נא להכיר: המחלקות לרישוי וקידום עסקים 

העסקים הקטנים והבינוניים – הכח המניעה את הכלכלה והתעסוקה העירונית – יקבלו מהרשויות סיוע לקידומם ולא רק פיקוח כך סוכם בין משרדי הפנים והכלכלה

עשינו עסק או שסידרת אותי? אילוסטרציה: Pop Paul-Catalin | שאטרסטוק

עסקים קטנים והבינוניים חשובים למדינה: הרפורמה ברישוי עסקים שמוביל משרד הפנים, עושה צעד נוסף לקראת המהפכה בשירות לעסקים. בשיתוף פעולה בין משרד הפנים למשרד הכלכלה, הוחלט לשנות את שם תפקידו  של מנהל רישוי העסקים ברשות המקומית, למנהל הרישוי וקידום עסקים.

לדברי שרי הפנים והכלכלה לא מדובר בשינוי השם גרידא. השם החדש נגזר משינוי הגישה, שבה המנהל האחראי על מתן רישיון העסק, יהיה אמון גם על קידום עסקים ופיתוח כלכלי, בניגוד לאופי הטכני בלבד שהיה נהוג עד כה. עסקים קטנים מהווים מנוע צמיחה מרכזי בכלכלה בכלל, ובעלי ערך מוסף משמעותי בכלכלה המקומית. הרשויות המקומיות הידידותיות לעסקים, מרוויחות כלכלה חזקה ויציבה, גידול במספר המועסקים ובהכנסות ממיסים. לפיכך, המטרה בשינוי השם היא סיוע של הרשויות לעסקים בקידומם, ולא רק בקרה שוטפת.

מנהל הרישוי וקידום עסקים, יהיה חלק מהיחידות שיוקמו ברשויות המקומיות במסגרת הרפורמה, ומטרתם לקדם במהירות וביעילות רבה את מתן רישיון העסק. על פי הרפורמה  שיזם משרד הפנים – יבחנו העסקים באופן דיפרנציאלי, ועסקים שאינם מוגדרים כמסוכנים יזכו לרישיון עסק בתוך 21 עד 66 ימים לעומת 10 חודשים בממוצע כיום.

בימים אלו שוקד משרד הכלכלה והתעשייה על חוברות ייעודיות לעסקים חדשים ופעילים, אשר תכלול מידע רלוונטי לכל רשות ורשות, הן באשר למגוון השירותים שניתן לקבל מהרשות, והן באשר לכלי הסיוע שמעניקה המדינה, באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים והבינונים במשרד הכלכלה, באמצעות סניפי מעוף.

שר הפנים אריה דרעי:" מדובר בעוד צעד חשוב ברפורמה אדירה, אני תקווה שהכנסת תאשר את הרפורמה כבר במושב הנוכחי, שעושה שינוי גדול למען העסקים הקטנים והבינוניים. הרפורמה ברישוי עסקים תיתן תנופה לכלכלה, ותדחוף קדימה את המשק הישראלי"

 

כתיבת תגובה