משרד הבריאות: תרופות קונים בבית המרקחת

החל מתחילת שנת העסקים 2020, תרופת הקנאביס לחולים, תשווק רק על ידי בתי המרקחת • על החולים להעביר פרטים מלאים למשרד הבריאות על מנת לקבל רישיון חדש • מטופלים חוששים מהרפורמה בשל אי בהירות בנוגע לסיבות המחסור כיום והפתרון לכך וכן בגלל היעדר פרסום אם יהיו שינויים במחירים

סגן שר הבריאות בודק את השטח | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מבצע רישיון לבית מרקחת הנועד להקל על חולים הזקוקים לקנאביס רפואי את הפרוצדורה להשגתה, יוצא לדרך.

לאחר שכבר תקופה חולים טוענים שיש מחסור בקנאביס אצל היצרנים והמשווקים המורשים, משרד הבריאות העלה היום הנחיות למטופלים, כיצד עליהם לפעול, על מנת לקבל רישיון חדש בו ישתמשו לצורך רכישת התרופה בבית המרקחת.

הכאב הנורא המלווה לעתים רבות חולים במחלות קשות, ניתן להקלה מרובה בעזרת הקנאביס הרפואי. רק לאחרונה נפטרה אישה שסבלה ממחלה קשה אך לא סופנית, רק בשל הכאבים שהתעצמו, לאחר שלא השיגה את מנת הקנאביס הרפואי, שהיה חסר באותם ימים מהשוק.

לאור זאת ולאחר תקופות דיונים ובדיקות, החליטו במשרד הבריאות להעביר את כל נושא שיווק התרופה בבתי המרקחת.

עתה מודיע משרד הבריאות, כי בשנת העסקים 2020 השיווק כבר יהיה כמעט במלואו דרך בתי המרקחת.

הוא מנחה את המטופלים להם יש רישיון, למלא ולהעביר טופס שהוא מפיץ ברשת, דרך המשווקים המורשים, ובמקומות ייעודיים שהוא מפרסם, עם פרטים מלאים, כולל סוג המוצר לו הם זקוקים ומי שיעבירו עד לתאריך 15 בנובמבר, יוארך רישיונו באופן אוטומטי למספר חודשים, ללא צורך בפניה לרופא.

מי שיפעל עד 15.11.19 יקבל, לאחר קליטת הפרטים, רישיון חדש, באופן אוטומטי ומהיר, שיישלח לכתובת האימייל שלו. הודעה על אישור תישלח ב-SMS לטלפון שנמסר בטופס. רישיונות אלה שישלחו יהיו בתוקף למספר חודשים.

חשוב לדעת כי מלבד חולים אונקולוגיים, ילדים או מטופלים עם אוטיזם, תוקף כל שאר הרישיונות, יפוג בתאריך 31  בדצמבר. תוקף הרישיונות המוחרגים יעמוד עד 30 ביוני 2020.

 

חולים המשתמשים בקנאביס, לא ממש מאושרים לשמע הבשורה. לטענתם, המחסור אינו נובע מאופן השיווק, כי אם מהרגולציה הקשה, שנועדה למנוע את הסם מאלו שאינם זקוקים לו באמת. הם שואלים אותנו, מה בצע שנוכל להגיע עם הרישיון לבית המרקחת, אם לא יהיה לו את החומר הדרוש לנו? מלבד זאת, הם שואלים, מדוע אין כל אזכור למחירי הקנאביס, שעל פי הערכות שונות עשוי לעלות ולהכביד על החולים, שהוצאותיהם גבוהות בלאו הכי?

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות כתב לאחרונה: "קנביס הולך והופך לתרופה. הגדלנו את מספר הצרכנים, מ-17,000 לפני כ-4 שנים ליותר מ-50,000 כיום. העלינו את רמת החומר לאיכות רפואית, וכעת אנחנו מוסיפים עשרות נקודות אספקה בבתי המרקחת במקום תחנת חלוקה לא ראויה בבית החולים אברבנאל. בנוסף – מגדלים חדשים מצטרפים והם יגדילו את הכמות והמגוון ויאפשרו להוריד את המחיר.

"אנחנו גם נבטיח שהמחיר יהיה דומה למחיר היום ואנחנו כמשרד נשתמש בכל האמצעים שיש לנו כדי להבטיח זאת.

"יש הרבה סיפורים כוזבים סביב העניין והרבה אינטרסנטים שמנסים להסיט את הרפורמה מהכיוון הנכון למטופלים. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות כדי לממש את היעדים שהצבנו לעצמנו".

כך או כך, חשוב לזקוקים לכך, לעקוב אחר הנחיות משרד הבריאות, על מנת שלא לאבד את הרישיון לתרופה היקרה.

2 תגובות ל: "משרד הבריאות: תרופות קונים בבית המרקחת"

  1. אם זו תרופה – שיפסיקו להתעלל בחולים. שיתנו להם מרשם כמו כל תרופה אחרת במחיר של תרופת מרשם!!!!
    אם זו לא תרופה – אלא סם לסטלנים באישור הממשלה – אז יאללה בלגן. והבלגן שהיה עד כה יותר טוב מהרפורמה הפסיכית הזו.

  2. נכון. תרופות קונים בבית מרקחת ורושמים אותן רופאים ולא רוקח מקושר וחסר מעצורים. וקנאביס זה צמח שהמדע כעת רק מתחיל לגלות את סגולותיו.
    ועכשיו הגיע הזמן להחליט האם הקנאביס זה אכן עניין רפואי או לא מר ליצמן. ואגב: רפואה זה לא ביזנעס והחיים של החולים הם לא סחורה לשיווק

כתיבת תגובה