מתכננים את טיולי חול המועד? תכננו את השמירה על פרטיותכם

דמיינו את זה: אתם מטיילים בחול המועד סוכות בארץ או בעולם, בוחנים יעדים חדשים ומגלים נקודות מרתקות | אך כשאתם מוצאים סוף סוף קצת שקט וחופשה מהעומס היומיומי, לפתע, בתוך כל ההתרגשות, בטיחות המידע שלכם עלולה להיפגע | כך תשמרו על המידע שלכם ותטיילו בראש שקט

אבטחת מידע, הגנה על הפרטיות | צילום : Maksim Kabakou, שאטרסטוק

פעם כשהיינו מדברים על חופש, תכננו "להתנתק" מהשגרה, לא לשמוע מאף אחד ונטו לנפוש. היום זה עובד בדיוק הפוך, אנחנו לא מוותרים על הסמארטפון שעוזר לנו להתנייד בין באתרים השונים באמצעות המפות וגם לתעד את הנופים, האוכל והשופינג שלנו באמצעות הרשתות החברתיות.

אבל הנה העניין: המכשירים שאנחנו מסתמכים עליהם – הסמארטפונים, המחשבים הניידים ושאר הגאדג'טים – עלולים לחשוף את הנתונים הרגישים שלנו לכל מיני צרות. חשבו על רשתות Wi-Fi ציבוריות בשדות תעופה שוקקים, חיבורים לא מאובטחים בבתי מלון, או אפילו פושעי סייבר ערמומיים שמחפשים הזדמנות לנצל את המידע שלנו.

ההשלכות של פרצה שמובילה לאובדן מידע ונתונים יכולות להיות הרבה מעבר למספר כרטיס אשראי גנוב או חשבון דוא"ל פרוץ. בעידן הדיגיטלי של היום, הנתונים שלנו הם כמו אוצר שמכיל את המפתח לזהות שלנו, לכספים ולתקשורת הפרטית שלנו. כשמישהו פורץ את המבצר הדיגיטלי הזה, זה יכול להוביל לתרחישים קשים כמו גניבת זהות, אובדן כספי, נזק למוניטין ואפילו בעיות משפטיות.

אז בואו ניקח רגע להבין מדוע שמירה על הנתונים שלנו במהלך הנסיעות שלנו היא כל כך חשובה.

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציעים מספר טיפים שישדרגו את חווית הטיול בחו"ל ובעיקר ישמרו על המידע שלכם:

Wi-fi מפתה אתכם? המלצה חמה, המנעו משימוש ברשתות Wi-Fi ציבוריות, לעתים קרובות הן עלולות להיות חשופות גם האקרים ווירוסים. אם מדובר במקרה חירום, לכו על זה. אבל אם לא, פשוט הימנעו. רב האנשים מחפשים רשתות ציבוריות במקומות כמו שדות תעופה ומלונות, אבל אם האות אינו בטוח, אתם תזמינו לעצמכם בעיות.

השביתו חיבורי Wi-Fi ו-Bluetooth אוטומטיים: כדי למנוע מהמכשיר שלך להתחבר אוטומטית לרשתות או התקנים לא ידועים או לא מהימנים, השביתו את חיבורי ה-Wi-Fi וה-Bluetooth האוטומטיים בהגדרות המכשיר. התחברו רק לרשתות ולמכשירים מהימנים באופן ידני.

אל תשתמשו בתחנות טעינה ציבוריות: נשארתם לא סוללה וראיתם תחנת טעינה עם המון מטענים מכל הסוגים שרק מחכים לכם? בדרך כלל תפגשו בהם בשדות תעופה, בתי מלון וקניונים. שימו לב שהכבל איתו אתם משתמשים על מנת להטעין את המכשיר הנייד הוא גם כבל להעברת מידע שעלול להוות סיכון. ברגע שחיברתם את הפלאפון לכבל שהאקר טיפל בו קודם, הוא יכול לקחת את כל המידע שעל המכשיר. חבל.

עדכנו את המכשירים: לפני הנסיעה כדאי לוודא שכל המכשירים, כולל סמארטפונים, מחשבים ניידים וטאבלטים, מעודכנים בתוכנות ובתיקוני האבטחה העדכניים ביותר. עדכונים רגילים כוללים לעתים קרובות תיקוני אבטחה חשובים המסייעים בהגנה מפני נקודות תורפה ידועות.

חוששים לאבד את הדרכון? קודם כל, כלל שקיים כבר שנים, הכינו מספר עותקים של צילום הדרכון. למיטיבים לכת, מומלץ ביותר לצלם את הדרכון ולהעלות את התמונה לענן. באופן זה תמיד תהיה לכם גישה לעותק הדרכון, בכל מקרה שלא יהיה.

תרגלו גלישה בטוחה: היזהר בעת גישה למידע רגיש, כגון בנקאות מקוונת או חשבונות דואר אלקטרוני, בזמן נסיעה. היצמדו לאתרים מאובטחים (חפשו את "https" בכתובת האתר) והימנעו מהקלקה על קישורים חשודים או הורדת קבצים ממקורות לא ידועים.

השתמשו בתוכנת אנטי-וירוס: הדרך הבטוחה ביותר לשמור על המידע שלכם בטוח, אנטי-וירוס שיגן עליכם. אל תטיילו עם תוכנה לא מעודכנת ובמידה וכבר יש לכם מוצר מותקן, הקפידו לעדכן אותו לפני היציאה לדרך. אל תתעצלו.

נתקו את הבלוטוס (Bluetooth) – בדיוק כמו שלא כדאי להתחבר לרשתות ציבוריות, גם הבלוטוס שלכם הוא מקור לבעיות. אותות של בלוטוס יכולים להגיע מכל מקום ואם שלכם נשאר דלוק, יכולים להתחבר למכשיר שלכם.

ולסיום, מה עושים אם המכשיר אבד? הכירו מראש את האפשרות לאתר את המכשיר שלכם במידה ואבד או נגנב, אם אתם משתמשים באנדרואיד – Google Find My Device ואם באייפון אז את "מצא את האייפון שלי" באמצעות כניסה לשירות ה-iCloud.

כתיבת תגובה