מרצדס חדשה תתחרה ב-Q7 של אודי וב-X7 של ב.מ.וו

'רק' מ-730,000 שקלים תיאלצו להיפרד, כדי ליהנות מרכב השטח היוקרתי החדש של חברת מרצדס • הדור החדש של ה-GLE, המאובזר בשלל פינוקים יוקרתיים ובמערכות בטיחות חדשניות הגיע ארצה ויתחרה ברכבי היוקרה בסגמנט

מרצדס GLE | צילום: היצרן

'כלמוביל מרצדס' החלה בשיווק GLE החדש בישראל.

הדור החדש מציג – מלבד מנועים חדשים – לראשונה, גם אופציה ל-7 מקומות. זאת, בנוסף ל-GLS, רכב הפנאי-שטח של החברה שמשווק גם הוא בגרסת 7 מושבים.

ב-GLE שלושה מנועים חדשים וחסכוניים בנפח משתנה (תלוי גרסה) של 2-3 ליטרים, עם 4 עד 6 צילינדרים המשודכים לתיבת ההילוכים המתקדמת של מרצדס (G-TRONIC9), המפיקים בין 245-367 כוחות סוס ותאוצה מאפס ל-100 ב-5.7 עד 7.2 שניות. לגרסה הבכירה ה-GLE450 מתווספת מערכת היברידית חשמלית 48v, המעניקה תמיכה מוגברת למנוע באמצעות 22 כ"ס המופעלים במצב EQ Boost.

מלבד בידוד הרעשים המרשים, נוחות הנסיעה בכביש וממשק משתמש מתקדם, ה-GLE החדש מציע אופציה לנסיעה בשטח עם מצב נהיגה ייעודי לשטח הכולל DSR (בקרת ירידה במורד). מתלי האוויר האדפטיביים שמגיעים כסטנדרט ברמת הגימור הגבוהה מאפשרים להגביה את הרכב בעד 6 ס"מ. מערכת המתלים החדשה, ה-E-Active Body Control, תהיה זמינה כאופציה. המערכת הזו משפרת את נוחות הרכב באמצעות סריקת הכביש מלפנים ומשפרת גם את יכולת השטח. במערכת זו ניתן לשלוט בכל מתלה בנפרד לטובת סיוע בשטח.

מסכי ענק | צילום: היצרן

בפן הנוחות והבידור ה-GLE החדש מציג הנדסת אנוש ועיצוב פנים מרשים שמציג קונספט חדש, ללא חופה ללוח השעונים ושני מסכי ענק, בגודל 12.3": אחד משמש כלוח השעונים והשני כמסך ה-MBUX. הרכב יגיע כסטנדרט עם מערכת ה- MBUX  המשופרת, כולל ניווט מקורי בשפה העברית, עברית מקורית ואופציה להתאמה אישית ושליטה מלאה ברכב באמצעות דיבור, ניווט בשילוב מציאות רבודה (כאופציה) ועוד.

הרכב מגיע עם שלל מערכות בטיחות וסיוע לנהג ובניהן: בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב עם פעולה אקטיבית למניעת סטייה ועוד.

הדור החדש של ה-GLE גדל בממדים ביחס לקודמו, בסיס הגלגלים צמח ב-8 ס"מ (2,995 ס"מ) והאורך עלה ב-10.5 ס"מ (4,924) והרוחב ב-1.2 ס"מ. המידות החדשות של רכב ה-SUV מאפשרות למרווח רב יותר לנוסעים בשורה השנייה והשלישית.

מרצדס GLE | צילום: היצרן

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל אמר: "ה- GLE מאז ומתמיד היה דגם מוצלח ונהנה מביקוש רב. כעת כשמגמת הצמיחה ברכבי ה- SUV  מתרחשת וניתנת אופציה ל-7 מקומות, אנחנו מאמינים שנצליח להוביל גם את הסגמנט הזה".

המכונית החדשה נכנסת לקטגוריה של רכבי פנאי-שטח מפוארים, עם 7 מקומות ישיבה ובהם וולוו XC90, ב.מ.וו X7שהושקה לפני כמה חודשים ו-q7 של אודי.

מחירים:

GLE350 d החל מ- 605,000 ₪. בתוספת אגרת רישוי בסך 4,712 ₪.

GLE450 החל מ- 729,900 ₪. בתוספת אגרת רישוי בסך 4,712 ₪.

כתיבת תגובה