משנה את כללי המשחק: החזר מס מלא, במחיר פיקס

מגיע לך החזר מס? אל תהיה פראייר ואל תחלוק את ההחזר עם חברות • כך תעשה זאת באופן עצמאי דרך פלטפורמה יעילה וקלה לתפעול

החזרי מס | תמונה: shutterstock

 לכ- 80% מהשכירים במשק מגיע החזר מס, כאשר ממוצע ההחזר עומד על 8,000 שקלים. כיום חברות גובות דמי טיפול ועמלות שעשויות להגיע ל 25% מגובה ההחזר, בעוד חכמים יעשו זאת באופן עצמאי וישלמו מחיר פיקס של 145 שקלים בלבד!

החזרי מס הם אחת מהתופעות המעוניינות שאירעו כאן בשנים האחרונות, באופן טבעי אם מגיע לנו כסף נסתער עליו ונדרוש אותו באופן מידי, ונראה שישראלים רבים כבר קיבלו אלפי שקלים מהמדינה, אך שילמו נתח לא מבוטל מהסכום לחברה שעמלה להשיג להם את הסכום. הראשונה שהביאה את המחיר החברתי ושברה את השוק היא חברת MoneyBack שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית מקוונת המאפשרת בעזרת הליך פשוט וידידותי לקבל החזר מס.

אלפי שקלים שניתן לדרוש 6 שנים לאחור

למרבית מהשכירים בישראל וגם לעצמאים מגיע החזר מס שיכול להגיע לאלפי שקלים, כאשר ההחזר יכול לנבוע כתוצאה מאי דיווחים, דיווחים שגויים, אי הגשת טפסים מסוימים ובמקרים רבים נוספים. אם חשבתם שעבר זמן רב ולא ניתן לדרוש את ההחזר, קבלו תיקון – את ההחזר תוכלו לדרוש רטרו, במשך 6 שנים לאחור. אם כך, אף פעם לא מאוחר לבדוק זכאות, בכל אופן מדובר באלפי שקלים שיכולים לסגור לכם את המינוס או לאפשר לכם לקפוץ לחופשה רומנטית בחו"ל.

בואו נראה למה זה קורה? חישוב המס על משכורות העובדים בישראל מתבצע על פי חישוב השכר השנתי שלהם, המבוססת על משכורתו החודשית של העובד בכל חודש. אולם, המשכורת לא תמיד תהיה זהה, בשל היעדרויות ממושכות, חופשות לידה, פיטורין ממקום עובדה ועוד. זוהי הסיבה שנוצרים פערים שעל פיהם ניתן לקבל החזר מס, משום שהעובד שילם יותר מהדרוש. בנוסף לכך, ייתכן כי ישנן טעויות במערכת שעשויות לייצר חיובים מיותרים, כמו גם אי דיווחים שונים כמו נקודות זיכוי על ילדים למשל.

 

הסיכוי הגדול שתקבלו החזר מס הוא במקרים הבאים:

יצאת לחופשת לידה? החלפתם מקום עבודה ללא ביצוע תיאום מס? עובדים אצל שני מעסיקים? פוטרתם ממקום העבודה בשש השנים האחרונות? עברתם שינויים במצב המשפחתי כמו לידה, נישואין, גירושין וכו'? רוב הסיכוי שמגיע לכם החזר מס. חשוב לציין כי הפרשי מס יכולים להיות גם מסיבות לגיטימיות שכלל לא חשבתם עליהן, כמו במקרה של תשלומים לקופות גמל או קרנות פנסיה ועוד. בכל מקרה, תמיד כדאי לבדוק, מקסימום תקבלו כסף.

לשבת רגל על רגל, בכל זמן ומכל מקום ולקבל כסף

אם נחזור לאופציות שיש לקבלת ההחזר, נראה שעד היום היו שתיים; אחת מהן דרך חברות המתמחות בתחום והשנייה היא דרך משרדי רואי חשבון המציעים זאת כחלק משירותי המשרד. אך כיום אין כל צורך להתאמץ יותר מידי, וודאי שלא לחלוק את הכסף עם חברות, אלא אפשר להיכנס לאתר MoneyBack ולבצע את התהליך באופן עצמאי. לדברי מייסדי החברה "החלטנו להביא בשורה חדשה לתחום ולאפשר לאנשים לבצע את התהליך באופן עצמאי בעזרת ממשק אינטרנט פשוט המאפשר העלאת טפסים לאישור בקלות. מאחורי המערכת יושבים רואי חשבון מומחים המנהלים את התהליך, וכל זאת תמורת 145 שקלים בלבד".

כתיבת תגובה