נדל"ן השבוע || ההיתרים, החיבורים, העסקאות והמימון

יריעת סיכום: עיריית ירושלים אישרה את התכנית להקמת מגדל פרדס ברחוב פייר קניג • אלעד ישראל מגורים החדשה תקים פרויקט חדש בחיפה יחד עם איש העסקים גד זאבי • השותפות של מצלאוי ו-ICR בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בבת ים • מבזקים: מנורה מבטחים תעמיד אשראי בסך 100 מיליון שקל למימון ההון העצמי בפרויקט התחדשות עירונית • קרדן ישראל נכנסת לתחום הלוגיסטיקה בשותפות עם גבע נדל"ן • אושרה להפקדה תכנית התחדשות עירונית ברחוב טשרניחובסקי בשכונת רסקו בירושלים • פרויקט פינוי בינוי ענק בנשר, ורני צים ממשיכה להתרחב ביישובים הערביים

דרך הטכניון, נשר | צילום: אודי רז

החזון של תוכנית האב החדשה לתלפיות יוצא לדרך: עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, החליטה להמליץ בפני הוועדה המחוזית על הפקדת התכנית להקמת מגדל פרד, הממוקמת ברחוב פייר קניג, מול קניון הדר, בשטח ריק מבינוי.

מדובר בתכנית ראשונה המקודמת לפי תכנית האב לאזור התעשיה המתחדש של תלפיות. תכנית האב אושרה בוועדה המחוזית בחודש פברואר השנה ומציעה את התחדשות הרובע והפיכתו למרכז עירוני ראשי בדרום העיר, הכולל שטחים למגורים תעסוקה מסחר, צורכי ציבור, תרבות ומלאכה.

שטח התכנית הינו 4.1 דונם, המיועד כיום לפי תכנית 101-0175232 שאושרה בשנת 2018 למסחר, תעסוקה ומבני ציבור, לצורך הקמה של מגדל בן 18 קומות, מתוכן 5 קומות מסד, קומת קרקע למסחר ומעל שימושי תעסוקה ומכללה ב- 500% שטחי בניה.

התכנית מציעה הגדלת המגדל ל- 30 קומות, מתוכן 6 קומות מסד והשימושים המוצעים הינם ל- 150 יח"ד חדשות. בנוסף, נקבעו שימושים מעורים ומגוונים, עבור מכללת פרדס, צורכי ציבור, שימושי תרבות, גני ילדים ובית כנסת.

כמו כן, התכנית מציעה הקמה של כיכר עירונית כלפי פייר קניג ושטח ציבורי פתוח לרווחת התושבים, בחלק האחורי של המגרש, ושביל המקשר בין פייר קניג לשטח ציבורי זה, בהתאם לעקרונות תכנית האב.

עורך התכנית הינו מתי רוזנשיין אדריכלים בע"מ ומגישי התכנית הינם יואל וייס ומכון פרדס לחינוך יהודי.

מגדל פרדס פייר קניג ירושלים | הדמיה: מתי רוזנשיין אדריכלים

מתרחבים לבירת הצפון

אלעד ישראל מגורים החדשה דיווחה על רכישת 50% מהזכויות על בקרקע בשטח של כ-13 אלף מ"ר ברחוב יפה-נוף המבוקש בחיפה מידי חברה בבעלות איש העסקים גד זאבי. לפי התכנית המאושרת החלה על המקרקעין, יוקמו במסגרת הפרויקט החדש 216 יחידות דיור ושטחי מסחר.

שלב א' של הפרויקט צפוי לקבל היתר בניה במהלך 12 החודשים הקרובים ויכלול הקמתן של 79 יחידות דיור בשני בניינים וכן מרתפים, בהשקעה כוללת של כ-120 מיליון ש"ח. שלב ב' של הפרויקט עתיד לכלול הקמתן של 137 יחידות דיור נוספות בשני בניינים.

אלעד ישראל מגורים החדשה תשלם לדירות עלית תמורה בסך 50 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ וכן מנגנון התאמת מחיר שנכלל בהסכם שיתוף, על פיו תיקבע תוספת או החזר תמורה.

הפרויקט של אלעד מגורים בחיפה | הדמיה: וויופויינט

שותפות לחופי בת ים

חברת ICR וחברת מצלאוי חתמו על עסקת שותפות לביצוע פרויקט הממוקם בצמוד לרצועת החוף הצפוני של בת ים. הפרויקט כולל מגדלי מגורים יוקרתיים, מסחר ומלונאות. החברות ICR ומצלאוי חתמו בסופ"ש שעבר על הסכם שותפות 50/50 להקמת פרויקט התחדשות עירונית גדול בבת ים שיכלול מגורים, שטחי מלונאות ומסחר.

המתחם, הממוקם כ-30 מטר מחוף הים הצפוני ומתחנת הרכבת הקלה – הקו האדום, משתרע על פני שטח של כ-10.5 דונם, ברח' רוטשילד בבת ים. במסגרת תוכנית ההתחדשות העירונית, ייהרסו 163 דירות ב-9 בנייני מגורים ישנים בני 3-4 קומות, ובמקומן ייבנו 560 יח"ד חדשות למגורים (מתוכן 397 יח"ד לשיווק), ב-4 מבנים: שלשה מגדלים בני 30 קומות ובניין אחד בן 10 קומות.

 לצד הדירות החדשות יוקמו שטחי מסחר בהיקף של כ-1,600 מ"ר ושטחי מלונאות או תעסוקה בהיקף של כ-15,000 מ"ר. נכון להיום החברות הגיעו ליעד של כ-84% חתימות דיירים. סטטוס תכנוני – תב"ע מאושרת. הפרויקט מצוי בשלבי תכנון.

בתמורה לשילובה של ICR בפרויקט, ICR תשלם 16 מיליון ₪, שישולמו בהתאם לאבני דרך שנקבעו בהסכם. בנוסף, נקבע, כי מימון הפרויקט יהיה באופן ש-ICR תעמיד 90% מההון העצמי הנדרש ו-10% על-ידי מצלאוי. המימון העודף שיועמד על-ידי ICR ישא ריבית ויובטח בעודפי הפרויקט בהתאם.

מתחם רוטשילד בת ים דרום מערב | הדמיה: וויופוינט

מבזקי נדל"ן

ים סוף נדל"ן, זרוע הייזום למגורים של Red Sea Group שבבעלות משפחת פפושדו, חתמה עם קבוצת מנורה מבטחים על הסכם מסגרת להעמדת אשראי בסך 100 מיליון שקל לתקופה של 6 שנים. במסגרת ההסכם, מנורה תעמיד אשראי להון העצמי הנדרש למימון פרויקטי התחדשות עירונית של החברה. זהו הסכם ראשון בין הצדדים.

חברת קרדן ישראל, המוחזקת על ידי גיל דויטש, רוני בירם, אבי שנור, ויוסף גרינפלד, מדווחת על התקשרות עם חברת גבע נדל"ן במטרה לפתח זרוע פעילות חדשה בתחום הלוגיסטיקה בהיקף של מאות מיליוני שקלים. החברה תמקד את פעילותה בתחומי הלוגיסטיקה השונים, ביניהם: מבנים לוגיסטיים, בנייני רמפה, מחסנים אוטומטיים וחוות שרתים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. קרדן ישראל תהיה אחראית למימון הפעילות ותחזיק בפרויקטים השונים בשיעורים שנעים בין 58% ל-67% . גבע נדל"ן תהיה אחראית לאיתור, השבחה וניהול הפרויקטים.

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים החליטה להמליץ על הפקדת תכנית להתחדשות עירונית, הממוקמת ברחוב טשרניחובסקי 51 ו- 53 בשכונת רסקו. שטח התכנית הינו 2.8 דונם והיא מציעה התחדשות עירונית – הריסה ופינוי של מבני מגורים קיימים בני 37 יח"ד והקמה של 2 מבנים מגורים בני 10 קומות ו-120 יח"ד בתמהיל מגוון, עם שימושים מעורבים למסחר ומבני ציבור. בנוסף, התכנית מציעה שטחי מסחר מצומצמים שיפנו כלפי הרחוב, טיפול בטופוגרפיה המשופעת הקיימת במגרש, שיפור והסדרה סטטוטורית של המרחב הציבורי הקיים, בין היתר על ידי מיקום מבני המגורים במפלס רחוב טשרניחובסקי והרחבת הרחוב תוך יצירת מדרכות ונטיעות חדשות. מגישת התכנית היא חברת לביא טשרניחובסקי בע"מ ועורך התכנית הינו משרד אדריכלים בועז ביטמן.

חברת שרביב נבחרה ברוב קולות להוביל פרויקט פינוי בינוי ברחוב דרך הטכניון 24-48 בנשר. החברה נבחרה על ידי בעלי הדירות, אשר התאגדו באמצעות חברת רז בר התחדשות עירונית, המתמחה בניהול וקידום מתחמי ענק בתחום ההתחדשות העירונית. בעלי הדירות הוציאו קול קורא ליזמים וכאמור חברת שרביב זכתה במירב הקולות. במסגרת הפרויקט ייהרסו 177 דירות בבנייני שיכון ישנים ומסוכנים וייבנו במקומם מעל ל- 1,000 יח"ד חדשות במספר רבי קומות ובנייה מרקמית בפריסה חדשנית.

חברת רני צים מרכזי קניות ממשיכה להתקדם בפעילותה בישובים הערביים בישראל ומעדכנת כי קיבלה היתר בניה להקמת שלב א' במרכז המסחרי בטייבה הכולל את מרבית השטח המתוכנן של הפרויקט, בהיקף של כ-8,400 מ"ר. הנכס בטייבה, אשר מוחזק בבעלות מלאה של החברה, לאחר השלמת מהלך אחזקה לשיעור של 100% בספטמבר 2020, הינו מרכז קניות פתוח אשר יפנה לקהל מקומי מהישוב וכן לקהל ממעגל המגורים הקרוב וצפוי לכלול רשתות מובילות מתחום המזון, הפארמה האופנה וה"סטוק" כאשר כבר כעת החברה מנהלת מו"מ בהיקף שטח של כ-3,000 מ"ר. הפרויקט צפוי להיפתח לקהל תוך כשנה וחצי.

מרכז מסחרי טייבה – צים מרכזי קניות | הדמיה באדיבות החברה

כתיבת תגובה