משרדי האוצר והבריאות רבים והחולים ממשיכים לחכות

אלי דפס, המנכ"ל הפורש של 'שירותי בריאות כללית' תוקף את משרדי הממשלה ומבקר את תחלואי מערכת הבריאות הישראלית שלטענתו לא שוויונית וחסרת תכנון לעתיד. "רפורמת התורים לא מתקדמת בגלל מאבקי אגו"

אלי דפס. צילום: יח"צ

אתמול (א) במסיבת עיתונאים שכינס המנכ"ל הפורש של 'שירותי בריאות כללית', אלי דפס, אמר דפס דברים קשים על מערכת הבריאות. האיש שעמד בראש קופת החולים הגדולה ביותר בישראל קרוב לעשור, ביקר בחריפות את התנהלות מערכת הבריאות ולא חסך את שבטו גם משר הבריאות, יקיר התקשורת.

דפס אמר כי מערכת הבריאות אינה מקבלת די תקציב מהמדינה, אינה בנויה לאוכלוסייה המזדקנת ואינה שוויונית למטופליה. הוא היה נחרץ כאשר דיבר על האוכלוסייה בגיל השלישי והביא נתונים לפיהם עד 2030 יוכפל מספרם של הקשישים שמערכת הבריאות אינה ערוכה לקראתם.

לדבריו, קיים מחסור של ממש ברופאי משפחה ומספרם אינו עולה בהתאם לגידול השנתי באוכלוסייה. "צריכים בכל שנה לפחות ארבע מאות רופאים אבל מכשירים רק מאה בשנה", אמר דפס וקרא להתערבות ממשלתית. "משרד הבריאות לא עושה די על מנת לבנות את מערכת הבריאות כך שתתאים לצרכי האוכלוסייה", סיכם.

הוא התייחס גם לרפורמת התורים המובטחת וטען כי מאבקי אגו בין משרדי האוצר והבריאות הם אלה שמעכבים את ביצועה. "הם רבים מי ייקח קרדיט על התקציב המיועד למטרה הזו ובינתיים כלום לא קורה. הכסף נח בשלווה בקופת המדינה והחולים ממשיכים לחכות לתורים". דפס פורש לאחר כעשר שנים כמנכ"ל הכללית וקודם לכן היה מנהל מחוז ירושלים בקופה. באחרונה מונה לתפקיד יושב ראש חברת התעופה 'אל-על' והוא ייכנס לתפקידו בקרוב.

כתיבת תגובה