משרד החקירות ניסה להשיג נתונים אישיים מהביטוח הלאומי

בתום חקירה סמויה: שלשה מתושבי הצפון נחשדים בניסיון גניבת נתונים אישיים של אזרחים ממאגרי המחשב של המוסד לביטוח לאומי | על פי החשד, הניסיון לגניבת הנתונים בוצע באמצעות כתובות דוא"ל פיקטיביות | לאחר שמערך הסייבר של הביטוח הלאומי גילה את ניסיונות דליית המידע, הפעילה המשטרה את יחידת הסייבר להב 433 כדי לאתר את החשודים

המוסד לביטוח לאומי | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לאחר מספר חודשי חקירה סמויה ביחידת הסייבר בלהב 433, נעצרו (או עוכבו לחקירה) שלשה מתושבי הצפון בעקבות פעילות חשודה שזוהתה באתר הביטוח הלאומי, שהתגלתה במערך הסייבר של הביטוח הלאומי.

המוסד מבצע העברות כספים בהיקף הגבוה ביותר במדינה והמידע שהוא מחזיק על התושבים הינו עצום בכל קנה מידה.

מעקב אחר ניסיונות שליפת הנתונים העלה, כי מספר חשודים ניסו לדלות מידע עבור משרד חקירות פרטי. עם התפתחות החקירה, ביצעה יחידת הסייבר בלהב 433 שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים שהובילו לאיתור זהות החשודים.

עם המעבר לחקירה גלויה, בוצעו הבוקר חיפושים במספר מוקדים ושוטרי הסייבר מיחידת להב 433 עצרו חשוד בשנות ה-40 לחייו, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, פגיעה בפרטיות, חדירה למחשב כדי לעבור עבירה אחרת, זיוף בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע.

כמו כן, שני מעורבים נוספים בפרשה עוכבו לחקירה באזהרה. בתום החקירה וככל שיידרש, החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשון לציון.

"מתקפות הסייבר עולות ככל שהעבודה ברשתות מתגברת", נמסר מהביטוח הלאומי. "זו המציאות היומיומית ואיתה צריך להתמודד. התפקיד שלנו הוא להעניק שירות סוציאלי מקסימלי לאזרחים, תוך שמירה על פרטיות המידע שלהם. מערך הסייבר ואבטחת המידע של הביטוח הלאומי היה ער למצב, פעל והגיב באופן מיידי ועירב את המשטרה כדי למנוע פעילות פלילית לכאורה על ידי אותו גורם".

כתיבת תגובה