/פיקדונות לא פעילים בלבד. כלומר, לא יופיעו פרטים נוספים לגבי החשבונות הללו, כגון סוג החשבון, מספר החשבון או היתרה הקיימת בו. לבירור פרטים אלו יש לפנות לבנקים המופיעים ברשימה שתתקבל עם סיום השאילתה, באמצעות פרטי הקשר המופיעים באתר.

כתיבת תגובה