נוק אאוט בצריכת הדלק • טויוטה היילנדר

עוד רכב אמריקאי-יפני עלה לישראל לפני חודשיים והפעם מדובר על SUV מבית טיוטה • עד היום, מי שרצה אותו התאמץ לייבא אותו ביבוא אישי או לרכוש באמצעות היבוא המקביל • החל מחודש פברואר ניתן לרכוש אותו ע"י היבואן הרשמי של טיוטה • איך הוא מול המתחרים ומה היתרון שלו עליהם?

טויוטה היילנדר | צילומים: יחיאל גרין ויצרן

שורת סיכום ראשונה לאלו שרוצים תכל'ס: טיוטה היילנדר נראית נהדר, מאובזרת כמו באמריקה, ונתון צריכת הדלק שלה הוא נוק אאוט למתחרים.

רקע: עוד SUV יפני שמיוצר בארה"ב נחת לאחרונה, בישראל הוא נמצא בין ה'לנד קרוזר' ל'ראב 4', וכמו רוב דגמי טויוטה הוא מגיע לישראל רק עם הנעה היברידית.

עיצוב: דגמי טיוטה האחרונים מפתיעים כל פעם מחדש. למרות הצבע האפור, ההיילנדר נראה מהמם, הוא גבוה רחב וארוך, הקימורים בצדדים, הבליטות בבתי הגלגלים, תאורת הלד ואפילו החלק האחורי – מרהיבים. ועם כל זה, לא מדובר בעיצוב מוגזם וצעקני בסגנון אמריקאי.

תא הנוסעים: המושבים, הדיפונים, הכל – עטוף בעור משובח במספר גווני אפור. הכל מאורגן ותכליתי, הנדסת האנוש מעולה. יש כאן הרבה תאי אחסון ולא מעט כניסות USB.

רשימת האיבזור: לא מחסירה דבר. חלון גג חשמלי, ריפודי עור, מושב נהג חשמלי עם אפשרות לחימום, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, 4 חלונות חשמל שנפתחים בנגיעה, מערכת המולטימדיה גדולה ודוברת עברית.

שורה שנייה: השורה השנייה מרווחת מאד, הרצפה שטוחה ובזכותה ניתן להושיב שלשה נוסעים. יש בקרת אקלים נפרדת, חלונות כהים ווילונות, שורת המושבים זזה קדימה / אחורה על מסילות ומאפשרת יותר מקום לשורה השלישית.

שורה שלישית: הכניסה מצוינת, יש פתחי מיזוג והמושבים מודולריים.

תא מטען: נפתח חשמלית כמובן ונפחו מגיע ל-305 ליטר.

המנוע מקבל את הדור הרביעי של מערכת ההיברידית של טויוטה, הוא בנפח 2.5 ליטר ומפיק 248 כ"ס בשילוב מערכת הנעה אחורית, התיבה רציפה שמספקת את הכוח בלינאריות, היא לא מחבבת מגפיים כבדות שאוהבות ללחוץ חזק על הדוושה ומנפיקה שאון חזק, אם מישהו מתעקש ללחוץ… אך כשמסתכלים על נתון צריכת הדלק אפשר להבין מדוע…

צריכת דלק: כשראיתי את צג צריכת הדלק הרגשתי שניצחתי את המערכת… בקטלוג כתוב שחור על גבי כרומו, ליטר דלק לכל 14 ק"מ, והנה, אנחנו אחרי פקק ארוך באיילון עם שבעה נוסעים ומזגן – 16.5 ק"מ לליטר! (ראו תמונה). זה נתון ששווה להתעכב עליו: נהגתי על כל אחד מהמתחרים שלו בתקופה האחרונה, ולא הצלחתי להגיע לנתון של יותר מ-8 ק"מ לליטר.

16.5 ק"מ לליטר, לרכב בגודל שכזה – זו הפתעה

שטח: ההיילנדר מצויד בהנעה כפולה, ומרווח גחון של 202 מ"מ לא מדובר על מתחרה ללנד קרוזר… מצד שני הוא פורח בשבילים, ובשטח לא מאתגר, כיף לנהוג בו.

בטיחות אקטיבית: הרכב מצויד בחבילת מערכות הבטיחות מקורית של טויוטה. זה כולל זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי דו גלגלי במהלך היום, בקרת שיוט אדפטיבית מערכת שמירת מרכז נתיב, מערכת אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי רכב חוצה מאחור ושטח מת, וזיהוי תמרורי תנועה.

מחיר: מעבר לצריכת הדלק המצוינת, גם המחיר נמצא בפער של עשרות אלפי שקלים מהמתחרים. הוא מתחיל ב-289,900  שקלים לרמת גימור MOTION-E  ו-304,900 שקלים לרמת הגימורE-XCLUSIVE

סיכום: היה שווה לחכות להיילנדר, הוא אטרקטיבי ואמין ובעיקר משתלם מאד בכיס ביחס למתחרים החל ממחיר הרכישה ועד לצריכת הדלק האטרקטיבית. אפשר להמר שבסוף השנה הוא גם יהיה הנמכר ביותר, ימים יגידו.

10 תגובות ל: "נוק אאוט בצריכת הדלק • טויוטה היילנדר"

  1. צריכת דלק בודקים לא לפי מחשב הרכב באותו רגע אלא לפי טנק דלק / איקס קילומטרים שנסעת. (בלי להביע דעה על הרכב המשעמם והמאוד יקר הזה)

  2. פשוט חלום

  3. הכל חלום חוץ מהמחירים המנופחים לעייפה שמשלמים אצלנו על רכב מהנילון.
    המדינה יושקת האזרח בחוק מה חדש….

  4. אפור לי מדי מבפנים

  5. חלום שהוא סיוט תקציבי במדינתנו ביחס לעולם.והעולם השלישי בפרט פשוט שוד

  6. רכב חלומי המחיר גבוה מאוד

  7. לשלם 300 אלף לאוטו שנוסע על שדה ולא מצליח לרדת לשטח זה מוגזם

  8. מה שלא מובן הוא למה ברשיון ברכב שתזמינו מטיוטה כמות הנוסעים המותרת היא 7 מקומות כולל הנהג ובייבוא אישי/מקביל 8 מק
    זה אותו רכב
    ההסבר הוא תקו אמריקאי 8 (ייבוא אישי/מקביל)
    תקן אירופאי 7 מק (מסוכנות טויוטה)
    יש למישהו הסבר ואם ניתן בתקן אירופאי 8 מק באיזו צורה?
    אגב יש לי את הרכב מייבוא מקביל והוא פחות מפואר ויותר יקר בכמעט 40 אלך ש"ח

  9. הלוואי עלי כזה רכב

  10. סתם רכב יקר ואוכל דלק
    3008או 5008רכב בשנה אבל חלקין יקר

כתיבת תגובה