מקסימום פינוקים אבל לא לחרדים

'מקס' (לשעבר 'לאומי קארד') פתחה במצבע 'פינוקים' ללקוחותיה באמצעות צבירה ע"פ שימושים • מאות רבות של הטבות, כשנדמה כי רק מעט מזעיר מביניהן מתאימות למגזר החרדי • בין ההטבות שמתאימות לחרדים ניתן למצוא סיור במנהרות הכותל – שיעלה לכם יותר באמצעות ה'פינוק' מאשר אם תרכשו אותו ישירות • ומה תגובתה של 'מקס'? ישנן הטבות רבות לחרדים ביניהן: קאמרי, הבימה ורשת בתי קולנוע • לשיפוטכם

כרטיסי אשראי של MAX | צילום: יח"צ

חברת האשראי 'מקס', המוכרת לכולנו בשמה הקודם 'לאומי קארד' (זאת לאחר שנרכשה מבנק לאומי בשל חוק הריכוזיות), פתחה לאחרונה בתכנית 'פינוקים' חדשה ללקוחותיה. אלא שמתברר שלמעשה, מבין כל למעלה מ-600 הפינוקים המוצעים לכלל הלקוחות – יש רק מעטים שאכן מתאימים ללקוח החרדי, ואלו שכן מתאימים, די מבזים את המונח 'פינוק' שמוצמד אליהם.

כזכור, לפני מספר חודשים עברה השליטה בחברת האשראי לאומי קארד לקרן ההשקעות 'וורבורג פינקוס'. ההסכם על העברת השליטה מלאומי לקרן האמריקאית נחתם כבר לפני כשנה, אך הייתה זו רק תחילתו של הליך בדיקה שנערך ע"י הגורמים הרגולטורים בישראל כדי לאשרר את העיסקה.

הדבר נעשה בשל 'חוק הריכוזיות', שמטרתו היא בין היתר ליצור ההפרדה בין הבנקים לגופי האשראי, בכדי ליצור תחרות בבנקאות על מנת להגביר את התחרות בשוק האשראי. בעקבות החוק נאלצו ב'הפועלים' ו'לאומי' למכור את חברות האשראי שלהן, ובכך למעשה לבטל את הדואופול ששלט בשוק האשראי הישראלי שנים רבות.

כך או כך, לאחר שלאומי קארד עברה לידי ורבורג פינקוס, מיתגה החברה את עצמה מחדש, והחליפה שאת השם 'לאומי קארד' ל'מקס'. כמובן שכרטיסי האשראי של כל לקוחות לאומי ממשיכים לפעול גם כעת, למרות המיתוג החדש, אלא שהכרטיסים החדשים שיונפקו, יזכו ללוגו של 'מקס'.

בנוסף לכך, החל מחודש אפריל האחרון, התבטלה גם תכנית ה'פינוקים' והוחלפה באחרת., התכנית החדשה של 'מקס' מעניקה 'פינוק' שניתן לממש אותו בהטבות והנחות במקומות רבים. ה'פינוקים' נרכשים על ידי רכישה בכרטיס האשראי בסכום מסויים, כשניתן לצבור רבים מהם ככל שהשימוש בכרטיס האשראי גובר.

ב'מקס' מציעים ללקוחותיהם מגוון רחב מאוד של פינוקים בתחומי עניין רבים. בחיפוש באתר של 'מקס', מצאנו 625 הטבות שונות במקומות רבים, שונים ומשונים. אלא שרוב מוחלט של ההטבות לא מתאימות לציבור החרדי. כך למשל מצאנו שם הטבות לפארק שרגל חרדי לא תדרוך בו, כרטיסים להופעות של זמרים בינלאומיים, הטבות ברכישת כרטיסים ברשת מועדוני מוזיקה, מופעי בידור שונים, כניסה למתחמי קריוקי, ועוד דברים שלא מתאימים למגזר החרדי מכל וכול.

בסך הכל – מבין עשרות מסעדות ובתי קפה, רק שלושה צויינו ככשרים.

ביטוי נוסף לכך שמבחינת 'מקס' הציבור החרדי הוא ציבור שאפשר לעשות על גביו כסף היא העובדה שסיור בבני ברק ('פינוק' נוסף ללקוחות מקס) יעלה לכם 103 ש"ח לפחות. לעומת זאת, סיורים בעיר הגדולה תל אביב יעלו לכם רק 60 ש"ח. זאת למרות שעל פניו שני הסיורים מצריכים מן הסתם מדריכים ומשאבים בצורה שווה (מבלי לומר שהסיורים בב"ב מן הסתם מתפרסים על פני שטח קטן בהרבה), אך הסיור בקרב העיר החרדית יעלה יותר. משל החרדים הם זן מיוחד, ובני ברק היא שמורת טבע נדירה.

פינוק נוסף שאולי קשור לדת ולציבור החרדי, הוא חדר הבריחה 'בית הלל'. לא ממש הצלחנו להבין אם מדובר בחדר בריחה שמאוד קל לצאת ממנו, אך בכל מקרה עיון בפרטי ההטבה, מעלה שמדובר ברשת של חדרי בריחה שבין היתר מציעים חדרי "מיונים למוסד", "טיטאניק", "כס הברזל", "נמלטים", "הנגאובר", "שעת חירום" ועוד – לא ניכנס לפרטים, רק נציין שספק רב אם זהו המקום שהייתם בוחרים להשתעשע בו עם ילדיכם הגדולים. המקום, אגב, פתוח בשבתות.

מבין 143 הטבות בתחומי ההופעות של מגוון אמנים, יש רק ארבעה אמנים חובשי כיפה: עמיר בניון, אריאל זילבר, יונתן רזאל ואביתר בנאי. כמובן שלא כל אדם חרדי הולך להופעה של עמיר בניון או יונתן רזאל, אך גם אם ניקח את הדבר כ'פינוק חרדי' -חוסר ההתחשבות המוחלט בציבור הדתי והחרדי ניכר מאוד.

יש גם 'פינוק' של סיור במנהרות הכותל, משהו שמתאים לאוכלוסייה החרדית, במחיר שאמור להיות זול. אלא שבאתר של מנהרות הכותל ניתן להזמין סיור במחיר של 19 ש"ח לילד, פחות מכך לאזרח ותיק, ואילו מבוגר נדרש לשלם 35 שקלים. כמה זה יעלה לכם אחרי ה'פינוק' של לאומי? ילד ישלם 21 שקלים (שני שקלים יותר מאשר באתר המקורי) ומבוגר יידרש לשלם 35 שקלים. אז איפה הפינוק פה? ל'מקס' פתרונים.

רצינו להבין באמת מהו סדר הגודל של שיעור הלקוחות החרדיים והדתיים ב'מקס', והאם ההטבות המועטות יחסית אכן תואמות את החלק של החרדים בנתח השוק שהם תופסים, או שהם אכן מופלים לרעה מבחינת ההטבות שמוצעות להם, יחסית ללקוחות מהמגזר הכללי?

בשיחה עם גורם בכיר בתחום האשראי הוא אומר ל'ביזנעס', "מטבע הדברים, כשאדם בא לפתוח חשבון בנק או מזמין כרטיס אשראי, לא שואלים אותו אם הוא חרדי או דתי או לא, בחלק מהמקרים הנתון עצמו נכתב על האדם מבלי שיאמר זאת, אך זה לא כך בכל המקרים. מה שכן, ישנם סניפי בנקים בערים ובאזורים חרדיים, שם אתה יכול להיות בטוח שלמעלה מ-90% מהלקוחות הם חרדים, וכך ניתן לקבל אינדיקציה לגבי האחוז של הלקוחות החרדיים. כשזה מגיע לתחום האשראי, פה זה מסתבך קצת יותר", אומר הגורם.

הגורם מוסיף ואומר: "מה שכן, אני יכול להגיד לך בוודאות, שנתח השוק שהחרדים תופסים בחברות האשראי הוא נכבד מאוד. מדובר מספרית בציבור גדול שגודל והולך כל הזמן, וחלק גדול ממנו משתמש -שלא לומר חי – על האשראי".

פנינו לדוברות 'מקס' על מנת להבין מה סדר הגודל של הלקוחות החרדיים ב'מקס', והאם תכנית הפינוקים אכן תואמת את חלקם היחסי מבין כלל המשתמשים ב'מקס'. להלן תגובתם כפי שנמסרה לידינו:

"תכנית הפינוקים של מקס הינה תכנית שעברה הרחבה משמעותית וכוללת כעת גם גישה והורדה מאתר האינטרנט- תוספת שאמורה להקל על הציבור החרדי

זאת ועוד;

להלן רשימת של הטבות שאנחנו מעניקים למגזר הדתי/חרדי, בהתאם לקטגוריות:

מסעדות – אנחנו מציעים מגוון של מסעדות כשרות ברחבי הארץ (יש מגוון של כשרויות: כשר, כשר מהדרין, בהשגחת הבד"צ).

להלן דוגמאות:

מסעדת שייטל (נהריה)– בד"צ

מסעדת כנען (ת"א) – כשר

מסעדת אלפרדו (פ"ת) – כשר

מסעדת שלה (קרית מוצקין)– כשר מהדרין

מסעדת שושקפה (ירושלים) כשר מהדרין

מסעדת גשן (ת"א) – כשר

מסעדת Bread and Breakfast(רעננה) – כשר

תופייני (רשת קונדיטוריות) – כשר מהדרין

אטרקציות– כל האטרקציות באתר נותנות מענה לכלל הציבור, אין הפרדות בין גברים לנשים, אבל הציבור הדתי/חרדי כן לוקח חלק בהם. דוגמאות: לונה פארק, ספארי, סופרלנד, מוזיאונים, טיולים שטח (טרקטורונים וכו'), קטיפים

ישנן אטרקציות מים שבהן קיימת רחצה נפרדת בין גברים לנשים: חמי טבריה, חמי געש, שפיים, ימית, חמת גדר

בוטיק השוקולד דה קרינה – כשר מהדרין

מלון צובה טיול יין ובראנץ' – כשר

רשות הטבע והגנים – חניוני לילה מותאמים לשומרי שבת

מופעים:

אביתר בנאי

הטיש הגדול, קובי אריאל וג'קי לוי

אריאל זילבר

נרקיס

יונתן רזאל

שולי רנד

קאמרי

הבימה

פנאי:

Freefit (ספורט וכושר) – נותנים מענה לציבור הדתי, ישנם מועדונים עם הפרדה לגברים בלבד/נשים בלבד

הנחות במעמד החיוב– אנחנו נותנים למענה במגוון תחומים לכלל האוכלוסייה בפריסה ארצית, כך גם למגזר הדתי והחרדי:

תשמישי קדושה

אופנה/תכשיטים

אופטיקה

עולם הרכב

אלקטרוניקה – מחשב, סלולר, צילום

אטרקציות

מסעדות עם כשרות

בתי קולנוע: סינמה סיטי, הוט סינמה, קולנוע לב

מבצעים חודשיים : היה רולדין עוגה ב19 ₪ כשר, אר קפה חלק מהסניפים כשרים, בורגרים יעלה בראשון. חלק מהסניפים כשרים

התייחסות למידע שבכתבה:

סעיף 3- מה שקיים אצלנו באתר אלו פעילויות שונות ממה שמצוין בכתבה, המחיר שהוא בדק אצל הספק הוא עבור סיור במנהרות הכותל, הסיורים שקיימים אצלנו הן:

מאחורי הקלעים (מחיר באתר הספק – מבוגר 40 ₪, ילד 25 ₪ | מחירים אצלנו – מבוגר 35 ₪, ילד 21 ₪) זה הסיור המדובר שאותו הוא השווה עם סיור מנהרות הכותל

מנהרות הכותל + שרשרת הדורות מבוגר

מנהרות הכותל + המסע לירושלים מבוגר

הסיורים שציין בבני ברק ותל אביב – המחירים נקבעים על ידי הספקים. אנחנו מציעים ללקוחות מקס את אותן הטבות בהנחה.

מנהרות הכותל – קיימת הנחה ממחירי הקופה כפי שהם ידועים לנו. אנו נבצע בדיקה מול הספק לוודא שהמחיר לא השתנה.

ההטבות בסעיפים 2 + 3 אינן תמורת פינוק.

היה וקיימים עולמות תוכן או הטבות אשר קיים להן ביקוש בקרב הציבור החרדי ,אנו פתוחים לבדוק אותן בכל עת".

'ביזנעס' תוהה האם הטבות המותאמות למגזר החרדי הם: קאמרי, הבימה ובתי קולנוע: סינמה סיטי, הוט סינמה, קולנוע לב. ככלל, אנו ממליצים לבדוק היטב את המלצות הכשרות וההתאמה לאורח החיים החרדי שמופיעות בתגובת 'מקס' טרם 'תתפנקו' בהן.

*גילוי נאות: כותב השורות משתמש בכרטיס אשראי מבית 'מקס'.

כתיבת תגובה