נדל"ן || דיור מוגן, התחדשות עירונית ומנכ"לית חדשה

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז מקוון לבניית 250 יח"ד מוגן בשכונת פסגת זאב, ירושלים • עו"ד ענבל דוד מונתה למנכ"לית בפועל של 'דירה להשכיר' • מטרופוליס נכנסת כשותפה לפרויקט פינוי בינוי גדול ברמת גן • קבוצת הרטוב מרחיבה את השותפות עם חברת מגה אור החזקות – תרכוש מחצית ממגרש בתמורה ל-65 מיליון ש"ח

פרויקט מוריה 17 רמת גן של חברת מטרופוליס | צילום: אוראל כהן.

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] ,מרחב ירושלים, מפרסמת מכרז מקוון, לבניית 250 יח"ד לדיור מיוחד (דיור מוגן), בשטח של 6,911 מ"ר בשכונת פסגת זאב, ירושלים

המכרז הינו חלק מתוכנית מתאר מקומית בירושלים (101-0317149) – 'אינפילים- פסגת זאב-מתחם 7 -רחוב צבי הלבנון- שצ"פ ודיור מוגן , המתפרסת על שטח כולל של 16 דונם.

התוכנית ממוקמת מזרחית לרחוב האלוף עוזי נרקיס, לאורך רחוב דוד ניב בדופן המערבית, בשכונת פסגת זאב בירושלים.

התוכנית הינה חלק מפרויקט התחדשות עירונית, במסגרתה נעשה שימוש בשטחים עירוניים שהוגדרו לשימוש כלל עירוני בתוכנית המקורית של פסגת זאב. בשטח המדובר בתוכנית מתוכננת הקמה של מבנה לדיור מוגן בהיקף של 250 יח"ד, שטחים ציבוריים פתוחים לשימוש תושבי השכונה במפלס רחוב ניר דוד, לצד שטחים פתוחים לאורך דרך עוזי נרקיס כחלק מהפיתוח הנופי בשולי הדרך.

המגרש שישווק מיועד ליזמים וקבלנים לכל המרבה במחיר. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים ולחתימת חוזה חכירה  בגין השטח שפרטיו יפורסמו בחוברת המכרז.

המכרז מיועד ליחידים/ליזמים/ קבלנים/ חברות אשר רוכשים זכויות בקרקע לבניית יחידות דיור.

חוברת המכרז תפורסם באתר האינטרנט של רמ"י בשבועות הקרובים . ניתן להוריד ולעיין בחוברת ללא תמורה.

המועד האחרון להגשת הצעות הוא 19/04/2021 בשעה 12:00 בצהריים.

יש להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.

מנכ"לית חדשה

בהמשך להחלטת דירקטוריון דירה להשכיר – החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה, ולהמלצת רשות החברות הממשלתיות, בימים האחרונים אישרה הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, בראשות השופטת (בדימוס) בלהה גילאור את מינויה של עו"ד ענבל דוד למנכ״לית החברה בפועל.

ענבל דוד שימשה בחמש וחצי השנים האחרונות כסמנכ"לית יועצת משפטית ומשאבי אנוש בחברה, הקימה ניהלה והובילה את התחום המשפטי בחברה ונמנית על שכבת המנהלים שייסדה וביססה את פעילות החברה.

קודם להצטרפותה לדירה להשכיר, כיהנה כסמנכ"לית יועצת משפטית ומשאבי אנוש בחברת דניה סיבוס בע"מ, מקבוצת אפריקה ישראל להשקעות בע"מ.

ענבל דוד היא בוגרת תואר ראשון במשפטים (LL.B.) ותואר ראשון נוסף (חוג שלאחר תואר) בכלכלה, שניהם מאוניברסיטת תל אביב וכן מוסמכת במנהל עסקים (MBA) עם התמחות במימון מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

ענבל בעלת ניסיון מסחרי עשיר והיכרות מעמיקה עם עולם הנדל"ן, לצד ניסיונה המקצועי בתחומי משפט שונים ומגוונים.

ענבל דוד: "אני מודה לדירקטוריון החברה, בראשות מר אהוד אדמתי, על האמון בי ועל מינויי למנכ"ל החברה בפועל. יחד עם שותפיי לדרך, אמשיך בקידום וביסוס שוק השכירות המוסדית ארוכת הטווח בישראל, המהווה בשורה של ממש למשקי הבית. מודל "דירה להשכיר" מציע אלטרנטיבה איכותית לדירה בבעלות, ומבטיח לשוכרים יציבות וודאות לאורך זמן, לצד גמישות מירבית. 

"אני מאמינה ביכולתה של החברה, על עובדיה ומנהליה המוכשרים, להמשיך ולשמש כגורם מחולל שוק בתחום השכירות המוסדית ארוכת הטווח בישראל וביצירת היצע פתרונות דיור מגוונים בישראל".  

 התחדשות ברמת גן

תכנית תמ"א 38 צפויה להסתיים סופית באוקטובר 2022 ועיריית רמת גן דנה בימים האחרונים על המדיניות של פרויקטים מסוג זה עד סיומה של התוכנית, מדיניות אשר מצמצמת את זכויות הבנייה בהם ומשכך גם את הכדאיות הכלכלית של היזמים לבצעם.

לפי דו"ח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2019, רמת גן מדורגת במקום השלישי (אחרי תל אביב וירושלים) עם 55 היתרי בנייה שניתנו עבור תמ"א 38/2 – הריסה ובנייה מחדש (עבור 1,515 יח"ד) ו-10 היתרים לחיזוק ותוספת בנייה (עבור 165 יח"ד).

חברת מטרופוליס בניהולו של רו"ח אודי בלום נכנסה כשותפה לפרויקט התחדשות עירונית גדול ברמת גן עם חברת יורובילדינג. מדובר בפרויקט פינוי בינוי ברחובות אבא הלל 76-78 וחרות 9-11 ברמת גן, פרויקט שהחל כתמ"א 38 אך בעקבות שינוי המדיניות בוועדה המקומית וכניסתה של מטרופוליס לתמונה החברות החלו בתהליך הסבת הפרויקט לפינוי בינוי. כיום בשטח ישנם ארבעה בניינים ישנים הכוללים 41 דירות, שייהרסו ובמקומם צפויים להיבנות מגדל ובניין מרקמי אשר יכללו כ-123 דירות וכן שטחי מסחר.

בימים אלה מושלמת החתמת הסכמי הפינוי בינוי עם הדיירים – מרבית הבניינים כבר חתמו, וכיום הבניין האחרון נמצא לקראת השלמת החתימות. מיד עם סיום החתימות הצפוי לימים הקרובים יתחילו החברות בתכנון התב"ע למתחם. עקרונות התכנון סוכמו זה מכבר מול עיריית רמת גן, ובחודשים הקרובים תוגש התכנית לאישור.

פרויקט זה מתווסף לשני פרויקטים גדולים נוספים של מטרופוליס בעיר. מתחם אחד נמצא בלב שכונת הגפן, על קרקע שמשלבת עסקאות קומבינציה ופינוי בינוי. מדובר על 7 חלקות, ההיקף המתוכנן של הפרויקט הוא כ-200 יח"ד. מתחם שני נמצא בפינת הרחובות הירדן – נגבה. כלל דיירי המתחמים בחרו פה אחד במטרופוליס לקידום הפרויקט והחברה תחל בימים הקרובים בהחתמתם על הסכמי פינוי בינוי ותקדם הגשת תכנית לוועדה המקומית. ההיקף המתוכנן של הפרויקט הוא כ-240 יח"ד במקום כ-80 דירות בנויות כיום ושטחי מסחר.

הרטוב – רכישה ושכירות ארוכה

קבוצת הרטוב חתמה על הסכם נוסף ומשלים עם חברת מגה אור החזקות בע"מ. במסגרת ההסכם תרכוש חברת מגה אור מחצית משטח של כ – 163 דונם בבית שמש בתמורה ל 65 מיליון ₪ שישולמו בשלושה תשלומים. עסקה זו היא למעשה הרחבת השותפות עליה דווח בחודש מאי האחרון בה מכרה קבוצת הרטוב מחצית משטח מגרש סמוך בגודל של כ-160 דונם. כעת מחזיקות החברות קרקע בשטח של כ-323 דונם.

רונן יונה | צילום: נחשון פילוסוף

מלט הרטוב, יצרנית המלט בבעלות הקבוצה, שפועלת בחלק משטח המתחם תמשיך לפעול באותה מתכונת לאחר שנחתם הסכם שכירות ל-5 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות באופן שמבטיח את המשך פעילות ייצור המלט וחומרי הבניה במפעל גם בטווח הארוך.

התמורה בגין המגרש תשולם בשלושה תשלומים: 30 מיליון ש״ח שולמו במעמד החתימה ושני תשלומים נוספים בסך 17.5 מליון ש״ח כל אחד, ישולמו כעבור 12 ו-24 חודשים ממועד החתימה. בכוונת השותפות להקים פרויקט ענק להשכרה בחלקים שווים בין הצדדים, זאת בהתאם לשימושים המותרים בתב"ע כפי שתהיה במועד בניית הפרויקט.

מנכ"ל קבוצת הרטוב, רונן יונה, מסר כי "אנו שמחים על הרחבת שיתוף הפעולה עם חברת מגה אור שהחל במאי שנה שעברה. אני משוכנע ששותפות זו שמטרתה להקים פרויקט משמעותי בעיר בית שמש תניב תוצאות חיוביות לכל העוסקים במלאכה, לעיר בית שמש ותושביה".

כתיבת תגובה