מתי אצלנו? הפגנה בלונדון נגד שכר מופקע לבכירים

ביקורת ציבורית עזה בבריטניה על שכר המנכ"לים הבכירים המופקע • הביקורת מגיעה לא רק מכיוון הציבור אלא גם מכיוונם של בעלי המניות • כמה ימים לוקח למנכ"ל באחת החברות הגדולות בבריטניה להגיע למשכורת שנתית של עובד ממוצע? התשובה בפנים

רחוב בלונדון | צילום: pxhere

ביקורת ציבורית עזה בבריטניה על שכרם המופקע של המנכ"לים הבכירים, כך מתפרסם ב'גרדיאן' הבריטי.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לפי הפרסום, שכרם של המנכ"לים במאה החברות הגדולות בבריטניה, עולה עשרת מונים על שכרו של העובד הממוצע. למעשה, המנכ"ל מרוויח פי 133 מהעובד הממוצע, כאשר מדובר בעליה של למעלה מעשרה אחוזים מהשנה הקודמת שמעמידה את שכר המנכ"לים על כחמשה מיליון דולרים בשנה.

לפי החישוב. שנערך ע"י מכון המחקר High Pay Centre, בשיתוף המכון המלכותי לכ"א ופיתוח, עולה כי מנכ"ל ממוצע מרוויח כ-1,300 דולר בשעה. מה שאומר שבתוך שלושה ימי עבודה משכורתו תשתווה לזו של עובד ממוצע בחברה שלו.

המחקר גרם לסערה ציבורית בבריטניה, הן מצד הציבור והן מצד בעלי המניות שהבינו שהכספים שהם מזרימים מגיעים לכיסים משומנים, וכי הדיבידנדים שהם מקבלים יכולים להיות גדולים יותר.

ה'גרדיאן' מצטט את טים רושה, מזכ"ל איגוד העובדים GMB, שאמר כי "זה מחליא. שלושה ימים אחרי תחילת השנה ו'החתולים השמנים' כבר הרוויחו מה שהעובד הממוצע ישתכר בשנה שלמה. זה לא הוגן, וזה לא הגיוני מבחינת האופן שבו אנחנו מעריכים את תרומתם של אנשים לחברה, וזה גם לא הגיוני לכלכלה – אני לא מכיר שום מטפלים סיעודיים שמחביאים את השכר שלהם בחשבונות במקלטי מס. הם מוציאים את הכל באזורי המגורים שלהם ועל תשלום החשבונות".

כאמור, גם מצד בעלי המניות נשמעה ביקורת רועמת על השכר המופרז של הבכירים. כך למשל, מנכ"ל חברת הבנייה פרסימון ג'ף פיירברן, קיבל בונוס של 75 מיליון דולרים. מה שגרם לביקורת נוקבת מצידם של בעלי המניות שהראו למנכ"ל את הדרך החוצה והדיחו אותו למעשה מהחברה. במקרה נוסף, בעלי המניות בחברת הדואר 'רויאל מייל' הצביעו ברוב מוחץ נגד שכרו המופרז של המנכ"ל.

כתיבת תגובה