מקלב רמז: ייתכן שהחוק יאסור שימוש בנייד בעת נסיעה

נתונים שהוצגו במליאת הכנסת מלמדים: רמת ההיפגעות בתאונות הדרכים נמוכה יותר בחברה החרדית, אך ילדים בציבור החרדי נמצאים בסיכון גבוה יותר להיפגעות הולכי רגל • מנגד, נהגים חרדים מעורבים יותר בתאונות שהגורם להן הוא היסח הדעת • סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים אורי מקלב רמז על חקיקה שעשוי משרד התחבורה להוביל ובמסגרתו ייאסר השימוש בטלפון נייד באופן מלא

טלפון ברכב | מקור: Pixabay

מליאת הכנסת ציינה אתמול בערב (ג') את יום המאבק בתאונות הדרכים, ובין הדברים שנישאו בה הוצגה האפשרות לאסור שימוש בטלפון נייד בעת נסיעה באופן גורף, כולל לדיבור.

על אף השעה המאוחרת רוב חברי הכנסת השתתפו בדיון וזאת לאור חשיבות הנושא, סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים אורי מקלב שהתבקש להציג בפני מליאת הכנסת את תוכניות משרדו למיגור תאונות הדרכים ביקש להודות בפתח דבריו לחברי הכנסת אשר נטלו חלק בדיון החשוב.

ראשית, סגן השר מקלב הציג, בין היתר, את נתוני ההיפגעות בציבור החרדי בתאונות הדרכים, ומנתוני מחקר מעמיק שקיים הרלב"ד יחד עם הלמ"ס עולה, כי רמת ההיפגעות בתאונות הדרכים נמוכה יותר בחברה החרדית, אך ילדים בציבור החרדי נמצאים בסיכון גבוה יותר להיפגעות הולכי רגל. מנגד, נהגים חרדים מעורבים ביותר תאונות עקב היסח הדעת.

"אסור להזניח את תאונות הדרכים. אנחנו נלחם בכך, בחינוך לנסיעה בטוחה, בחקיקה ואכיפה למנעת תאונות הדרכים", אמר סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים. "מעבר לאובדן החיים הנוראי תאונות הדרכים גובות גם מחיר כלכלי אדיר, כארבע עשר מיליארדי שקלים, בהשקעה הרבה יותר קטנה מכך ניתן למנוע את תאונות הדרכים, אנחנו משקעים בשידורג התשתיות בכבישים ובערים, לצערינו למרות השנה שעברנו והיקף הנסועה הקטן בגלל הסגר עדיין מספר תאונות הדרכים לא קטן בהרבה ביחס לירידה בנסועה בכבישים".

מקלב אף ציין כי לעיתים גם משטרת ישראל אינה מתמקדת באכיפת עבירות מסכנות חיים, "אסור לנו להזניח את כל הדברים גם כאשר שמים דגש על דברים אחרים".

סגן השר שטח את תוכניות משרדו למיגור תאונות הדרכים, וסיפר כי המשרד מתמרץ בעלי רכבים שישלבו טכנולוגיות וכלים למניעת תאונות הדרכים ברכבם.

האמצעים הטכנולוגיים ומערכות התראה ידועים כמי שיש בכוחם לסייע במיגור תאונות הדרכים, אמר מקלב, ורמז לחקיקה עתידית לאיסור שימוש בטלפון הנייד בנסיעה באופן גורף. כיום, מותר השימוש באמצעות דיבורית וכיוצ"ב.

סגן השר מקלב הציג את התוכנית הכלל עולמית בה חברה מדינת ישראל למיגור תאונות הדרכים בחמישים אחוזים עד לשנת 2030. בנוסף משרד התחבורה שם דגש היום ליצירת ערים בטוחות על ידי מיתון התנועה, הגבלת מהירות התנועה בכבישים וחציה בטוחה של הדרכים. "המדד הוא לא רק ההרוגים, הפצועים הם בהיקפים גדולים וכל פצוע זה עולם שלם של סבל", סיכם סגן השר את דבריו והודה לכל העוסקים במלאכה.

כתיבת תגובה