משרד הפנים לא עומד בלחץ? לא תשלמו על דרכון זמני

טסים לחו"ל? לא תשלמו על דרכון זמני בתקופת החגים. כך אושר היום בוועדת הכספים. המהלך נובע מהעומסים הגדולים בלשכות משרד הפנים שמתקשה לעמוד בזמנים ולהנפיק את הדרכונים הביומטריים בזמן

תיעוד ביומטרי. אילוסטרציה: באדיבות המצלם

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ב) הוראת שעה לתקופה הקרובה עד לאחר החגים, לפיה אזרחים המבקשים לטוס לחו"ל ולא מספיקים לקבל דרכון ביומטרי עקב העומסים הגדולים בלשכות משרד הפנים, יוכלו לקבל דרכונים זמניים בחינם, ללא חובת תשלום האגרה בגין הנפקת דרכון זמני.

המהלך נובע מכך שחלפו מספר חודשים מאז נכנס החוק הביומטרי לתוקף ובהם נרשמו עומסים גדולים מאוד בלשכות משרד הפנים, כשהמשרד מתקשה לעמוד בזמנים ולהנפיק את הדרכונים הביומטריים בזמן והדבר מאלץ אזרחים רבים לפנות ולבקש דרכונים זמניים. עלות הנפקת דרכון ביומטרי לאדם בגיר עומדת על 265 שקלים, ואילו הנפקת דרכון זמני שתוקפו לשנה אחת בלבד עומדת על 405 שקלים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

חברי ועדת הכספים העלו טענות קשות על התנהלות הממשלה ובפרט משרד הפנים בכל הקשור להיערכות לקראת כניסת החוק הביומטרי לתוקף. חה"כ מיקי רוזנטל (העבודה), אמר: "המדינה לא נערכה לכניסת החוק הביומטרי לתוקף. זה כישלון ועתה מעבר להוראת השעה, שהיא טובה כשלעצמה, יש לראות כיצד מתמודדים עם הלחצים הגדולים ואיך עומדים בעומסים מכאן ולהבא". חה"כ רחל עזריה (כולנו), אמרה: "זה מרגיש לי כמו הדואר שהרגנו אותו ולא מצליח לעמוד במשימות שלו ולתת שירות ראוי לאזרחי ישראל. אם לא תהיה יכולת לקבל דרכונים ותעודות זהות, אז יוצא שבסוף המדינה עשתה רפורמה שהורגת את היכולת שלה לתת מענה לאזרחים".

יושב ראש ועדת הכספים, חה"כ משה גפני (יהדות התורה), הודה סוף-סוף במה שחברי כנסת רבים אומרים בחדרי חדרים לא לייחוס ולא לציטוט: "אני לא אוהב הדרכון הביומטרי, אבל לפחות המאגר יצא מהעניין ולא מוטל קנס על מי שלא מוכן שטביעות האצבעות שלו יישארו במאגר. בכל מקרה יש חוק במדינת ישראל ועתה מוציאים אותו לפועל. אבל הממשלה לא הייתה ערוכה לנושא והמון אנשים יוצאים לחו"ל דווקא בתקופה שמאז כניסת החוק לתוקף. לא ברור לי למה לוקח כל-כך הרבה זמן להנפיק דרכון ביומטרי וייתכן שזה דורש היערכות מסוג אחר. זה מחייב בדק בית".

גפני הבהיר את הוראת השעה שקיבלה הוועדה ואמר: "לפחות אם לא מצליחים להתמודד עם העומסים, אזי ראוי ומתבקש שאנשים לא ישלמו פעמיים. פעם על הדרכון הביומטרי שטרם קיבלו ועקב כך, פעם שנייה על הדרכון הזמני. זה תיקון זמני אמנם, אבל חשוב. מי שיבוא להנפיק דרכון ביומטרי באחת מלשכות משרד הפנים ויביא הוכחה שהוא צריך לטוס בזמן הקרוב, ישלם רק בעבור הדרכון הביומטרי, ויונפק לו דרכון זמני במקום ללא עלות נוספת עד קבלת הדרכון הביומטרי בדואר. ועדת הכספים תוסיף לעקוב אחר יישום הרפורמה הביומטרית ודורשת מהמדינה למצוא את הדרכים לייעל את השירות של הנפקת דרכונים לאזרחים. אזרחי ישראל לא צריכים להיפגע בכל היבט שהוא מהחוק הביומטרי". אשרי המאמין.

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%A7%D7%99%D7%91%D7%9C%D7%AA%D7%9D-%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%94-%D7%9E%D7%A9%D7%A8-%D7%94%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%A2%D7%93-%D7%95%D7%A0/

כתיבת תגובה