מתכוננים לשינוי מקצועי? כך תהיו מוכנים לראיון עבודה באנגלית

ראיון עבודה | תמונה: PIXABAY

אנחנו חיים בעידן שבו כמעט בכל תחום מתרחשים שינויים של ממש בתדירות גבוהה ולפעמים אפילו בקצב מסחרר. גם בשוק התעסוקה התמורות משמעותיות, ובהתאם לכך גמישות, כלומר היכולת להסתגל במהירות למצבים חדשים, היא איכות חשובה מאוד. אם בדור הקודם רוב בני האדם בחרו קריירה בתחום מסוים בגיל צעיר ונשארו באותו תחום עד הפנסיה, במאה ה-21 כמעט כולנו נצטרך בנקודת זמן כזו או אחרת לחשב מסלול מחדש. למעשה, סביר להניח שנעשה זאת כמה פעמים לאורך החיים, כך שחשוב להתכונן לשינויים מקצועיים.

מגמה מובהקת נוספת היא הגלובליזציה.התוצאה: יש סיכוי גבוה ששינויים מסוימים יהיו כרוכים בראיון עבודה באנגלית או בשפה זרה אחרת, והמסקנה המתבקשת היא שכדאי להיערך לתרחיש שכזה.

שליטה מלאה בז'רגון המקצועי

אחד המפתחות החשובים על-מנת לצלוח ראיון עבודה באנגלית – משימה לא פשוטה עבור מי שזוהי לא שפת האם שלו – הוא שליטה מלאה בז'רגון המקצועי הרלוונטי.

השליטה המלאה קריטית משתי סיבות: ראשית, כדי שתוכלו להעביר במהלך הראיון את כל הידע המקצועי שרכשתם לאורך השנים בלי שום מגבלה. ושנית, אחד המפתחות להצלחה בראיון עבודה, בכל שפה ובכל תחום, הוא ביטחון עצמי. מי שלא בקיא בז'רגון המקצועי, מן הסתם ירגיש חסר ביטחון במידה מסוימת ואפילו לחץ – גם כשהוא ייתקל בשאלות שהוא יודע עליהן את התשובה בעברית אבל לא בהכרח באנגלית, וגם כשיוצגו לו שאלות שהוא לא בהכרח מבין אותן עד הסוף.

על-מנת להשיג את השליטה החיונית הנ"ל, הדרך המומלצת היא לימודים מסודרים במוסד שמתמחה בהנחלת שפות זרות ובפרט בקורסים שמתמקדים באנגלית עסקית – כמו בית הספר הבינלאומי ללימוד שפות של ברליץ.

שכלול כל היכולות ובפרט דיבור והבנה

מרכיב חשוב נוסף במסגרת הכנה לראיון עבודה באנגלית הוא לשכלל באופן כללי את היכולות באנגלית – קריאה, כתיבה ועוד יותר מכך דיבור והבנה.

על-מנת להגיע לרמת דיבור והבנה גבוהה במיוחד באנגלית, ובעצם בכל שפה שהיא, ההמלצה היא לנהל כמה שיותר שיחות לא בעברית אלא באותה שפה שרוצים לשכלל. עוד פעולה פשוטה ונגישה שעוזרת לחזק את יכולות ההבנה של האנגלית היא לצפות בסרטים ללא תרגום (אפשר עם כתוביות באנגלית כדי להקל על השמיעה) או בכל תוכן אחר בשפה זו.

סימולציות – והרבה

ראיון עבודה הוא כאמור סיטואציה מלחיצה גם כשהוא מתנהל בעברית. כשלידיעה שאנחנו ניצבים בפני מבחן שישפיע במידה בלתי מבוטלת על החיים שלנו, ונדרשים להגיב באופן הנכון ביותר לכל שאלה וסיטואציה, תוך זמן קצר, מתווספת העובדה שהראיון מתנהל בשפה שהיא לא טבעית לנו, הלחץ מתעצם. הדרך הטובה ביותר להפחית במידה מסוימת את הלחץ היא לתרגל את הסיטואציה, רצוי בעזרת חברים שיקשו עלינו – כך שלמבחן עצמו נגיע מוכנים.

המלצה נוספת היא דמיון מודרך שבו אנחנו עוברים את הראיון באנגלית בהצלחה מרשימה. ישנן לא מעט אינדיקציות לכך שהצלחה בראש שלנו מגדילה את הסיכוי להצלחה אצל המראיינים, ובכל מקרה הדמיון המודרך הוא עוד סוג של תרגול אפקטיבי.

זקוקים לטיפים נוספים או לעזרה מקצועית בהכנה לראיון עבודה באנגלית? לחצו כאן למידע נוסף.

כתיבת תגובה