נדחתה תביעה נגד חסידות צאנז להכרה בזכויות בקרקעות בנתניה

חברת נדל"ן תבעה את מוסדות קריית צאנז בנתניה, הכוללים בין היתר את בית החולים לניאדו, בית המלון גלי צאנז ומוסדות רבים של חסידות צאנז | התובעת טענה כי היא זכאית להירשם כבעלת זכות החכירה הראשית במקרקעין – מכוח הסכם מכר שנחתם ברכישת זכויות חברה אחרת | בית המשפט קיבל את טענות קריית צאנז ודחה כאמור את טענות התובעת

תרגיל בבית החולים לניאדו | צילום: ארכיון, יח''צ

בית המשפט המחוזי מרכז דחה תביעה משפטית שהוגשה נגד מוסדות קריית צאנז בנתניה על ידי חברת מט"ד נדל"ן ייזום והשקעות בע"מ (בשמה החדש אדר נדל"ן והשקעות בע"מ), וחייב את התובעת בהוצאות משפט בסך 40,000 שקל.

התובעת טענה להכרה בזכויותיה בקרקעות בנתניה, שעליהם יושבים כיום בין היתר בית החולים לניאדו, בית המלון גלי צאנז ומוסדות רבים של חסידות צאנז.

קרית צאנז היא שכונה חרדית-חסידית המשתרעת על פני שטח של 380 דונם בצפון נתניה ומשמשת כמרכז חסידות צאנז בעולם. השכונה הוקמה לפני למעלה מ-50 שנה ומתגוררים בה כיום למעלה מ-850 משפחות של החצר.

מדובר בתביעה אשר הוגשה בחודש נובמבר 2013, התובעת טענה כי היא זכאית להירשם כבעלת זכות החכירה הראשית במקרקעין הנמצאים בשטח קריית צאנז בנתניה, וזאת לטענתה מכוח הסכם מכר שנחתם בשנת 2009 לרכישת זכויות חברת הנוטע בע"מ (בפירוק).

רשות מקרקעי ישראל שהייתה חלק מהנתבעים בתיק, וכן מוסדות קריית צאנז להם הסכמי חכירה חתומים עם רמ"י, טענו לחוסר תום לב של התובעת, וכן כי התביעה מתעלמת מהמצב הקיים בשטח, לפיו בחמשת העשורים האחרונים אושרו תוכניות בניין עיר בקריית צאנז, ניתנו היתרי בנייה רבים והוקמו בניינים ומבני ציבור, כאשר קריית צאנז פעלה כדין על בסיס חוזי החכירה שנחתמו על ידה עם רמ"י.

בית המשפט קיבל את טענות קריית צאנז ודחה כאמור את טענות התובעת.

התובעת יוצגה ע"י משרד ש. הורוביץ, רמ"י יוצגה ע"י עוה"ד לילך דיין ואילת גופמן, ומוסדות קריית צאנז יוצגו בהליך על ידי עו"ד שמואל שוב, ועו"ד טל גליקסמן ממשרד עוה"ד שוב ושות'.

תגובה אחת ל: "נדחתה תביעה נגד חסידות צאנז להכרה בזכויות בקרקעות בנתניה"

  1. שייך לרוטשילד לטובת הוותיקן

כתיבת תגובה