נהגי המוניות בקרב מאסף: פוקקים את המדינה

כבישי מרכז הארץ נחסמים בשעות אלו על ידי נהגי מוניות המוחים על שינוי התעריפים והמחירים שנכנס לתוקף אמש • לטענת הנהגים, הכנסותיהם ייחתכו ב-30% • הנהגים מאיימים כי ישביתו בכל יום מהצהריים ואילך את השירות בשדות התעופה נתב"ג ורמון

פקקים עכשיו בתל אביב | צילום: רונן לגזיאל

כפי שכתבנו כאן בעבר, אמש נכנס לתוקף צו המחירים החדש למוניות. כניסתו לתוקף של הצו החדש, לאחר מאמצים ושתדלנות רבים מצד נהגי המוניות להקפיא את המהלך, לצד הפגנות ושביתות ולמרות הבטחת ראש הממשלה לנסות לעזור לנהגי המוניות ולמרות שמזכיר הממשלה צחי ברוורמן, ניסה לשכנע את שר התחבורה ושר האוצר לא לחתום על המלצות וועדת המחירים, הפור נפל והצו נחתם.

נהגי המוניות נקראו לחברות המונים על מנת לעדכן את צו התעריפים החדש. אך חלק מנהגי המוניות, כאקט מחאה, מסרבים להגיע ולשנות את התימחור והחליטו לצאת במחאה משולבת בין כל ארגוני המוניות, בשילוב עם איגוד המוניות הארצי.

היום לאחר הפגנה שנערכה בנתבג, יצאו המוניות בשיירה איטית לעבר צומת עזריאלי, שם הם משבשים את התנועה.

בשעות אלו כל כבישי המרכז עמוסים ופקוקים בשל מאות נהגי מוניות, הנוסעים באיטיות תוך רצון לעורר את המודעות לטענותיהם. כך צומת עזריאלי פקוקה מכל הכיוונים וכביש החוף עומד.

בקבוצות נהגי המוניות ברשתות החברתיות, ניכרת תסיסה רבתי. קריאות רבות לא לתמוך בימין בבחירות הבאות, בעקבות המהלך שלטענתם, מוריד להם מעל 30% מההכנסות. הנהגים קוראים להשבית את המדינה ביום ראשון ולא לתת שירותים.

אחד מנהגי המוניות כתב לראש הממשלה בעמוד הציבורי שלו, כי "נהגי המוניות ובני משפחותיהם, מהווים עבור הליכוד ומחנה הימין, בין 3 ל-4 מנדטים, מנדטים שאתם יכולים לשכוח מהם".

רונן לגזיאל, נהג מונית ואקטיביסט במאבק נגד השינויים, אומר ל'ביזנעס', כי ההפגנות הערב הן רק פתיח. לדבריו, "שדה התעופה בן גוריון יושבת מפעילות מוניות כל יום בין השעות 13:00-18:00 וכן גם נמל התעופה רמון שליד אילת".

בסרטון: חסימת כביש החוף

כתיבת תגובה