מתאם פעילות הממשלה ביו"ש לבעלי המפחמות: "תם עידן"

בסיור שערך הבוקר המתאם בכפר יעבד ובמפחמות הפרוסות בסביבה, הבהיר אלוף יואב (פולי) מדרכי לבעלי המפחמות כי הצבא יפעל ככל הנדרש על מנת למגר את התופעה. בעלי המפחמות הביעו חשש לפרנסתם

מתאם הפעולות עם בעלי המפחמות. צילום: דוברות מתפ"ש

הבוקר (ג) קיים מתאם פעולות הממשלה ביהודה ושומרון, אלוף יואב פולי מרדכי, יחד עם ראש המנהל האזרחי, תת אלוף אחוות בן-חור, והצוות המקצועי של המנהל האזרחי, ביקור פתע בליווי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים בכפר יעבד ובמפחמות הפרוסות בשטחי B. בתום הסיור התקיימה פגישה עם בעלי המפחמות, נציגי הרשות וראשי המועצות של הכפרים הערבים באזור.

בפגישה הבהיר המתאם לבעלי המפחמות כי "תם עידן המפחמות. עניין המפחמות כפי שהוא מתנהל כיום לא יוכל להימשך עוד. הצבא יפעל ככל שיידרש למגר את התופעה. נבצע אכיפה לצד הטמעת פתרונות טכנולוגיים ואקולוגיים, ישראליים ובינלאומיים על מנת להגיע לפתרון שיוסכם על כל הצדדים. בריאות הציבור חשובה יותר מכל דבר".

במהלך הפגישה הביעו הערבים את חששותיהם מפגיעה בהכנסותיהם, דבר שעלול להקשות עליהם לקיים את משפחותיהם. הם אמרו כי במעגל התעסוקה הראשון עובדים כ-2,500 וסיפרו כי עוד כ-1,000 עובדים במעגל נוסף, בעיקר מהכפר יעבד וזבדה. היקף הפעילות השנתי של המפחמות נאמד בכ-200 אלף שקל לכל בעל מפחמה.

ראש המנהל האזרחי, תת אלוף אחוות בן חור, הוסיף ואמר: "המודל שאנחנו מדברים עליו טוב יותר ורווחי יותר מבחינת כלכלית. נקבע לוחות זמנים לתהליך במסגרתו יכניסו מפחמות ידידותיות לסביבה ותתבצע הכשרה של האנשים לשימוש במפחמות חדשות יותר". במשרדי מתאם הפעילות אומרים כי בעלי המפחמות הביעו נכונות להירתם למציאת פתרונות חלופיים על מנת לרכוש את הידע והמיומנויות ליצור פחם במפחמות ידידותיות לסביבה.

כתיבת תגובה