משרד השיכון יורד לשטח ושוקל הקמת לשכות בערים חרדיות

מנהל תחום סיוע לזכאים במשרד השיכון, שאול מצרפי, הופתע לגלות שמשפחות רבות בציבור החרדי כלל אינן מודעות לזכאותן לקבל סיוע בשכר דירה. לדבריו, משרד השיכון ישקול הקמת נקודות קבועות בריכוזים חרדיים

מצרפי עם רוזנבלט אתמול. צילום: יח"צ

אתמול (ב) נערך במודיעין עילית מבצע רישום מיוחד של משרד השיכון בשיתוף העירייה. המבצע נועד לסייע ברישומן של מאות משפחות חרדיות למבצע מחיר למשתכן ולהוצאת תעודת זכאות. לאחר סיום המבצע התברר כי בציבור החרדי ישנו אחוז גבוה של משפחות שלא יודעות את זכויותיהן, במיוחד בלטה העובדה שמשפחות חרדיות רבות זכאיות להשתתפות ממשלתית בשכר דירה אך כלל לא יודעות על-כך.

בעקבות כך הועברה למשרד השיכון בקשה לבדיקת היתכנות הקמת לשכות קדמיות בריכוזים החרדיים לטובתם של אלה שאין להם גישה לאינטרנט. סמנכ"ל המשרד מר רונן כהן הודיע כי המשרד שוקל זאת ברצינות.

כאמור, מבצע ההרשמה נערך בשיתוף עיריית מודיעין עילית, ביוזמתו של נתן רוזנבלט, הבעלים של רשת התיווך 'גור-בארץ' כחלק משלים לכנס אותו ערך בשבוע שעבר ביוזמה פרטית ובמסגרתו הובאו למודיעין עילית צוותים של כל החברות העוסקות בהרשמה לתעודת זכאות. צוותים אלה ישבו במשך שעות ארוכות והעניקו שירות למאות משפחות שהגיעו להירשם במקום. רוזנבלט ציין באוזני 'ביזנעס' את הגב' אפרת בר-יהודה, מנהלת תחום ההרשמה במשרד השיכון, שישבה במקום לאורך כל היום ואף דאגה לפתיחת תיבות מייל עבור הזקוקים לכך.

מי שניהל את המבצע המשותף לעירייה ולמשרד השיכון היה שאול מצרפי, מנהל תחום סיוע לזכאים במשרד. מצרפי הודיע בתום המבצע כי בכוונת המשרד לערוך כנסים דומים בערים חרדיות נוספות בשבועות הקרובים, ואף לפתוח בקרוב פרויקטים נוספים לנרשמים בסדרה ב נוסף על הפרויקט היחיד הפתוח עבורם בבית שמש.

מעניינת העובדה כי לדברי מצרפי, משרד השיכון שוקל הקמת נקודה קבועה במודיעין עילית ובריכוזים חרדיים גדולים. רוזנבלט מסר היום (ג) כי בדעתו לקיים בקרוב כנסי הסברה פרטיים עבור קהילות מוגדרות בציבור החרדי. בנוסף למבצע מחיר למשתכן שנחל כאמור הצלחה רבה במודיעין עילית, מתכוון רוזנבלט ליזום מסע הסברה בציבור החרדי שיחשוף את כל פרטי הסיוע שמעניק משרד השיכון ואף יכלול סיוע טכני למתקשים במיצוי זכויותיהם.

כתיבת תגובה