משטרת פנמה פשטה על משרד עורכי הדין 'מונסאק פונסקה'

נציגיהם של עשרות רשויות מס בעולם מתכנסות היום בפריז כדי להחליט כיצד להתנהל מול השיטות להעלמת מס שנחשפו בהדלפה הגדולה שזכתה לכינוי "מסמכי פנמה". ברקע החשש מפני תמיכה בארגוני טרור

אני רוצה לפרסם את הפשעים האלה. מקור: ויקיפדיה

דיווח: משטרת פנמה פשטה על משרדיהם של עורכי הדין שמסמכים שדלפו ממאגריהם עוררו סערה בעולם כולו. המסמכים שנחשפו על ידי רשת תקשורת גרמנית בשבוע שעבר, ופורסמו בכל תקשורת מובילים בעולם, חשפו את הדרך בה מעלימים מס מנהיגים ואנשי עסקים בעולם. ביניהם שורבבו גם שמות של אזרחים ישראליים.

משרד עורכי הדין 'מונסאק פונסקה' פרסם בשבוע שעבר תגובה לפיה כל פעילותו התנהלה בהתאם לחוק. אלא ששלטונות פנמה לא אהבו את הפרסומים ומשטרת המדינה חיפשה מסמכים וראיות שיעידו על קשר להלבנת הון ותמיכה בגורמי טרור. התובע הכללי של פנמה פרסם הודעה לפיה נועדה הפשיטה להשיג מסמכים מהם ניתן יהיה להוכיח פעילות בלתי לגאלית.

הפשיטה התנהלה בצל פרסומים לפיהם תיפתח חקירה של רשויות המס בעשרות מדינות שאזרחיהן נקשרו לפעילותיו של משרד עורכי הדין הממוקם בפנמה סיטי. ממשרד עורכי הדין נמסר כי הם "משתפים פעולה עם גורמי החקירה".

בתוך כך נודע כי נציגיהן של רשויות מס ב-28 מדינות, מתכוונים להתכנס היום (ד) בפריז על מנת להחליט כיצד לטפל בפרשה. ההערכות הן כי תפורסם הודעה על פתיחת חקירה בינלאומית סביב המסמכים שנחשפו וסיבכו בין היתר מנהיגים וראשי מדינות דוגמת ראש ממשלת איסלנד ואפילו ראש ממשלת בריטניה.

כתיבת תגובה