משרד הפנים קורא לרשויות להוזיל את מחירי הקייטנות

אחרי שעיריית חולון הודיעה כי לא תחכה לקיץ תשע"ח ותנהיג כבר השנה מדיניות של הוזלת מחירי הקייטנות, שלח מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, מכתב לראשי הרשויות בארץ וביקש כי יפעלו להוזלת הקייטנות

אילוסטרציה: OnlyZoia | שאטרסטוק

בעוד הילדות כבר מתכוננות לחופשת הקיץ הקרובה (והארוכה…), נדרשים ההורים לשלם סכומים לא-מבוטלים עבור מימון הקייטנות. תשלום, שעבור הורים למשפחות ברוכות ילדים הופך למעמסה כלכלית קשה ביותר. חה"כ דוד אמסלם (ליכוד) שפעל בנושא, הצליח להביא בשורה להורים כשהעביר את "חוק הקייטנות" בקריאה שנייה ושלישית. חוק, שצפוי לסייע רבות בהוזלת מחירי הקייטנות.

אבל ביצוע החוק נדחה בשנה והחלת הפיקוח הממשלתי על מחירי הקייטנות יחל רק בקיץ תשע"ח. במהלך התקופה הקרובה יוקם מנגנון הפיקוח הכולל ועדה מקצועית שתקבע בין היתר, קריטריונים למחירים, סל בסיס מוגדר לקייטנות ותקנות מוסדרות לגבי מחיר דיפרנציאלי שישתנה בהתאם למצבה הכלכלי של כל משפחה. כמו כן, במשרד הפנים ציינו כי יש להקים מנגנון פיקוח ארצי.

כזכור, דיווחנו לאחרונה כאן ב'ביזנעס' כי בעיריית חולון החליטו להוזיל את עלויות הקייטנות כבר בחופשת הקיץ הקרובה. זאת, למרות דחיית החלת חוק הקייטנות לשנה הבאה. כעת, נראה כי במשרד הפנים חושבים כי גם לתושבי הערים החרדיות מגיעה ההוזלה ובמכתב מיוחד ששלח המשרד לראשי הרשויות, מתבקשים האחרונים להוזיל את מחירי הקייטנות על אף דחיית החוק והפיקוח שיחל אך ורק מהשנה הבאה.

מרדכי כהן, מנכ"ל המשרד, אמר כי "לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הפנים, הוצאתי מכתב לראשי הרשויות ובו קראתי לפעול להוזלת מחירי הקייטנות כבר בקיץ הקרוב, על אף שעדיין אין פיקוח ממשלתי על הנושא. אנו רואים חשיבות עליונה בצמצום הפערים והורדת יוקר המחיה ועל כן, לקחנו את האחריות על הנושא.

"הדבר מצטרף לצעדים משמעותיים של המשרד להרחבת השירותים לתושב והפחתת יוקר המחיה: כניסה חינם לחופי הרחצה במדינת ישראל ותמיכה ברשויות חלשות. אני שמח לראות כי לא מעט רשויות מקומיות כבר לקחו אחריות והוזילו בעצמן את מחירי הקייטנות כבר בקיץ הקרוב".

כתיבת תגובה