מקפצה נוספת ליזמות הטכנולוגית לחרדים מבני ברק

אקסלטור 'מעוף קמא-טק' ליזמים ויזמיות מהמגזר החרדי של משרד הכלכלה והתעשייה יצא לדרך • האקסלרטור מופעל על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מעוף בני ברק ומנוהל מקצועית ע"י עמותת קמא-טק • היזמים שיתקבלו לתוכנית ייהנו מהדרכות מקצועיות, ליווי צמוד של מנטורים בכירים מתעשיית ההייטק הישראלית וחיבור למשקיעים פוטנציאליים • הפעילות תקדם הקמת 'סטארטפים' ותאפשר גיוס השקעות ופיתוח מוצרים טכנולוגיים ברמה גבוהה.

תומר לשם בחשיפת התכנית | צילום: באדיבות מעוף בני ברק

אקסלטור 'מעוף קמא-טק' ליזמים ויזמיות מהמגזר החרדי של משרד הכלכלה והתעשייה הוקם בבני ברק.

אקסלרטור הינו תוכנית האצה לסטארטאפים, האורכת כחצי שנה ומציעה למשתתפים מעטפת מקצועית תומכת, ליווי והכוונה בהקמת המיזמים וקידומם אל עבר שוק המטרה, תוך סיוע באיתור לקוחות, שיתופי פעולה וגיוס השקעה ראשונה.

האקסלרטור בבני ברק הינו חלק מתוכנית אקסלרטורים רחבה הפועלת במימון משרד הכלכלה. במסגרת התכנית הוקמו  כ-20 אקסלרטורים ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת אשר מופעלים ע"י מערך מעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

תומר לשם מנהל מעוף בני ברק ומי שאחראי על אקסלרטור מעוף קמא-טק, נשא דברים אודות הפרויקט החדש לקידום יזמים טכנולוגיים מהמגזר החרדי: "מעבר לפעילות השוטפת של מעוף בהקניית ידע עסקי לעסקים קטנים ובינוניים בענפים השונים, בהדרכות עסקיות וליווי עסקי ליזמים ולבעלי עסקים שונים, אנו מזהים את הצורך בקידום יזמים טכנולוגים ע"י פתיחת אפיקים ייעודיים ומותאמים לצורכיהם.

בחודשים הקרובים מעוף בני ברק יפעיל את אקסלרטור מעוף קמא-טק עבור יזמים ויזמיות טכנולוגיים מהמגזר החרדי על מנת להרחיב את הידע והקשרים הנדרשים עד להקמת חברות וגיוס השקעות. התוכנית תלווה על ידי מנטורים מהטובים בתעשיית ההייטק הישראלית.

מעוף בחרה בעמותת קמא-טק לניהול המקצועי של האקסלרטור. לעמותת קמא-טק ניסיון רב שנים בהפעלת תכניות מעין אלו והינה בעלת קשרים נרחבים בתעשייה ומכירה היטב את צורכי המגזר. מצד אחד תנגיש את הידע הנדרש ובמקביל וללא שום סתירה תשמור על אורח החיים והפעילות המותאמים לאופי הציבור".

זוהר לבקוביץ יזם הייטק ומשקיע הון סיכון ישראלי, איש פרסום בעברו, ומייסד חברת הפרסום אמובי, העניק הרצאה לקהל וסיפר על חברתו אשר נמכרה לסינגטל (על פי הערכות, תמורת כ-340 מיליון דולר). כמו-כן בהרצאה דיבר על נושא הסטרטאפים, מה נדרש כדי להצליח, המליץ על טיפים מכוננים וענה על שאלות מקהל היזמים שנכח במקום.

 

משה פרידמן מנהל עמותת קמא-טק נשא דברים לגבי פעילות הליבה של האקסלרטור. פרידמן ציין שמדובר בהפעלת האקסלרטור החמישי במספר לציבור החרדי על ידי קמא-טק. דובר על הצלחות המיזמים ועד כמה התוכנית תורמת ליזמים תחילת דרכם הטכנולוגית.

בסוף הערב הוצגה תכנית הפעילות המתוכננת לשנה הקרובה, כיצד נרשמים לתוכנית,  מה התנאים והדרישות וכדומה. הקהל הביע התעניינות רבה ומשתתפים רבים ביקשו להגיש את מועמדותם לתוכנית.

אורי הכהן, מנהל מעוף מרכז: "משרד הכלכלה והסוכנות לעסקים קטנים ובינונים מציבה לעצמה יעדים בכל העת להגיע ולתמוך ביותר יזמים ובעלי עסקים ומכלל האוכלוסיות במדינה. חיזוק היזמות הטכנולוגית באוכלוסייה החרדית, הוא מהלך נוסף למימוש יעדיו של משרד הכלכלה.

אין ספק כי העצמה של יזמים חרדים בישראל, לא כל שכן, יזמות טכנולוגית, מהווה תרומה אדירה לכלכלת ישראל ומעצימה את החוסן החברתי כלכלי של המדינה. אנחנו במעוף נמשיך לקדם יזמות ועסקים ולממש את ייעודנו בקידום ופיתוח כלכלה מקומית משגשגת.

כתיבת תגובה