מעתה: רישום ירושה ונכס בטופס אחד ובמקום אחד

שירות חדש במשרד המשפטים: רישום ירושה ונכס בטופס אחד ובמקום אחד | במסגרת השירות החדש, ניתן להגיש יחד עם בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה אצל האפוטרופוס הכללי, גם בקשה לרישום ההורשה ברשות לרישום והסדר זכויות במקרקעין (טאבו) | המשמעות: בכך ניתן לחסוך את הפנייה הנוספת לרישום צווי ירושה בטאבו

משרד המשפטים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

משרד המשפטים החל להעניק לציבור שירות חדש המהווה הקלה משמעותית למעוניינים בהוצאת צו ירושה ורישום זכויות בנכס: במסגרת השירות החדש, ניתן להגיש יחד עם בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה אצל האפוטרופוס הכללי, גם בקשה לרישום ההורשה ברשות לרישום והסדר זכויות במקרקעין (טאבו), ולחסוך את הפנייה הנוספת לרישום צווי ירושה בטאבו.

במשרד המשפטים מציינים כי מדובר בשירות ראשון מסוגו במשרדי הממשלה, שמטרתו לשפר את שירותי המשרד לציבור, ומאפשר לשני הגופים לפעול על גבי תשתית טכנולוגית מאוחדת החוסכת נטל בירוקרטי מהציבור. בהתאם, מיד לאחר מתן הצו על ידי רשם הירושה, וככל שהאזרח ציין שהוא מעוניין לפעול לביצוע הפעולה, מועבר הצו מרשם הירושה לטאבו באופן אוטומטי לשם רישום ההורשה במרשם המקרקעין עבור הנכסים שנתבקשו.

השירות החדש הוא פרי של המשך שיתוף פעולה יעיל בין האפוטרופוס הכללי לרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין ואגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים, במטרה לייעל ולשפר את השירות לציבור, לקצר את זמני הטיפול ולהפחית את הנטל הבירוקרטי. במסגרת השירות ניתן להגיש את הבקשה בקלות וביעילות, תוך שניתן חיווי לפונים על אודות סטטוס הטיפול בבקשה. השירות יביא, בין השאר, לצמצום לוחות הזמנים לרישום הצווים בפנקסי המקרקעין.

להגשת בקשה למתן צו ירושה

להגשת בקשה לצו קיום צוואה

מנכ"ל משרד המשפטים איתמר דוננפלד | צילום: דוברות משרד המשפטים

איתמר דוננפלד, המנהל הכללי של משרד המשפטים: "משרד המשפטים, כמשרד מוביל שירות וחדשנות, גאה להשיק את השירות המסייע לציבור ולעורכי-דין המייצגים, כך שהבקשה המשולבת תיתן מענה אחוד לציבור. השירות החדש מהווה בשורה של ממש לציבור והוא פרי של שיתוף פעולה יעיל ופורה בין שני הגופים הגדולים במשרד המשפטים: הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין והאפוטרופוס הכללי והכל במטרה לייעל ולטייב את השירות לציבור, לקצר את זמני הטיפול ולהפחית את הנטל הבירוקרטי. משרד המשפטים ימשיך לפעול למען שיפור השירות לציבור ולהיות משרד מוביל בשירות ובקידום תהליכים טכנולוגיים".

עו"ד דוד שני, ראש הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין: "מדובר בשירות חדשני ופורץ דרך המהווה צעד חשוב ומהותי נוסף בשיפור השירות לציבור. אנו נמשיך לפעול ולקדם את השירות לציבור ולהקל על הנטל הרגולטורי למען הציבור והמשק. אני מבקש להודות לשר המשפטים ולמנכ"ל משרד המשפטים על הגיבוי בהובלת התהליך. כן אבקש להודות לאפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני הירושה ולאגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים על השותפות בהובלת שירות תקדימי זה לטובת הציבור".

עו"ד בן ציון פיגלסון, האפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני הירושה: "אנחנו שמחים לחנוך שירות חדשני ומתקדם טכנולוגית העומד לרשות האזרחים בכל שעות היממה. מערכת זו תאפשר לציבור לפעול ביתר קלות, לעקוב אחר בקשותיו ואופן הטיפול בהן. אני מודה להנהלת משרד המשפטים, לרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין, ולאגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים על שיתוף פעולה נוסף שמביא ערך רב לציבור".

כתיבת תגובה