נדל"ן || עיר השינה מתעוררת: משרדים בראשל"צ, התחדשות בר"ג

מעיר שינה לעיר מסחר: התחלות הבנייה של משרדים בראשון לציון זינקו פי 12 בשנת 2020 • כ-183 אלף מ"ר משרדים החלו להיבנות בראשל"צ בשנה החולפת, 24% מסך התחלות הבנייה בעיר • הוועדה המקומית לתכנון ובניה ברמת גן העניקה היתר לתחילת בצוע פרויקט 'תל חי 17 של חברת בית וגג

Boston Business Center | הדמיה: 3DVision

הבנייה של שטחי משרדים בראשון לציון התרחבה משמעותית בשנת 2020 לעומת השנה הקודמת: כ-183 אלף מ"ר משרדים החלו להיבנות בעיר בשנה החולפת, לעומת כ-15 אלף מ"ר בלבד לעומת 2019 – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בזינוק חד של יותר מפי 12 בין התקופות. 

הבנייה למשרדים בראשל"צ מהווה 24% מסך התחלות הבנייה בעיר שהיו בשנת 2020, לעומת שיעור של 6% בלבד ב-2019.

עוד עולה מהניתוח, כי עיקר התחלות הבנייה בראשון לציון ב-2020 היו למגורים – כ-522 אלף מ"ר החלו להיבנות המהווים שיעור של 68%; כ-44 אלף מ"ר בשטחי מסחר – 6%, כ-9,500 מ"ר בשטחי תעשייה ואחסנה – 1%, 4,500 מ"ר לבנייני ציבור – 1%, 2,300 מ"ר למוסדות חינוך ועוד 215 מ"ר להארחה.

לדברי יזם הנדל"ן איציק תשובה, המתמחה בבניית פרויקטים של מסחר ומשרדים, "ראשון לציון עוברת מהפך של ממש בשנתיים – שלוש האחרונות ומעיר שינה היא הופכת להיות עיר מסחר. עיריית ראשון לציון פועלת להפיכתה של העיר לעיר עסקים, באמצעות מעבר של חברות גדולות למרכזי העסקים במערב העיר ומשקיעה משאבים רבים על מנת להפוך את אזורי המסחר בעיר לשוקקים ואטרקטיביים, תוך שימת דגש על נגישות גבוהה לאזורים אלה".

תשובה מוסיף, כי "אנו מזהים בפרויקטים שלנו בראשון לציון וגם בנתניה כי שוק המשרדים נמצא כבר עכשיו במגמת התאוששות, ככל שמבצע החיסונים מתקדם ומפלס החרדה יורד, כך העובדים חוזרים למשרדים, החברות מחפשות שטחים חדשים והביקוש למשרדים עולה".

קבוצת איציק תשובה בשיתוף עם חברת בר-אב מקימות את פרויקט Boston Business Center בסמוך לקניון הזהב ומתחם הסינמה סיטי בראשון לציון. הפרויקט יכלול קומת קרקע מסחרית, בשטח של כ- 4,000 מ"ר, ומעליה 7 קומות משרדים בשטח של כ- 13,000 מ"ר. בנוסף, יוקמו חניונים לטובת באי המקום בשטח כולל של כ- 9,000 מ"ר. כל השטחים במרכז העסקים והמסחר מוצעים למכירה.

היתרים להתחדשות

פרויקט "תל חי 17" שמקדמת חברת בית וגג במתחם נגבה ברמת גן, קיבל לאחרונה היתר בניה מיידי הועדה המקומית לתכנון ובניה. כלל הדיירים הוותיקים התפנו השבוע מהבניין הישן והעבודות על הריסתו והקמת פרויקט חדש החלו.

מדובר בפרויקט התחדשות עירונית בשיטת הריסה ובניה מחדש, במסגרתו ייהרס בניין ותיק בן 3 קומות ובו 6 דירות ובמקומו תקים חברת בית וגג בשיתוף הקבלן המוביל ג.נ. איכות פרויקטים בע"מ, פרויקט בן 9 קומות מעל קומת הקרקע עם 18 דירות. הדירות יהיו בנות 4 חדרים בשטח של כ 100 מ"ר  וכן דירת גן בת 3 חדרים בשטח של כ 90 מ"ר ופנטהאוז בן 5 חדרים בשטח של 138 מ"ר .

מבנה תל חי 17 | הדמיה באדיבות: יח"צ בית וגג

ששת הדיירים הוותיקים יקבלו דירות חדשות במגוון קומות הבניין. הדירה החדשה תהיה גדולה ב- 15 מ"ר מהדירה הישנה אותה הם מוסרים. הדיירים יקבלו גם חניה פרטית לכל דירה, ומרפסת שמש בגודל 12 מ"ר. היזם ישווק 12 דירות חדשות בבניין, כאשר מחירה של דירת 4 חדרים בשטח של כ- 100 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת יהיה החל מ 2,410 מיליון שקל (בקומה הנמוכה).

מתחם נגבה נמצא בלב רמת גן, בין הרחובות נגבה, הרואה והירדן, בסמוך לפארקים הבולטים של העיר – פארק מרום נווה והפארק הלאומי וכמובן ליד שכונת מרום נווה היוקרתית. מדובר בשכונה בה ישנה פעילות רבה של הליכי תמ"א 38 כבר מספר שנים המחדשים ומשדרגים משמעותית את המתחם הוותיק.

חידוש הבניינים בין היתר הביא למגמת עליית מחירים בשנים האחרונות. בשנה האחרונה – על פי נתוני רשות המסים – עלו מחירי הנדל"ן בשכונה בכ-11.5% .

עירית מעייני, מנהלת מח' שיווק בית וגג:  "היצע מצומצם של קרקעות לבנייה וביקושים גבוהים למגורים במרכז הארץ כמו גם הקרבה לתל אביב הפכו את רמת גן בשנים האחרונות ליעד מועדף לקהלי יעד מגוונים החל ממשפחות צעירות ומשפרי דיור ועד למשקיעים חלקם בני העיר וחלקם מגיעים מערים סמוכות ומאזור השרון והשפלה במטרה להתקרב אל המרכז. לזה יש להוסיף מחירים נמוכים מגבעתיים ומתל אביב הן עבור רכישת דירות ובמיוחד בהשכרתן וכן עליית מחירי הקרקעות שהביאה לכך שברמת גן מתקיימת פעילות גבוהה של התחדשות עירונית".

כתיבת תגובה