נדל"ן || בשורה בנתיבות ומדי מים הלכתיים במכרזי רמ"י

1,700 יח"ד שנפסלו לשיווק ע"י ביהמ"ש בבאר שבע אושרו בפסיקת העליון וישובו לשיווק הותמ"ל ורמ"י • במקביל, רמ"י ומשרד השיכון יכללו מדי מים הלכתיים בכל מכרז חדש, כחלק מהמפרט המחייב ליזמים • רשות המסים: עלייה של 20% במחירי הדירות בגבעת שמואל • נתוני הלמ"ס: בשנתיים וחצי האחרונות רק כ- 5% מהדירות שנבנו בהרצליה היו בבנייני בוטיק

נתיבות. נתי שוחט פלאש 90 נתיבות | צילום: נתי שוחט פלאש 90

בשורות טובות מהעיר נתיבות שנמצאת בתנופת בנייה: 1,700 יח"ד שיועדו בהסכם הגג עם העירייה לשיווק לציבור החרדי – כך לפי מסמך שנחשף בשעתו ב'ביזנעס', במכתבו של יוסי חדד, מנהל מינהל אוכלוסיות ומרקם ותיק במשרד השיכון – ונתקעו בשל סבך משפטי מול המועצה שדות נגב ופסיקת ביהמ"ש לעניינים מנהליים בבאר שבע, שוחררו בפסיקת ביהמ"ש העליון.

הערר שהוגש ע"י עיריית נתיבות יחד עם הותמ"ל ורמ"י לבית המשפט העליון, נידון בהרכב בראשות השופטים ניל הנדל, יוסף אלרון ועופר גרוסקופף, שהחליטו אתמול (א') כי התכנית תמל/1090 שמיועדת לבניית 1,728 יח"ד, תוכל לצאת לדרך למרות שחלק מהקרקע הינו על שטח המועצה האזורית שדות נגב. המדובר על שטח בן מעל 550 דונם וכולל אזור מלונות, מעונות סטודנטים, דיור מוגן בשכירות לטווח ארוך ושטחי ציבור, ואת הפארק הארכיאולוגי "תל בוהו".

נציין כי לפי התכנית הכוללנית, לא כל 1,700 יח"ד שהבטיח חדד ייועדו למגזר החרדי, כמו גם העובדה שבדירות שישווקו לציבור, כלולים כרגע צמודי קרקע רבים, שפחות מתאימים לציבור החרדי.

חרדים בתחנת הרכבת בנתיבות | צילום: רכבת ישראל

לצד תכנית זו, שחלקה בכל זאת תוקדש, ככל הנראה, למגורי חרדים, מקודמת תכנית אחרת בנתיבות, במסגרתה שכונת 'ברית הכהונה' תזכה להתחדשות עירונית שההיתכנות היזמית שלה נובעת מהיותה זוכה לתוספת עירונית אדירה של שטחים. כך יפונו 511 יח"ד  ובאמצעות תוספת של כ-2,000 דונם ממגרשי השלמה מסובסדים, שהועמדו לרשות העירייה בהסכם הגג של המדינה, ייבנו 3,120 יח"ד חדשות. אם תהיתם, לפי פרסומים שונים, בשטח התוכנית מתוכננים בתי ספר, גן ילדים, בית כנסת, מקווה וקרקע למעונות יום.

מעניין יהיה לבדוק, אם כבר במכרזים שייצאו לשיווק בנתיבות, תתקבל דרישתו של יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר, להכליל משאבות מים עם מנגנון המותר לשימוש בשבת כחלק מהמפרט המחייב. לפי הודעת הוועדה היום, רמ"י ומשרד השיכון הודיעו כי במכרזים החדשים תקודם הכללת משאבות מים עם מנגנון שומר שבת במפרט המחייב את הקבלנים, וכי כמו"כ, ימצאו פתרונות משפטיים למכרזים שכבר שווקו.

עליית מחירים חדה

ומהדרום – למרכז: מניתוח נתוני רשות המסים עולה, כי בשלושת החודשים האחרונים בלבד נמכרו בגבעת שמואל כ-100 דירות במחיר ממוצע של 2.3 מיליון שקל. העיר עוברת כיום תנופת בנייה ופיתוח הכוללת בניית שכונות מגורים חדשות, התחדשות עירונית מסיבית בשכונות הוותיקות, בניית שטחי ציבור, תשתיות ומוסדות קהילתיים.

לפי אתר הנדל"ן הממשלתי, מחירי הדירות בגבעת שמואל עלו ב-20% בחמש השנים האחרונות. המחיר החציוני לדירות 5 חדרים בעיר עומד על 2.569 מיליון שקל והתשואה החציונית משכירות עומדת על 2.4%. בשנתיים האחרונות בוצעו בעיר 631 עסקאות למכירת דירות חדשות ועוד 707 עסקאות לדירות יד שנייה.

אגב כך, חברת א.זיתוני מדווחת על דירות אחרונות למכירה בפרויקט ECO רמת הדר החדשה בגבעת שמואל. מדובר בדירות 5 ו-6 חדרים מרווחות החל מהקומה ה-10 בבניינים. החברה יוצאת בהטבה לרוכשים המקנה הנחה של 150 אלף שקל על הדירות האחרונות. המחיר לדירת 5 חדרים הוא 2.590 מיליון שקל ומחיר דירת 6 חדרים הוא 2.780 מיליון שקל.

פרויקט ECO בשטח של 7 דונם כולל 228 יחידות דיור ב-2 בניינים בני 21 קומות בתמהיל מגוון הכולל דירות בנות 3-6 חדרים ופנטהאוזים. בניית הפרויקט כבר הסתיימה ולמעלה מ-90% מהדירות כבר נמכרו.

פרויקט אקו רמת הדר החדשה בגבעת שמואל של חברת א. זיתוני | הדמיה בלבד

הבוטיק חוזר להרצליה

עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנתיים וחצי האחרונות (מ- 2018 ועד מחצית 2020) החלה בנייתן של 185 יח"ד בבניינים בני 3-6 קומות בהרצליה. מדובר בכ- 5% בלבד מסך הדירות שנבנו בתקופה הזו בעיר. מרבית הדירות נבנו בבניינים בני 7-20 קומות.

לכן, דווקא פרויקט משותף של החברות יוסי אברהמי ואלמוגים צד את עינינו: ומדובר על תכנית 'רובינא הירוקה' שיביא שלשה בנייני בוטיק בני 5-6 קומות במתחם חנה רובינא בעיר.

הפרויקט יכלול תמהיל דירות מגוון: 3,4,5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. מחירה של דירת 3 חדרים הוא החל מ- 2.565 מיליון ₪. דירת 4 חדרים תעלה כ- 3.052 מיליון ₪. מחירה של דירת 5 חדרים הוא החל מ- 3.5 מיליון ₪. דירת גן מוצעת למכירה במחיר של 3,478,000 ₪.

פרויקט רובינא הירוקה של יוסי אברהמי ואלמוגים | הדמיה: אול אין

כתיבת תגובה