נחום ביתן בסיבוב הבא של גיוס אשראי

לאחר שדווח כי כלימרק תשקיע ברשת של נחום ביתן, מסתבר שהוא מנהל מגעים מול גופים אחרים לקבלת הלוואות זולות יותר • לקראת פקיעת תוקף מזכר ההבנות להשקעת כלימרק, כאשר יינות ביתן עדיין במו"מ עם גופים פיננסיים אחרים, היא התחילה לשלם חובות לספקים

גיוס אשראי | אילוסטרציה: pathdoc, שאטרסטוק

העולם נוהג לומר שאם רואים קרן אור בקצה המנהרה צריך להיזהר, תמיד עלול להיות שמדובר ברכבת דוהרת, שיכולה גם לדרוס. בשבוע שעבר דיווחנו כאן על הצעתה של קרן ההשקעות כלימרק להלוואה בסך של כחצי מיליארד שקל תמורת כ-10% ריבית, הוספנו גם שהמינויים החדשים הם פרי בקשותיה של הקרן והרצון לראות את הרשת מתנהלת אחרת.

אולם אמש דווח ב'גלובס', כי נחום ביתן מחפש הלוואות זולות יותר עבור החור התקציבי של הרשת, לצד ניהול משא ומתן למכירת סניפים נוספים, שאמורים להכניס כסף נוסף לקופת החברה ולהקל על התשלומים העתידיים.

עוד דווח ב'גלובס', כי המינויים החדשים ברשת, של המנכ"ל מיכאל לובושיץ וסמנכ"ל הכספים אמיר קפלן, לא נדרשו על ידי קרן כלירמרק, אלא נעשו ביוזמת ביתן עצמו, אשר לראשונה מזה ארבעה עשורים מינה מנכ"ל מקצועי שכיר לרשת הקמעונאות שייסד. ביתן הרוצה לראות את הרשת מתייצבת, ימנה גם עמי גלאם לסמנכ"ל התוכן של הרשת.

גורמים המעורים בעסקה העריכו ל'גלובס', כי עתיד העסקה עם כלימרק לוט בערפל וכי הסבירות שתושלם במתווה הראשוני שדובר עליו – נמוכה. זאת, בין היתר, משום שביינות ביתן מבקשים לבחון חלופות, עם ריבית נמוכה יותר. במקביל למו"מ עם כלימרק פנה ביתן למשקיעים נוספים ובחן קבלת מימון בסדר גודל נמוך מחצי מיליארד שקל, כפי שתוכנן תחילה, עם ריבית נמוכה יותר.

למרות שעבר כחודש מהחתימה על מזכר ההבנות מול הקרן ולמרות השלמת בדיקת הנאותות, עדיין מתנהל משא ומתן עם הרשת על העסקה. לפי הערכות ב'גלובס', ההסכם עם הקרן במתווה המקורי שלו, אמור היה לכלול גם הכנסה של מנכ"ל חיצוני ונוכחות של נציגי הקרן בדירקטוריון החברה. עוד קודם לכן בדקה קבוצת ביתן, אפשרות לעסקה מול עדי צים וחברת אס. אר אקורד, ומול קבוצת המשקיעים שהוביל יונה פוגל.

בשבוע שעבר דווח ב'גלובס', כי קבוצת יינות ביתן החלה להעביר תשלומים לספקיות המזון הגדולות, זאת לאחר שיצרה סחרור בענף, בעקבות בקשתה לדחייה בתשלומים. ככל הידוע, תשלום החובות מתבצע בשלב הראשון מול ספקיות המזון הגדולות, מולן החובות בהיקפים גדולים יותר. הספקיות הבינוניות והקטנות שעדיין לא קיבלו תשלום או הודעה על צפי לתשלום, נמצאות בלחץ, מכיוון שחלקן לא עובדות עם ביטוחי אשראי, והתשלומים המעוכבים מהווים סכומים משמעותיים עבורן.

3 תגובות ל: "נחום ביתן בסיבוב הבא של גיוס אשראי"

  1. אני קונה בביתן בחנויות ובאון ליין כי אני מעריך את היושר של נחום ביתן ואת המאמץ שלו לשמור על עובדים.

  2. נחום ביתן אדם מה טוב .לב ענק עושה מצוות תורם מלא באמת ובזכות לבו הענק השם יעזור לו.וי7ציא אותו מכל צרה.אמן

  3. הבעיה לא בנחום ביתן הבעיה במנהלי הסניפים שהוא מחזיק

כתיבת תגובה