נדל"ן || מי רכש פנטהאוז ב-84 מיליון?

פנטהאוז בפרויקט ארלוזורוב 17 של קבוצת "דן" נמכר ב-84 מיליון שקל • קבוצת גולדן ארט מכרה פנטהאוז במתחם "הרובע" תמורת 2.25 מיליון שקל • וגם: 3,000 יחידות דיור חדשות במתחם האלף בראשל"צ יוצאות סופסוף – לאחר דיון משפטי – לדרך

אופיר קרני מנכ"ל קבוצת דן | צילום: אלי מנור

פותחים את 2021 ברגל ימין ובעסקת ענק: 'דן נדל"ן' – זרוע ההשקעות והנדל"ן של קבוצת 'דן' – שבניהולו של אופיר קרני, מדווחת על מכירת פנטהאוז בפרויקט היוקרה ארלוזורוב 17 בתל אביב ב-84 מיליון שקל.

קומת הפנטהאוז נמכרה ברמת מעטפת והיא ממוקמת בקומה ה-28 מתוך 29 קומות המגדל. המחיר משקף כ 115,000 שקל למ"ר.

העסקה בוצעה על ידי מנהלת השיווק והמכירות של דן נדל"ן, דולי אלרום.

שטח הקומה עומד על 730 מ"ר ובנוסף מרפסות בשטח של 120 מ"ר. הקומה מאפשרת 4 כיווני אוויר ומציגה נוף מרשים לכיוון מערב ולקו האופק בים ומצד שני נוף פתוח למזרח צפון ודרום מהם נשקפים החיים האורבניים בתל אביב.

הרוכשים הינם בני זוג שהתגוררו בארה"ב ועלו לישראל לפני מספר שנים. בין השכנים לבניין ניתן לציין את משה ממרוד הבעלים של תדיראן הולדינגס, אשר רכש חצי מהקומה ה-27 (360 מ"ר ומרפסת של 56 מ"ר) ואת איתן בן אליהו אלוף חיל האוויר לשעבר.

מגדל המגורים ארלוזורוב 17 המתנשא לגובה של 115 מטר, ממוקם בפינת הרחובות ארלוזורוב ודיזנגוף, בלב של הצפון הישן של תל אביב ונמצא במרחק של כ-300 מטר בלבד מחוף הים.

העיצוב והתכנון נעשו על ידי האדריכל משה צור. לאחרונה זכה הפרויקט בפרס הבינלאומי של ה-CTBUH (המועצה העולמית לגורדי שחקים ובניה עירונית) בקטגורית מגדלי המגורים ומלונאות לשנת 2021.

ארלוזרוב 17 | הדמיה: האדריכל משה צור

האמנים משלמים 

ואם חשבתם שזה הכל, טעיתם. גם קבוצת גולדן ארט מדווחת על עסקה למכירת פנטהאוז אלא שהרחק מתל אביב, המחירים עדיין שפויים. הפנטהאוז המדובר שוכן במתחם "הרובע" ברובע האמנים בחיפה. הוא גם קטן משמעותית מהפנטהאוז התל-אביבי עתיר המטראז': בסך הכל 5 חדרים המתפרשים על פני שטח של 131 מ"ר עם מרפסת בשטח 35 מ"ר, כולל מחסן ו-2 חניות. וגם המחיר נמוך הרבה יותר מהאייטם הקודם: הפנטהאוז נמכר תמורת 2.25 מיליון שקל ומיועד לאכלוס מיידי.

מתחם הרובע כולל סה"כ 198 יח"ד ב-3 בניינים בני 9 קומות. הפרויקט משלב דירות למכירה ב-2 בניינים, הראשון מהם מתאכלס בימים אלו, לצד בניין נפרד ובו דירות לשכירות ארוכת טווח שנמצא באכלוס מתקדם. הפרויקט כולל דירות 2, 3, 4 ו-5 חדרים, דופלקסים ופנטהאוזים. במרכז הפרויקט פטיו משותף לכלל הדיירים ששטחו כ- 700 מ"ר הכולל פיתוח נופי עם צמחייה וספסלי ישיבה. בנוסף כולל הפרויקט חזית מסחרית בהיקף כולל של 800 מ"ר וחניה תת קרקעית והוא צמוד לפארק חדש בן 12 דונם שהוקם על-ידי העירייה.

פרויקט הרובע של חברת גולדן ארט בחיפה | צילום: Mike Tat Photography

ראשל"צ: 3,000 יח"ד

ויש בשורות טובות להמון העם: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראשון לציון סיימה את הדיון בהתנגדויות בתוכנית האיחוד והחלוקה של מתחם ג' ב'מתחם האלף' בראשון לציון ובקרוב אלפי בעלי קרקעות פרטיות יוכלו להתחיל ולממש את זכיותיהם במתחם העומדות על כ- 3000 יחידות דיור לצד שטחי ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה.

מתחם האלף בראשון לציון הוא אזור בשטח של כ-1,000 דונם הממוקם באזור הדרום-מערבי של העיר, גבולותיו הם מתחם ראשון מערב בצפון, כביש 431 בדרום, כביש 40 במזרח ופארק הסופרלנד במערב. התוכנית כולה מאפשרת בניית 5,500 יחידות דיור וכ-1.8 מיליון מטר לשימושי מסחר, תעשייה ותעסוקה, כמו גם 110 דונם של פארקים. התוכנית מחלקת את מתחם האלף לשלושה מתחמים: מתחם אחד המצוי בבעלות מלאה של עירית ראשון לציון ואשר בעיקרו יועד לבניית תעסוקה והבנייה בו כבר נמצאת בעיצומה. מתחם שני לגביו אושרה זה מכבר תכנית אחוד וחלוקה בו אושרו כ-600 יח"ד, מגרשים המיועדים לבניית מעונות סטודנטים, דיור מוגן, מלונאות, מסחר ומשרדים, ומתחם שלישי (מתחם ג') בשטח של 330 דונם שיועד לבניית כ- 3000 יחידות דיור.

בעקבות התנגדות שהוגשה על ידי עו"ד אביעד שוב, שותף במשרד שוב ושות' המייצג בעלים של כ-1000 יחידות דיור במתחם, הוועדה נתנה 60 יום שבהם בעלי הזכויות יוכלו לבצע "הצרחות" בהסכמה בינם לבין בעלי זכויות אחרים במתחם בתאום עם שמאי התוכנית. עו"ד שוב טען כי בטבלאות האיחוד והחלוקה נעשה פיזור של בעלי קרקעות בין המגרשים ויש בעלי קרקעות שהוקצו להם זכויות יחיד במספר מגרשים מה שיקשה עליהם לממש את הזכויות , בוועדה קיבלו את הטענה ואישרו כאמור לבצע החלפות בין הבעלים השונים על מנת לרכז זכויות באותו מתחם.

בנוסף, הוועדה הנחתה את השמאי מטעמה לנסות למצוא פתרון לבעלי זכויות נוספים שאינם מאוגדים עדיין בקבוצה, שהביעו רצונם לאחד את חלקיהם עם בני משפחה או אחרים. לאחר ההצרחות ותיקונים קטנים נוספים, התוכנית תובא בקרוב לדיון במתן תוקף שמהווה אישור סופי ויציאה לדרך.

עו"ד אביעד שוב ממשרד שוב ושות' | צילום: סטודיו תומס

עם זאת במסגרת הדיון הוועדה דחתה טענות רוחביות שהופיעו במספר התנגדויות שהוגשו: תוכנית הגגות (רצ/ 1/ 1/ ו/ 6), המאפשרת הגדלת השטח המותר לבנייה על גג מבנה מ-23 מ"ר ל-40 מ"ר, לא תחול בתוכנית הנוכחית כי מתחם האלף לא יועד בתחילה לשימושי מגורים לעת אישור התוכנית הראשית ולכן היא לא תחול וגם לא ניתן לפצות את בעלי הקרקעות בגין אי החלתה. שנית, הוועדה דחתה בקשות לפיצויים בגין החובה לבנות שטחי ציבור בתוכנית שמוקצים לעיריית ראשון לציון, וקבעה כי מדובר בשכונה גדולה הדורשת מבני חינוך וציבור וכי השטחים שהוקצו לעירייה הולמים את אופי וצרכי השכונה. שלישית, הוועדה דחתה התנגדויות לעניין תוספת שטחי מרפסות – לא יהיה ניתן להגדיל אותן אבל נקבע כי כל יחידת דיור תכלול מרפסת.

לדברי עו"ד אביעד שוב, שותף במשרד עורכי הדין שוב ושות': "בעלי הקרקעות הפרטיים שחלקם רכשו את הקרקע לפני עשרות שנים ממתינים כבר שנים לתחילת הבנייה במתחם. הבעלים שהתאגדו יחד לפני ביצוע האיחוד והחלוקה יוכלו לאחר מתן התוקף לתוכנית להתחיל ולממש את הקרקע באופן מיידי בין אם באמצעות בנייה עצמית ( במתכונת של קבוצת רכישה )  ובין אם באמצעות עסקאות קומבינציה עם חברות קבלניות. לאור הירידה בהתחלות הבנייה והמחסור בקרקעות לבנייה למגורים במרכז הארץ אנחנו צופים שיהיו ביקושים גבוהים לביצוע עסקאות במתחם".

כתיבת תגובה