משהו טוב לסיום || יונדאי טוסון – נסיעת מבחן  

הוא לא חשמלי, אבל יש לו עיצוב מחשמל ונועז שמעניק לו נוכחות מרשימה ששומרת עליו גבוה בצמרת המכירות מול מתחריו | ועוד לא דיברנו על הנדסת האנוש המעולה, תא המטען המרווח, העיצוב הפנימי ובקיצור – יונדאי טוסון, צאתנו לשלום!

יונדאי טוסון | צילומים: יצרן

יש דברים שאי אפשר לשנות. אפשר לשנות קונספציה, אפשר ליצור הרתעה במזרח התיכון ואפילו לשנות את שם המלחמה… אבל אי אפשר לעצור את הזמן. ומה שלא תעשו – השנה האזרחית מסתיימת בתחילת השבוע הקרוב…

מיד בתחילת השנה, לפי המסורת, יפורסמו דוחות המסירה של איגוד יבואני הרכב לשנת 2023, התחזית היא שלמרות ירידה בת עשרות אחוזים במכירות רכב בישראל מאז תחילת המלחמה, המספרים לא ישתנו מהותית. גם בשנת 2023 נרכשו כ-270,000 מכוניות חדשות! ומה לא השתנה גם השנה? יונדאי מובילה גם השנה את המכירות ומכרה השנה למעלה מ-40,000 מכוניות! ורב המכר שלה הוא הטוסון. אם כך, הבה נערוך היכרות.

עיצוב: בכנות, מהיום שהוצג, לא התחברתי לעיצוב שלו עם הקימורים בצדדים והגריל הקדמי עם הפנסים הנסתרים. את החלק האחורי של הרכב אהבתי מאד והוא זה שלדעתי נותן את הנוכחות המרשימה של הטוסון מול השאר. אז הלכתי על חו"ד נוספת והזמנתי ביום השני של המבחן, מעצב להצטרף אליי. ממנו למדתי, שאני לא חייב לאהוב… וכן, רואים שהרכב הזה בילה שעות ארוכות בסדנת העיצוב ולדעתו הוא מדהים, מיוחד, נועז ושונה מכל רכב אחר שנוסע על הכביש. הנועזות הזו מסייעת לו ככל הנראה במכירות במיוחד מול אחיו התאום, הקיה ספורטז'.

תא נוסעים: קיבלנו למבחן את רמת הגימור הבכירה ELITE  שמחירה עומד על 200,000 ₪, וכצפוי היא מאובזרת בשפע. התרשמתי ממושבי העור הבהירים, הנדסת האנוש, לוח השעונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה שאליו נוסף לוח בקרה נפרד למזגן. הצבעים בחלל הרכב נהדרים, שילוב של כהה ובהיר וחומרים איכותיים. מספר דברים שחסרו לי ברכב שעולה כאמור לא מעט: כיוון מושב נוסע חשמלי, אוורור למושבי העור. והייתי בטוח שבגרסת ה ELITE נקבל את ה-BVM שזה אומר צילום חי של שטת מת על גבי לוח השעונים הדיגיטלי.

את מערכת המולטימדיה בימינו כמעט שלא פוגשים, בכל כניסה לרכב מופעל אנדרואיד אוטו או אפל קאר פליי. כך שרק לפני שהחזרתי את הרכב הבחנתי שהמערכת אינה דוברת עברית, משהו שקיים אצל לא מעט מתחרים. ועוד דבר שהבחנתי בו: המצלמה האחורית נהדרת ביום, אבל בלילה היא לא מספיק איכותית.

המושב האחורי: הוא ההיגיון שעומד מאחורי המעבר של עולם הרכב לרכבי פנאי. הנה כמה סיבות: מאוורר ומרווח כמו שאף רכב סדאן לא יכול לתת, חלון שמש ענקי, תאורת לד אישית, רצפה (כמעט) שטוחה, מקום בשפע לכפות הרגליים, פתחי מיזוג, גב מושב שניתן להשעין אחורה ומשענת יד עם מקום לכוסות ובקבוקים, גם כאן המושבים הבהירים ושילובי הצבעים עשירים.

תא המטען נפתח חשמלית, הכי חשוב הוא בנפח 515 ליטר, וזה ממש טוב לקניות.

בטיחות אקטיבית: כמו שכבר נכתב בעבר על כל דגמי יונדאי, יש כאן את כל המקובל וזה גם עובד מעולה.

המנוע: בדור החדש של הטוסון נפרדנו בשעה טובה מהמנוע 1.6 הוותיק והעייף וכעת יש בהיצע בעיקר את המנוע 1.6 טורבו. יש לו 180 כ"ס והוא מאיץ ל-100 ב-8.8 שניות. נכון, זה לא הרבה בעידן החשמל, אבל ההרגשה היא של רכב נמרץ שבמצב ספורט ועם משוטים להעברת ההילוכים מאחורי ההגה, מצליח אפילו להיות מהנה.  צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 10 ק"מ לליטר.

שורת סיכום: אם רכב פנאי לא חשמלי הוא משהו שאתם מחפשים, הטוסון של יונדאי הוא אחד הטובים.

כתיבת תגובה